Visa dina Watt

Visa dina Watt
julgus sa:
Festligt! Min 12 årige son ska testa min Kickr imorgon.. ska bli intressant att se hur det går.. fotbllsspelare & innebandy har han hållit på med så det finns vissa förutsättningar.

Ska jag göra ett ftp-test på honom direkt?

Ja, och låt veckopengen baseras på testresultatet.

Visa dina Watt
Siffror från Kolmårdsbiken idag.
Första XCM-loppet med mätaren och det var verkligen skitsvårt att hitta en bra balans mellan att hänga med i starten/uppförsbackar och att inte gå för långt upp i det röda. Medeleffekt på hela loppet blev 201W.
Kom i mål på 02:32:58. Flockhart vann på 02:08:15.

kolmrdsbiken1.png

kolmrdsbiken2.png

Visa dina Watt
356 W i ca 8 min 38 sek på gårdagens backtempoprolog i Tossebergsklätten. Då tog jag det ändå lugnt och slötrampade på det flacka partiet innan sista branten mot mål. Morgonvikt gissningsvis strax över 67 kg.

Visa dina Watt
geologen sa:
356 W i ca 8 min 38 sek på gårdagens backtempoprolog i Tossebergsklätten. Då tog jag det ändå lugnt och slötrampade på det flacka partiet innan sista branten mot mål. Morgonvikt gissningsvis strax över 67 kg.

Jag hade 319 W och 9.06. Gissning ca 63kg morgonvikt (iaf dagen innan). Trodde det var slut efter flacken och tryckte på.. så det blev lite jobbigt sista branten!

Visa dina Watt
Det var rätt underhållande att se alla som hålögda och vinglande tog sig över mållinjen. Några bara hoppade av cykeln och låg i fosterställning en stund! :)

Visa dina Watt
Det märks att vikten gör skillnad i såna backar. Lyckades trycka till med 389 snittwatt med en tid på 10 minuter.
Jag var även en av dem som var tvungen att ligga en stund i fosterställning på toppen. Det var nog bland det värsta jag gjort och jag hade inte en aning om att jag kunde trycka så mycket effekt under tio minuter.

Visa dina Watt
Mavve sa:
geologen sa:

Jag hade 319 W och 9.06. Gissning ca 63kg morgonvikt (iaf dagen innan). Trodde det var slut efter flacken och tryckte på.. så det blev lite jobbigt sista branten!

Vad är ni för några flugviktare??? ;)

Jag har 295W som bäst i 8 minuter. 78kg, men fett producerar som bekant inte många watt :p

Visa dina Watt
zirxo sa:
Det märks att vikten gör skillnad i såna backar. Lyckades trycka till med 389 snittwatt med en tid på 10 minuter.
Jag var även en av dem som var tvungen att ligga en stund i fosterställning på toppen. Det var nog bland det värsta jag gjort och jag hade inte en aning om att jag kunde trycka så mycket effekt under tio minuter.

Hade du övervägande vita kläder på dig?

Visa dina Watt
Insåg på Tossebergsklätten att man kanske ska skippa chipsen till helgen ;) Dock klart över förväntan med 478 snittwatt och 7,38. Högst oskönt men jäkligt nöjd att det blev byte till 39-28 dagen innan....hörde nån jäkel som gick upp med 39-23!

Senast ändrad:
Visa dina Watt
Jag körde på 39-25 och det var på håret att jag klarade mig från att behöva gå upp. Hatade mig själv för att jag inte hann reka banan och då kunna byta till träningshjulet med 27 som lättast istället.

Visa dina Watt
Min erfarenhet är att jag kan vara hyggligt effektiv på tung växel (låg kadens) i kortare backar, d.v.s. sådana med åktid på inte mkt mer än 10 min. Blir det för tungt för länge så stumnar jag dock så på längre backar är det lättare växlar som gäller för min del.

Visa dina Watt
Jag gillar väl att hålla en kadens på mellan 80 och 90 när det går uppför. Upp för Tossebergaklätten så höll jag väl bitvis 40 i kadens, det var lite väl lågt för min smak.

Visa dina Watt
Har vilat mig i form och tog nytt PB 5sek hem från jobbet efter två veckor utan cykling. Vilotaktiken funkar dock tyvärr bara på kortare distanser... :-(

Screenshot_20160503-1910482.jpg

Senast ändrad:
Visa dina Watt
Ja, sånt som händer. Jag körde på med det jag hade så att Tobbe skulle få ta spurten. Med lite tempolopp framöver kan det bli kul tillslut ;)

Senast ändrad:
Visa dina Watt
En 12-minutersintervall på 335 W (4,75 W/kg) blev på gårdagens 400K. Skönt att röka ur benen men kanske lite osmart med 34 mil kvar av rundan.

Visa dina Watt
Körde för skojs skull MTB'n med effektmätaren igår på en av klubbens LVG-rundor.
Effekt jämfört med cyklist i samma grupp på racer. Gissar han väger ~10 kg mer än mig, och han drog något mer också.
Lite dåligt statistiskt underlag med bara två mätpunkter, men ändå intressant tycker jag.

Drottningholm -> Färentuna kyrka, 27.2 km:
Jag: 195 W, racer: 165 W.

Björkvik TT ToR, 9.4 km:
Jag: 196 W, racer: 164 W.

Färentuna kyrka -> Drottningholm, 32.3 km:
Jag: 186 W, racer: 169 W.

Jag var riktigt trött på slutet, med ~30 W mindre i snitt hade jag troligtvis inte varit det.
It's not about the bike, eller hur var det? :P

Visa dina Watt
Eveningstar sa:
Körde för skojs skull MTB'n med effektmätaren igår på en av klubbens LVG-rundor.
Effekt jämfört med cyklist i samma grupp på racer. Gissar han väger ~10 kg mer än mig, och han drog något mer också.
Lite dåligt statistiskt underlag med bara två mätpunkter, men ändå intressant tycker jag.

Drottningholm -> Färentuna kyrka, 27.2 km:
Jag: 195 W, racer: 165 W.

Björkvik TT ToR, 9.4 km:
Jag: 196 W, racer: 164 W.

Färentuna kyrka -> Drottningholm, 32.3 km:
Jag: 186 W, racer: 169 W.

Jag var riktigt trött på slutet, med ~30 W mindre i snitt hade jag troligtvis inte varit det.
It's not about the bike, eller hur var det? :P

It's about the däck.

Släng på ett par Schwalbe Big One som rullar lika lätt som GP4k2s så kommer skillnaden att vara troligtvis 10-20w.

Har en backe som jag kört både stigcykeln och räsern.
Stigcykeln, 2min 20sek @ 366w
Räsern, 2min 19sek @ 292w

Kör med High roller 2 exo 3c 2,4" fram och ardent exo dual 2,4" bak. Räsern är det GP4000s 23mm fram och 25mm bak.

Visa dina Watt
Den där väggen på upploppet var ju skrattretande, jag låg en bit bak på första varvet och bara skakade på huvudet när jag såg hur klungan reagerade på vinden. Jag förstår inte att folk fick för sig att attackera där, det brände ju bara en stor mängd krut utan att de kom iväg speciellt långt.

Tillbaka
Topp