Villewonka
Aktiv medlem
Visa din Orbea
Ni som har terra i något utförande, vilken storlek har ni och hur långa är ni?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har terra i något utförande, vilken storlek har ni och hur långa är ni?
Haha ?173 cm har en small. En medium hade blivit alldeles för lång fram till styret.
De använder redan korta styrstammar.
Om du är osäker så kan jag säga att som min bild visar har jag höjt sadeln 1.5 cm och ska absolut sänka styret.Haha ?
Är själv 173 så det var svaret jag sökte.
Håller ni andra med?
172 cm med 79.5 benlängd. Jag kör med Terra storlek XS och 100mm styrstam. Känns helt rätt ?Ni som har terra i något utförande, vilken storlek har ni och hur långa är ni?
Ok. Kör med drop som på en racer då?172 cm med 79.5 benlängd. Jag kör med Terra storlek XS och 100mm styrstam. Känns helt rätt ?
Min racer har betydligt mer aggresivare körställning. Terran är mer att likna med en komfortracer med styret högre och närmre, vilket ger en mer upprätt sittställning.Ok. Kör med drop som på en racer då?
Det var lite det jag ville komma ifrån på en gravel.
Jag tyckte också greppen kändes svåra första turen men dom har vuxit i anseende hos mig. Sadeln tycker jag också är helt ok. Däremot skaver reglaget till droppern på min tumme men jag får antagligen skylla mig själv då det känns som jag skulle kunna flytta in den lite och bli av med problemet.Visa bilaga 590066
Impulsköpte en vinterhoj; Orbea Laufey H30 str L
Har än så länge bara rullat mellan vardagsrummet och köket, men spontana känslan är att greppen är fruktansvärda, sadeln stenhård och gaffeln känns väldigt billig. Annars har resan mellan vardagsrum och kök varit en fröjd!
(Efter att bilden togs har jag flyttat runt styret en smula ?)
Dropper-reglage-skav hade jag på min andra hoj där reglaget var monterat på bromshandtaget. Jäkla konstig lösning imo så detta.Jag tyckte också greppen kändes svåra första turen men dom har vuxit i anseende hos mig. Sadeln tycker jag också är helt ok. Däremot skaver reglaget till droppern på min tumme men jag får antagligen skylla mig själv då det känns som jag skulle kunna flytta in den lite och bli av med problemet.
Snygg färg på din variant.
Oiz M-Pro TR 2022, custom lack.
Tyvärr inte, eller inga bra iallfall :)Har du fler bilder att bjuda på? Vilka färger tog du?
Någon som har ett förslag till alternativ till squid lock för att hantera droppern? Tycker att den är för seg i kombination med halvdan position... Vore ju trevligt om någon gjorde en lever som sitter nära styret och inte hänger 1-2 cm ner.
Oiz M10 2023! ?Visa bilaga 630761
Vad är det för väskor fram? Eller snarare vilka "hållare" är det och hur har du fäst dem? För inte har gaffen gängade hål för dem?Här kommer utlovade bilderna. Snöade vid start uppe i Kilpisjärvi men några regniga dagar senare var de shorts och T-shirt väder. Överlag riktigt nöjd med Fjällräven väskorna på Orbean, mest nöjd är jag nog över ramväskan som sitter perfekt på en Terra i strl M, inge problem med att den tar i knäna samt en bra drybag baktill med ventilen. Finns dock detaljer jag gärna sett vore annorlunda, främst på styrväskan & dess väskfäste men även hållaren baktill för drybagen. Ångrar kanske lite att man snålade och inte skaffade deras Toptube väska också. På bilderna är hojjen packad för att klara de kallare klimatet högre upp med marginal, därav rätt fulla väskor.
Även fått erfara att integrerade kabeldragningen är snyggt men inte nå vidare kul servicemässigt när översta plastdetaljen i styrstammen gick i 2 bitar på flyget. Designmiss av Orbea, den borde vara 2 delad från början så som spacersen är enligt mig. Är första köpare om någon med 3D skrivare skulle skissa upp en delbar! Som tur är fick jag det att funka för denna tur med den trasiga delen.
Kul första bikepackingtur, van vid långa ultralätta turer till fjälls med joggingskorna men nu även fått ett humm om vars man vill packa olika prylar på en hojj. Visa bilaga 632518Visa bilaga 632519Visa bilaga 632523
Geosmina Cargo Cage Fork Bag, beställt från Varuste. Inte rört sig en mm trotts hårda slag bitvis pga dålig väg så är nöjd.Vad är det för väskor fram? Eller snarare vilka "hållare" är det och hur har du fäst dem? För inte har gaffen gängade hål för dem?
Jasså du ?Dottern blev med en Laufey dag, får se om det blir mer skogskörning nu, pappa hoppas?
Snyggt med öhlins prylar :) hur mkt slag är det på framgaffeln 150mm? :)Järfällas mest fotade bänk?
Visa bilaga 637859
Precis.Snyggt med öhlins prylar :) hur mkt slag är det på framgaffeln 150mm? :)