Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:och av väderleksprognoser angiven vind är oftast inte vid marknivå utan 10 m upp.
Scale60 sa:NLC sa:och av väderleksprognoser angiven vind är oftast inte vid marknivå utan 10 m upp.
Låter rimligt - det vore intressant om någon/några med effektmätare kunde kunde göra en bikecalculator.com uträkning på några rundor så skulle jag kunna räkna ut en medelkorrigeringsfaktor på wattvärdena.
KJS sa:Scale60 sa:NLC sa:och av väderleksprognoser angiven vind är oftast inte vid marknivå utan 10 m upp.
Låter rimligt - det vore intressant om någon/några med effektmätare kunde kunde göra en bikecalculator.com uträkning på några rundor så skulle jag kunna räkna ut en medelkorrigeringsfaktor på wattvärdena.
Multiplicera ditt värde från bikecalculator.com med 0 så får du mest träffsäkra resultat. Du kan lika gärna hitta på en siffra som att använda den där sidan för att räkna ut saker.
geologen sa:Problemet är att jag inte har så många andra anledningar att cykla. Att bli bättre "i siffror" är nästan det enda som motiverar mig. Det enda andra som lockar är lugna fika/snackerundor i riktigt vackert väder, typ rejält sommarväder med svag vind, klarblå himmel och 20+ i luften. Då blir det inte många rundor per år.
Nu fick jag ett tips om att det möjligen kan vara pollenallergin som ställer till det. Jag har fortfarande svårt att föreställa mig hur den kan påverka tröskel kraftigt negativt samtidigt som kapaciteten på högintensiv nivå (ca 1-8 min) är bättre än för några månader sen (när tröskeln var betydligt högre). Å andra sidan stämmer mina "symtom" gällande detta precis med hur det beskrivs av den som tipsade.
geologen sa:Har knappt cyklat alls på en månad. Tre eller fyra pass, tror jag, kanske totalt 10 timmar. Uppskattad FTP just nu: 250-260 W. Jämfört med 310 W i januari. Det går bra nu!
Å andra sidan går löpningen bättre.
chrhar sa:Effekt är effekt, oavsett kadens. Skillnaden i hastighet beror till 99.999999999% av väder och vind.
Jeppe_E sa:chrhar sa:Effekt är effekt, oavsett kadens. Skillnaden i hastighet beror till 99.999999999% av väder och vind.
Du kanske inte läste. Väder & vind var samma båda dagarna. Dessutom går segmentet genom skog. Så hyfsat vindskyddad.
calleking sa:Fina siffror. Vilken placering fick du chrhar?
Jeppe: Hur såg fördelningen av effekt ut? Mer effekt i backar och i motvind är ofta en bra fartstrategi.
calleking sa:Fina siffror. Vilken placering fick du chrhar?
NLC sa:Jeppe_E sa:chrhar sa:Effekt är effekt, oavsett kadens. Skillnaden i hastighet beror till 99.999999999% av väder och vind.
Du kanske inte läste. Väder & vind var samma båda dagarna. Dessutom går segmentet genom skog. Så hyfsat vindskyddad.
Du körde på fel växelkombination och fick därmed för stora friktionsförluster.
Jeppe_E sa:NLC sa:Jeppe_E sa:chrhar sa:Effekt är effekt, oavsett kadens. Skillnaden i hastighet beror till 99.999999999% av väder och vind.
Du körde på fel växelkombination och fick därmed för stora friktionsförluster.
Nu börjar vi komma någonstans. Intressant, detta får man läsa på mer om. Så för mig personligen så verkar det vara bättre att hålla mig runt 85, snarare än 75 i kadens.
lundatok sa:Går den att nollställa i kalibreringen? Min stages kan ge monsterwatt om jag inte kalibrerar vid jämna tillfällen.
Jeppe_E sa:lundatok sa:Går den att nollställa i kalibreringen? Min stages kan ge monsterwatt om jag inte kalibrerar vid jämna tillfällen.
Yes, man kan kalibrera den och detta var gjort precis innan den sista turen. Men vi får väl tillskriva skillnaderna lita av allt möjligt + ANNAT då :)
chrhar sa:calleking sa:Fina siffror. Vilken placering fick du chrhar?
Det saknades väl 10-15w egentligen men så är det alltid. 18e plats, räckte till ett lagsilver med hjälp från Staffan och Freddy :-)
calleking sa:Grattis! Bra kört. Kände igen ditt namn när jag kollade igenom resultatlistan och kom på att det var dig jag köpte DA 9000 vevpartiet ifrån tidigare i våras :)
Få man fråga vad du väger?chrhar sa:Kan bidra med lite watt också, från tempo-sm;
Mavve sa:Få man fråga vad du väger?chrhar sa:Kan bidra med lite watt också, från tempo-sm;
Tycker din kurva ser riktigt kontrollerad ut. jämför man med min så upplever jag att min hoppar mer. Är iofs ganska ny med wattmätare, så ibland märker jag att jag trycket lite för mycket eller kanske mest för lite :p
Mina watt på SM (para)