Visa din Trainer-/Zwift-grotta
Smart lösning med klaffbordet. Då kanske man tvingas lägga tillbaka saker när man är klar, istället för att som jag lägga på hög…
Det är med varierande framgång. Det såg inte ut så där i morse
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smart lösning med klaffbordet. Då kanske man tvingas lägga tillbaka saker när man är klar, istället för att som jag lägga på hög…
Stora park tool-kitet?
Vem behöver tv och sådant jox?Stora park tool-kitet?
Vem behöver cykel? Bärs? OsvVem behöver tv och sådant jox?
Bara det jag "behöver".Stora park tool-kitet?
Det är fusk att sätta elcykeln på trainern.
Nope, både du och jag kör elcykel.Det är fusk att sätta elcykeln på trainern.
Visa bilaga 742760
Stånk och stön.
Fälgbroms, go eller?Visa bilaga 742760
Stånk och stön.
Jag vet inte hur du tränar inne, men själv använder jag sällan bromsen på trainern…Fälgbroms, go eller?
”Du fattar inte detta, Roger.”Jag vet inte hur du tränar inne, men själv använder jag sällan bromsen på trainern…
Det skulle väl vara om trainerns motstånd inte räcker till för mina 3000w, då är det bra”Du fattar inte detta, Roger.”
Inte omöjligt. Vi jobbar på så enna.Det skulle väl vara om trainerns motstånd inte räcker till för mina 3000w, då är det bra![]()
Jösses vad fint du har det! Bonuskärlek för fälgbromsarna.Visa bilaga 742760
Stånk och stön.
Minimalism när den är som bäst. Ljust och fräscht.Visa bilaga 743823
Här är min Zwiftgrotta.
Fördelar:
- Handduken hänger ned från en balk i taket och är tillgänglig utan att vara i vägen. Idé stulen från YouTube-kanalen Above Average med Mark Lewis.
- Ljuset kommer från en 2 meter LED-slinga som går att reglera i färg och styrka.
- Finns även ett fönster (till vänster som inte syns i bilden) som kan göra temperaturen mer behaglig.
- "Smart fläkt" som regleras beroende på vad jag gör i Zwift.
Nackdelar:
- iPaden blockerar vinden mot ansiktet
- Jag behöver egentligen terminalglasögon när jag är så nära skärmen så får nog byta ut iPad'en mot en större LCD-display i framtiden. Fungerar för nu!
Kör du så hårda pass att du måste ha en spyhink framför dig?Ett fulmek för att få till bättre position för play-kontrolrarna.
Jag tycker att utformningen på play är rätt dålig, de är i vägen.
Men såhär funkar det ok.
Växelfria reglagen och ett tjockt elrör bakom.
O-ringarna är ett äldre fulmek, jag hade inga överblivna bromsvajrar när jag monterade reglagena. Med o-ring har bromshandtagen en ok känsla.
Om man har råd att ha två cyklar är det en poäng. Mindre slitage på Fin cykeln. Men är man jätteseriös/tävlar och tränar mycket anser många att man ska ha exakt samma sittställning. Vilket kan vara lite knepigt med olika cyklar. Själv kör jag blandat med cyklar och nöjer mig med den träning som blir.Får man zwifta på fincykeln?
Mycket fläkt. Helst ännu mer!Lite tvingande möblering gjorde att jag hamnade 2 meter från fönstret istället för precis bredvid.
Det blev lite varmare men ingen direkt katastrof, lite större/mer fart hade inte skadat men det är det däremot katastrof att jag inte kan styra den.
En bordsfläkt så den kan stå i fönstret, med en fjärrkontroll. Vad är happykorrekt just nu?
No clue men gött att du satsar, prylar är halva nöjetNu ska det göras om i Zwift-grottan/filmrummet inför säsongen. Idag har vi en trainer kopplad mot stora teven via AppleTV och en annan trainer i ett annat hörn av rummet som vi kör med IPad.
Målet är att få bort den första trainern från stora teven och ställa båda bredvid varandra och slippa paddan. Jag tänker två skärmar på varsitt ställ. Då kan båda användas samtidigt för Swift men också möjlighet att swifta på en och streama på den andra skärmen om den är ledig. Två frågor:
- Finns det någon anledning att inte köra två AppleTV? Jag tänker att man möjligen skulle kunna köra en ”media-dator” som möjliggör både Swift och streaming, men finns det några vinster med det? Kan man ens köra två separata Swift-sessions samtidigt från en dator? Jag bryr mig inte om grafiken och jag äger inte någon lämplig dator.
- Vilka skärmar? Av estetiska skäl skulle jag föredra att skaffa två likadana, men mer än så vet jag inte? Tänkte först ”datorskärmar” om jag ändå kör AppleTV, men ”Teveapparaterna” är inte mycket dyrare vad det verkar. Är det något som skiljer jag inte tänker på? Tips på billiga lämpliga?
Tacksam för era tankar kring detta!
Jo, det är ett angenämt problem! Grabben ”satsar” på cyklingen, och då vill jag att det ska vara enkelt och bra för honom. Samtidigt har jag ju fortfarande ambitionen att i år ska jag äntligen sköta vinterträningen! :-) Alltså, öppna plånboken.No clue men gött att du satsar, prylar är halva nöjet![]()
Ungefär vad jag misstänkte. Jag har ingen aning om vad virtualization betyder, och har ingen lust att lära mig. :-)Tveksamt att två zwift på samma dator är nåt för en lekman, om det ens är möjligt. Eller möjligt är det men frågan är med vilken insats. Närmsta vägen är nog virtualization.
Två ATV går väl bra eller vad som helst.
Jo, det är ett angenämt problem! Grabben ”satsar” på cyklingen, och då vill jag att det ska vara enkelt och bra för honom. Samtidigt har jag ju fortfarande ambitionen att i år ska jag äntligen sköta vinterträningen! :-) Alltså, öppna plånboken.
Ungefär vad jag misstänkte. Jag har ingen aning om vad virtualization betyder, och har ingen lust att lära mig. :-)
Jag hade samma ”problem” förra hösten. Landade i två ATV och sen köpte jag två likadana random TV som jag köpte rea på Elgiganten. Enda nackdelen jag har med min setup är att TV-fjärrkontrollen styr båda TV så vill man höja ljudet på ena höjs det på andra med. Man sköter ju ljudet normalt med Apple TV men om det exempelvis inte blir tillräckligt högt så höjer man på tv-fjärren och då höjs andra med etc. Och när man ska justera inställningarna på ena tv måste man rycka kontakten till andra etc. Men det är inget som stör i normalt användande då vi styr 99,5% av allt med ATV.Nu ska det göras om i Zwift-grottan/filmrummet inför säsongen. Idag har vi en trainer kopplad mot stora teven via AppleTV och en annan trainer i ett annat hörn av rummet som vi kör med IPad.
Målet är att få bort den första trainern från stora teven och ställa båda bredvid varandra och slippa paddan. Jag tänker två skärmar på varsitt ställ. Då kan båda användas samtidigt för Swift men också möjlighet att swifta på en och streama på den andra skärmen om den är ledig. Två frågor:
- Finns det någon anledning att inte köra två AppleTV? Jag tänker att man möjligen skulle kunna köra en ”media-dator” som möjliggör både Swift och streaming, men finns det några vinster med det? Kan man ens köra två separata Swift-sessions samtidigt från en dator? Jag bryr mig inte om grafiken och jag äger inte någon lämplig dator.
- Vilka skärmar? Av estetiska skäl skulle jag föredra att skaffa två likadana, men mer än så vet jag inte? Tänkte först ”datorskärmar” om jag ändå kör AppleTV, men ”Teveapparaterna” är inte mycket dyrare vad det verkar. Är det något som skiljer jag inte tänker på? Tips på billiga lämpliga?
Tacksam för era tankar kring detta!
Ok. Du bekräftar mina tankar!Jag hade samma ”problem” förra hösten. Landade i två ATV och sen köpte jag två likadana random TV som jag köpte rea på Elgiganten. Enda nackdelen jag har med min setup är att TV-fjärrkontrollen styr båda TV så vill man höja ljudet på ena höjs det på andra med. Man sköter ju ljudet normalt med Apple TV men om det exempelvis inte blir tillräckligt högt så höjer man på tv-fjärren och då höjs andra med etc. Och när man ska justera inställningarna på ena tv måste man rycka kontakten till andra etc. Men det är inget som stör i normalt användande då vi styr 99,5% av allt med ATV.
Mycket fläkt. Helst ännu mer!
Finns det bluetooth på datorskärmar? Annars ytterligare ett plus för tv. Grabben använder nästan alltid trådlösa lurar när han tittar på skärmar.
Jag har köpt en billig luftavfuktare nu också. När luftfuktigheten går över 80 % hjälper inte fläkten så mycket
Det börjar ju iofs bli poppis med värmeträning men inte för att jag planerar anamma denna läskiga tortyrtrend själv. En sak är säker, högre temperatur (både ute och inne) avspeglar sig på snittpulsen jäkligt tydligt.
De som kör A-TV kör väl ändå annars det mesta via mobilen för att slippa blåtandsstrul?men då tar luren 1 av två BT?
Smart, jag är definitivt känslig för hög luftfuktighet själv.Jag har köpt en billig luftavfuktare nu också. När luftfuktigheten går över 80 % hjälper inte fläkten så mycket