Visa din Salsa!

abarth

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Upptäckte till min besvikelse att det inte fanns någon Salsa tråd, detta anrika MTB märke som jag lyckades knipa ett ex av nu när jag skulle in i 2000-talet gällande MTB utrustning :)

Här är min Salsa Horsethief 2!

Bilagor

qma

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Mysigt. Jag skulle gärna prova en Horsethief även om jag inte letar nåt för köp just nu.
Visste inte att det saknades en Salsa-tråd.
Jag har inte sett så många gamla Salsa-hojar, men har sett flera med Bucksaw och en med svart Mukluk Carbon under sommaren.

abarth

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Härligt med lite respons i tråden! Trodde jag inte skulle ha råd med en Salsa, men lyckades hitta en New Old Stock 2014 till salu till rätta pengar. Nu har jag bara lite strul med frambromsen som jag tror behöver luftas (ligger på lite hela tiden) och något med bakdämparen, en Fox CTD som jag inte tycker gör någon skillnad när man ändrar mellan dom olika lägena - någon som vet något om vad det kan vara för problem då?

JLarsson

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Min första heldämpade var en Salsa Caballero, vilka minnen. Nu är jag sugen på en annan salsa, men finns dom att köpa i Sverige längre?

kievY

Medlem
Visa din Salsa!
Har varit problem med CTD dämparna från Fox att inget hände när man vred på lockouten. De byttes ut på garanti men vet inte hur det fungerar nu när det gått några år. Trodde det gällde 2013 från 120 mm uppåt. Jag själv har en Fox CTD 2013 på min Giant som fungerar utan problem, är dock en 100 mm.
abarth sa:
Härligt med lite respons i tråden! Trodde jag inte skulle ha råd med en Salsa, men lyckades hitta en New Old Stock 2014 till salu till rätta pengar. Nu har jag bara lite strul med frambromsen som jag tror behöver luftas (ligger på lite hela tiden) och något med bakdämparen, en Fox CTD som jag inte tycker gör någon skillnad när man ändrar mellan dom olika lägena - någon som vet något om vad det kan vara för problem då?

abarth

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Suverän info!

Vart vänder jag mej för att kontakta Fox generalagent

// Thomas

kievY sa:
Har varit problem med CTD dämparna från Fox att inget hände när man vred på lockouten. De byttes ut på garanti men vet inte hur det fungerar nu när det gått några år. Trodde det gällde 2013 från 120 mm uppåt. Jag själv har en Fox CTD 2013 på min Giant som fungerar utan problem, är dock en 100 mm.
abarth sa:

kievY

Medlem
Visa din Salsa!
Jag vet faktiskt inte. Kanske kolla med de som servar Fox dämpare och är auktoriserade alt maila/ring Fox och fråga. Har för mig att vissa har varit i kontakt med BikeToyz i Danmark som har hand om Fox service och reperationer i norden.

/Kevin
abarth sa:
Suverän info!

Vart vänder jag mej för att kontakta Fox generalagent

// Thomas

kievY sa:
abarth sa:

Visa din Salsa!
_IGP2512.JPG

Här är min. Numera omgjord till vintercykel med 3-växlat Shimanonav bak, mindre flak (Nitto) fram, och kedjeskyddet bortplockat. Annars som på bilden

abarth

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Men käre värld va frän!!! Den där är ju värd ett lite vackrare kedjeskydd, annars är den ju perfekt!!!

Visa din Salsa!
Tack abarth. Kedjeskyddet är borta. Tänkte förs snida till en annan form eller polera eller lacka men lusten försvann och nu ligger det bland överblivna cykelprylar.
Jag använde cykeln som pendlar-/touringhoj i ett par-tre år innan jag köpte en ny ram. Denna gång en Surly Disc Trucker (se Visa din Surly-tråden)
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha Salsan till. Jag är för gammal/klen/stel för att använda den till sitt tänkta ändamål, att bomba omkring på stigar och grusvägar med. Under tiden jag funderar får den gå som vintercykel.

Dagwed

Ny medlem
Visa din Salsa!
Funderar på en vaya som pendel/lätt touring.
Inte helt lätt att hitta butik som säljer inom EU, några tips?

Klarar den 40mm dubbdäck med skärmar?

Visa din Salsa!
Dagwed sa:
Funderar på en vaya som pendel/lätt touring.
Inte helt lätt att hitta butik som säljer inom EU, några tips?

Klarar den 40mm dubbdäck med skärmar?
Jag köpte ett ett ramset från www.singlespeed.nl i våras, de är tydligen på väg att ändra namn och webbsajt. Prova med mail.
Annars hibike.com eller charliethebikemonger.com

2017 modell ska klara 45mm med skärmar och 50 utan, enl salsa.com.

Edit: missade däckfrågan.

Senast ändrad:

Palle Kuling

Ny medlem
Visa din Salsa!
Nu vet jag att detta är Visa din salsa, inte "fråga din salsa" men jag chansar!
Är det någon som har testat salsa Fargo? Jag är ute efter en 27.5+ stålhardtail som N+1. har en AM/Endurocykel och en grusvägscykel.
är en aning skeptisk till bockstyre på en mtb.. men det kanske funkar? terrängen kommer att vara väldigt varierad och med någon enstaka bikepacking sväng.

/P

sih

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Palle Kuling sa:
Nu vet jag att detta är Visa din salsa, inte "fråga din salsa" men jag chansar!
Är det någon som har testat salsa Fargo? Jag är ute efter en 27.5+ stålhardtail som N+1. har en AM/Endurocykel och en grusvägscykel.
är en aning skeptisk till bockstyre på en mtb.. men det kanske funkar? terrängen kommer att vara väldigt varierad och med någon enstaka bikepacking sväng.

/P
http://www.yetirides.com/2015/01/five-years-with-salsa-fargo.html

s

Aktiv medlem
Visa din Salsa!
Tada!

IMG_1276.jpg

Salsa Spearfish.

Har bara hunnit med en liten provtur men den kändes toppen. Rapp och lekfull men samtidigt skapligt stabil och förtroendeingivande utför med tanke på den ringa slaglängden. Vem behöver mer än 80mm?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer