Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tasse74 sa:Någon med Sentier 29 stl.M som har dropper på 150mm? Tänker beställa Brand-X och vill vara säker på att det passar.
Helrätt :)Tasse74 sa:Första tävlingen med vr29an idag, Karlstad xc. Dagen till ära skodd med Schwalbe RR och TB slanglöst. Blöt bana men hur kul som helst. :)
Har inte testat själv, men vad jag har hört funkar 11-46T och NX utmärkt tillsammans. Justering av B-skruven är nog en bra idé, även om killen i videon nedan inte har gjort det. Jag skulle helt klart byta, 32T fram 11-46T bak är perfekt utväxling. Jag skulle välja Sunrace 11-46T.Tasse74 sa:funkar 11-46 kassett på nx?
trampar ju ur med 30t 11-42 som ä nu.
byte till 32t och 11-46 är min tanke, eller e det onödigt med 11-46?
Doughboy72 sa:Vitus Venon CRX. Svårt att hitta en mer prisvärd kolfiberhoj med Ultegra och hydrauliska skivor enligt mig. Tog premiärtur idag och är mer än nöjd.
Tasse74 sa:står inte det på insidan gaffelbenet?
sram säger från 120psi vid 90kg
DarthVidar sa:Jag slänger väl upp bilden här med men motiverar det med att ställa en fråga! ;-)
Är det någon som provat att köra 27.5+ i sin sentier-29a och vet om det funkar? Jag leker med tanken på att skaffa ett 27.5-hjulset för plusdäck, men jag vill ju veta om det funkar först!
Deore-versionen uppgraderad med brand-x dropper, något smalare styre och ergon GA2-handtag!
Vad är problemet, du äger ju redan cykeln? Mät hur breda däck du har idag. Mät hur mycket luft det är mellan däck och stag. Tänk. Räkna. ...Klart!DarthVidar sa:Är det någon som provat att köra 27.5+ i sin sentier-29a och vet om det funkar? Jag leker med tanken på att skaffa ett 27.5-hjulset för plusdäck, men jag vill ju veta om det funkar först!
Alla kanske inte vet exakt hur mycket luft som krävs mellan däck och stag?Sixten Fors sa:Vad är problemet, du äger ju redan cykeln? Mät hur breda däck du har idag. Mät hur mycket luft det är mellan däck och stag. Tänk. Räkna. ...Klart!DarthVidar sa:Är det någon som provat att köra 27.5+ i sin sentier-29a och vet om det funkar? Jag leker med tanken på att skaffa ett 27.5-hjulset för plusdäck, men jag vill ju veta om det funkar först!
Är det din Vitus?Fetis sa:OT tyvärr är reservdelar ganska svåra att få tag till denna 1980års modell ;)
erkkn sa:Vad väger er Vitus Escarpe?
Min vägde in på 16kg i Large(med slangar) med min budget bagagevåg. Tror min våg lägger på lite men blev lite nyfiken, hur som är den underbar att cykla på!
jingleyschmidt sa:En nöjd ägare här också! :D
slanstd sa:erkkn sa:Vad väger er Vitus Escarpe?
Min vägde in på 16kg i Large(med slangar) med min budget bagagevåg. Tror min våg lägger på lite men blev lite nyfiken, hur som är den underbar att cykla på!
Min 2019 väger ca 15.3 kg med pedaler (slanglöst), strl L
erkkn sa:Funderar på att sätta på röda handtag för att ge den lite färg!
jingleyschmidt sa:erkkn sa:Funderar på att sätta på röda handtag för att ge den lite färg!
Röda handtag och lila pedaler, kör! ;) Tjusigt för övrigt! Escarpe?
Haha såg precis den LILLA pinnen. ;)
manneblask sa:Min Sentier som har varit min go-to före min heldämpade (Meta TR) på sistone faktiskt.