liveforthis
Aktiv medlem
Visa din Propain
AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
liveforthis sa:AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
Nice! Är sugen på göra min rå! :D
AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
Ja när lacken börjar bli ful så varför inte!
För mer inspiration kan jag rekommendera Post your Propain tråden på PB:
https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=200759&pagenum=30
Inte jätteaktiv, men ändå rätt mycket fina cyklar och bra hjälp om man behöver.
liveforthis sa:AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
Ja precis funderar på råa baksvingen då den är rätt skavd.
Nice den tråden ska jag kolla ?.
Vilken modell har du ?
AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
Vilken modell har du ?
When in doubt, always go full Dangerholm!
En Spindrift 2019. Fick den levererad i januari i år, helt fantastisk cykel! Väldigt svårslagen prestanda komponentmässigt för pengen och framförallt klättrar den som en jäkla get trots 180/180 i slag. Nu har jag kört den i Hellas sedan jag fick den för att lära mig den lite bättre, men annars är tanken att den ska gå mest i större berg och park.
liveforthis sa:AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
Vilken modell har du ?
En Spindrift 2019. Fick den levererad i januari i år, helt fantastisk cykel! Väldigt svårslagen prestanda komponentmässigt för pengen och framförallt klättrar den som en jäkla get trots 180/180 i slag. Nu har jag kört den i Hellas sedan jag fick den för att lära mig den lite bättre, men annars är tanken att den ska gå mest i större berg och park.
Oh grattis till en grym hoj! Är ju en "mini" dh utan att va mini haha. Jag kommer köra rätt allround så kände att en tyee skulle funka har bara kört 1gång men kändes väldigt bra. Ska bli kul och testa den på ess i år!
AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:Utmärkt initiativ till trådstart!
Bilder signerade Makten.
Vilken modell har du ?
Oh grattis till en grym hoj! Är ju en "mini" dh utan att va mini haha. Jag kommer köra rätt allround så kände att en tyee skulle funka har bara kört 1gång men kändes väldigt bra. Ska bli kul och testa den på ess i år!
Ja det var lite det som var tanken! Jag har inte plats att ha en ren DH-släde också, utan den får gott vara lite backup-hoj också. Tror också att en Tyee är ett betydligt bättre val som allround. Spindriften kan man enligt utsago i PB tråden få loss ytterligare slag på (ev ända upp till 200mm) genom att ta bort en spacer i dämparen. Begränsningen i slag verkar alltså inte vara ramens fysiska begränsningar utan dämparen. Om man vill ha lite mer umpf är det ju något att undersöka.
AX3L sa:Riktigt snygg! Jag gillar verkligen linjerna på dom här cyklarna med gömd bakdämpare. Stort plus för att det dessutom finns gott om utrymme för flaskor och annat som behövs.
Kör du 2.8 förresten?
liveforthis sa:AX3L sa:Riktigt snygg! Jag gillar verkligen linjerna på dom här cyklarna med gömd bakdämpare. Stort plus för att det dessutom finns gott om utrymme för flaskor och annat som behövs.
Kör du 2.8 förresten?
Ja håller med gilla den lite "skumma" länkaget. Kör butcher 2.6 bak o butcher 2.8 fram. 2.8 fick inte riktigt plats bak
AX3L sa:liveforthis sa:AX3L sa:Riktigt snygg! Jag gillar verkligen linjerna på dom här cyklarna med gömd bakdämpare. Stort plus för att det dessutom finns gott om utrymme för flaskor och annat som behövs.
Kör du 2.8 förresten?
Ja håller med gilla den lite "skumma" länkaget. Kör butcher 2.6 bak o butcher 2.8 fram. 2.8 fick inte riktigt plats bak
Jag förstår! Jag provade med ett NN 2.8 bak på min i vintras, på 30mm fälgar. Faktiskt provade jag av misstag också ett NN 3.0 (som jag trodde var mitt 2.8), men det blev lite för tight när man väl pumpat upp det till normalt tryck. Intressant nog var det den lilla stänkan som tog emot även med 2.8, själva ramen hade gott och väl clearence.
Klöverdaniel sa:Jag ska köpa ny cykel och är väldigt sugen på en Tyee 2019, men jag har aldrig sett någon eller än mindre provat någon. Jag kommer från en Pivot Mach 5.7 som är ganska hård och har mycket anti Squat, men har inte erfarenhet från någonting annat.
Jag kommer att cykla handgjorda singletracks vidt husknuten, som är en salig blandning mellan platt/upp/ner (lite stökigare än bilderna liveforthis la upp tidigare)., samt några lektävlingar i enduro och AM. Det roligaste är nerför och massa stök.
Jag har sökt allt som går att hitta om cykeln på nätet vid det här laget, skulle jag tro, och jag litar fullständigt på att Tyee är tilräcklig nerför. Däremot är intrycken väldigt blandade när det gäller plattkörning och uppför. Därför har jag några frågor
Om man står upp och trampar uppför en teknisk stig, hur beter den sig då med tanke på låg anti-squat?
Om man sitter ner och bara matar på uppför en svagt sluttande grusväg, hur beter den sig då?, orkar man plattköra grusväg ett par mil emellanåt eller blir man bara galen på allt gungande från en för mjuk bak, och då menar jag inte min egen:-) ?
Jag funderar ochså på valet mellan dpx2 och CC coil. I vilket fall som helst ska jag försöka hitta på en egen förlängning av climb switchen. Om ni har någon erfarenhet eller input på vilket som kan tänkas vara det bättre dämparvalet för mig så är jag tacksam för det ochså.
Hugene sa:Själv har jag en Hugene.
liveforthis sa:Nice! ?verkar va samma som på dom flesta propain har pro 10 på min med
AX3L sa:liveforthis sa:Nice! ?verkar va samma som på dom flesta propain har pro 10 på min med
Ja precis! Fantastiskt länkage imho :)
AX3L sa:Ja det var ju lite dumt.. Även på min sitter den åt andra hållet. Men kan du inte bara vända den 180 grader? Den har ju inte ens en piggyback, så jag har svårt att se att det skulle ta emot (det bör ju dock kollas genom hela slaget utan luft i dämparen).
liveforthis sa:AX3L sa:Ja det var ju lite dumt.. Även på min sitter den åt andra hållet. Men kan du inte bara vända den 180 grader? Den har ju inte ens en piggyback, så jag har svårt att se att det skulle ta emot (det bör ju dock kollas genom hela slaget utan luft i dämparen).
Är det att "innerbenet" hamnar väldigt utsatt då. Och vänder man på andra hållet så hambar retur/climb switch väldigt dumt till.
nikkob sa:Tack för info, då låter 275 inte helt galet. Tror ni inte att låsreglaget blir väldigt utsatt direkt mot däcket, smuts o stensprut? Annars låter det som en god ide att rotera den.
AX3L sa:Riktigt snygg! Behåller du den gamla också?
Förresten, hur mycket marginal att justera bakbromsen har ni? Min är precis på håret att jag kan justera in oket långt nog mot hjulet för att inte få skrap med originalnav, men mina Pro4 gick inte alls. Skulle iof kunna shimsa skivan, men har kontaktat Propain för att se vad dom säger. Initialt hade dom aldrig hört talas om felet förut, så jag fick skicka lite bilder.
liveforthis sa:AX3L sa:Riktigt snygg! Behåller du den gamla också?
Förresten, hur mycket marginal att justera bakbromsen har ni? Min är precis på håret att jag kan justera in oket långt nog mot hjulet för att inte få skrap med originalnav, men mina Pro4 gick inte alls. Skulle iof kunna shimsa skivan, men har kontaktat Propain för att se vad dom säger. Initialt hade dom aldrig hört talas om felet förut, så jag fick skicka lite bilder.
Tackar blev nöjd själv. Nä den gamla blev såld till Norge
Ang bromsen. Så va min orange väldigt tajt med . Men den nya va mer marginal på ?
liveforthis sa:Då va nya fs hojen ihop byggd! 2019 propain tyee Large = lite längre överallt än min förra XL.
Spec:
dvo onyx 180mm gaffel.
Xtr bromshandtag med xt/zee fyrkolvsok med saint bromsslangar.
Descendent carbon vevparti.
Shimano saint pedaler.
Sunringle duroc 40 hjul.
Vittoria goma/morsa enduro däck.
Xtr vxl-reglage med xt bakväxel.
CB highline dropper 160mm.
Specialized power sadel.
Dmr deathgrip(camo).
Frs styre o spoon styrstam.
qma sa:liveforthis sa:Då va nya fs hojen ihop byggd! 2019 propain tyee Large = lite längre överallt än min förra XL.
Spec:
dvo onyx 180mm gaffel.
Xtr bromshandtag med xt/zee fyrkolvsok med saint bromsslangar.
Descendent carbon vevparti.
Shimano saint pedaler.
Sunringle duroc 40 hjul.
Vittoria goma/morsa enduro däck.
Xtr vxl-reglage med xt bakväxel.
CB highline dropper 160mm.
Specialized power sadel.
Dmr deathgrip(camo).
Frs styre o spoon styrstam.
Mäktig hoj!