Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Svagare pga utomhusträning? Eller fel typ och/eller mängd av träning?geologen sa:Upp som en sol, ner som en pannkaka. När våren kommer och utomhusträningen ökar, blir jag alltid svagare.
earnstrom sa:Du cyklar kanske med för snälla kompisar...
geologen sa:earnstrom sa:Du cyklar kanske med för snälla kompisar...
Den typ av cykling som jag gör ihop med andra är ju delvis det som sänkt min FTP. Bara massa korta, hårda moment som bygger maxkapacitet men samtidigt inte gör ett dugg för tröskelkapacitet, åtminstone inte för mig. Så jag tänker snarare sluta cykla med andra och gå över till solocykling mer och mer.
Samtidigt tänker jag i princip inte tävla alls, har väl bara 2-3 tempolopp i planeringen för säsongen, så jag har lite dålig motivation nu. Min hjärna fungerar dessutom så att jag blir jättemotiverad i medgång, men bara vill lägga ner och sluta med allt när det går emot. Så just nu tänker jag att segla är fan så mycket roligare än att cykla, så varför cykla en massa när man kan segla i stället?
Jag har inte cyklat sen i onsdags. Och jag lyckades inte gräva fram tillräckligt med motivation för att cykla i kväll heller. I morgon är det tisdag och då kör många i klubben tisdagsträning, men dels tycker jag det ingår dåliga moment som inte gör nån nytta för mig, dels är det nästan fem mil totalt enbart i transport (starten är i Lindome, och jag bor strax norr om Backaplan på Hisingen), så jag lär inte dyka upp på den träningen den här veckan heller. Fyra veckor sen sist nu, och de fyra veckorna kommer att bli fler.
Nä, det är nog faktiskt läge att lägga ner nu. När utvecklingen börjar gå bakåt, då talar kroppen om att det får räcka. Kanske är det dags att göra nåt annat i livet än att trampa på en cykel.
NLC sa:Fast det är ju kul med siffror... ;-)
Strava räknar ju "effort" efter "points-in-the-red" ... så man måste ha sina zoner korrekt och dessutom sin ftp-inställning korrekt för att det skall bli någorlunda hyffsat.KJS sa:Men känns som lugna rullpass ger mer utslag än korta och hårda intervallpass.
TP > Strava med hästlängder när det gäller analyser, jag kör även WKO4+lundatok sa:Förresten, kikar ni på "Form and fitness" i Strava eller Trainingpeaks Performance Management med ATL/CTL/TSB för att hålla koll?
Riktigt imponerande! Vem kunde tro det av en gammal avdankad basketspelare? Men det är klart, efter Alviksmatchen borde man lärt sig att ingenting är omöjligt...\"Munken\" sa:Gick och vann SMACK idag. Dalbyvarvet borta i Uppsala. Blev utbrytning efter 1 km som höll i mål. Snittade ca 44 kmh på ca 9 gubbar och det här är watten som krävdes för att ta hem spurten med hyfsat stor marginal till tvåan. Väger 96kg så går bara att jämföra med fullvuxna cyklister ,-)
Spännande!sambra sa:Min wattfil från billingeracet, peaken upp till 1900w är en felpeak. För minns inte att jag tog i så mkt ;-)
NP under loppet blev 331w och bästa 20min landade på 367w.
Lingon sa:Jaha. Efter den grafen är det väl ingen mer som vågar posta några watt. ;)
Sjukt imponerande, Munken!
Har kört TP sen i höstas. Här är mitt performance mgmt chart baserat på HrTSS. (Kör gratisversionen, så jag har gjort ett eget chart i numbers)
ski3r sa:Riktigt imponerande! Vem kunde tro det av en gammal avdankad basketspelare? Men det är klart, efter Alviksmatchen borde man lärt sig att ingenting är omöjligt...\"Munken\" sa:Gick och vann SMACK idag. Dalbyvarvet borta i Uppsala. Blev utbrytning efter 1 km som höll i mål. Snittade ca 44 kmh på ca 9 gubbar och det här är watten som krävdes för att ta hem spurten med hyfsat stor marginal till tvåan. Väger 96kg så går bara att jämföra med fullvuxna cyklister ,-)
Hur många watt lyckades du trycka under timmen, ser ut att ha varit strax under 400?
ski3r sa:Riktigt imponerande! Vem kunde tro det av en gammal avdankad basketspelare? Men det är klart, efter Alviksmatchen borde man lärt sig att ingenting är omöjligt...\"Munken\" sa:Gick och vann SMACK idag. Dalbyvarvet borta i Uppsala. Blev utbrytning efter 1 km som höll i mål. Snittade ca 44 kmh på ca 9 gubbar och det här är watten som krävdes för att ta hem spurten med hyfsat stor marginal till tvåan. Väger 96kg så går bara att jämföra med fullvuxna cyklister ,-)
Hur många watt lyckades du trycka under timmen, ser ut att ha varit strax under 400?
Uppväxt i staden och harvade runt i de lägre divisionerna på den tiden, helt utan talang bör jag tillägga. Just den matchen ger mig fortfarande rysningar, utan konkurrens mitt starkaste basketminne. Det var verkligen en helt sjuk match som man aldrig lär få uppleva igen.\"Munken\" sa:Nej efter att besegrat Alvik i 5e avgröande semifinal med 23 poängs underläge och dryga 8 minuter kvar av matchen är inget omöjligt.
Men nu blir jag nyfiken vem som döljer sig bakom. ski3r som har så stor koll på både basket och cykel :-)
sambra sa:Väger 68-69kg, men körde på en allmountainhoj. Tror det förklarar en del, men får se vad siffrorna räcker till när jag fått långloppshojen..
geologen sa:496 W i 18 minuter är långt in i drömmarnas land, så mycket kan jag säga...