Visa dina Watt
Det där är bra skit!chrhar sa:Min högsta max peak kommer efter 3 veckor i sjukstugan. Varför träna då man kan vila...
Två veckor i sjukstugan för mig ... och då blev det så här:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där är bra skit!chrhar sa:Min högsta max peak kommer efter 3 veckor i sjukstugan. Varför träna då man kan vila...
chrhar sa:Min högsta max peak kommer efter 3 veckor i sjukstugan. Varför träna då man kan vila...
selstam sa:Två veckor i sjukstugan för mig ... och då blev det så här:
Supertramp sa:selstam sa:Två veckor i sjukstugan för mig ... och då blev det så här:
Ännu bättre! :-)
Hur mycket väger du?
Igångdrag och hög kadens är medicinen.Botis sa:När brukar ni prestera maxeffekt, är det på igångdrag på tung växel? Eller är det när ni kommer upp en bit i kadens?
selstam sa:Supertramp sa:selstam sa:Två veckor i sjukstugan för mig ... och då blev det så här:
Hur mycket väger du?
74, så jag räknade kallt in peak på 23,3W/kg ... men det går fort utför längs x-axeln sedan, om man säger så! :)
selstam sa:Igångdrag och hög kadens är medicinen.Botis sa:När brukar ni prestera maxeffekt, är det på igångdrag på tung växel? Eller är det när ni kommer upp en bit i kadens?
Har maxat ut på 1400 utomhus men saker börjar flexa då. Monarken flexar sig knappt alls ...
selstam sa:Det där är bra skit!chrhar sa:Min högsta max peak kommer efter 3 veckor i sjukstugan. Varför träna då man kan vila...
Två veckor i sjukstugan för mig ... och då blev det så här:
JT sa:Max/peak-effekt är framförallt helt ointressant.
I år har jag kört bara på cykeln men annars är min favoritövning knäböj med upphopp.Supertramp sa:Tränar du styrka med vikter eller bara på cykeln?
Vad har du för 5 sek peak?
Jag har 1507 Watt (och 1513 Watt @7 sek) med en vikt p ca 82kg.
selstam sa:Supertramp sa:selstam sa:Två veckor i sjukstugan för mig ... och då blev det så här:
Hur mycket väger du?
74, så jag räknade kallt in peak på 23,3W/kg ... men det går fort utför längs x-axeln sedan, om man säger så! :)
\"Munken\" sa:Mitt max ligger på 1860 och på fem sek så tappar jag 4% i snittwatt. Vad är normalt tapp på fem sek jämfört med peak?
Är lite tyngre än dig så siffrorna bli inte alls i samma kaliber som dina.
Kudos sa:Mina mediokra siffror är:
400W 20min
Kudos sa:Grymma maxvärden!
Mina mediokra siffror är:
1100W 5s
800W 30s
500W 5min
400W 20min
87kg
Ja, någon meter eller två går nog att få.\"Munken\" sa:Är ju sjukt bra! Med som siffrorna lär du få några meter till dom bakom.
Hur mycket skiljer sig ditt max mot 5 sek.
1100W 5s
800W 30s
500W 5min
400W 20min
87kg
Manurhin2 sa:Hmmmmmm
Jag drar också 1100w i 5s , minst
Däremot kanske 270w i 20 min .
Vem av oss är det fel på ?
GoranS sa:Hur är den där kurvan konstruerad? Tänker på "uppförsbacken" runt 2:30, vilken känns väldigt skum.
Japp, det är ungefär precis varför det är en lite puckel på kurvan.algol sa:Det blir så om du kör t.ex. 5s max, 2 min vila, 30s max. Då blir snitteffekten för 2:35 högre än för 2:30.
1100W 5s
800W 30s
500W 5min
400W 20min
87kg
Cycling analytics och Velo Hero tex.sivan sa:I vilka program kan man få fram en sådan fin graf som visar maxwatt / tidsenhet?
eketjall sa:Cycling analytics och Velo Hero tex.sivan sa:I vilka program kan man få fram en sådan fin graf som visar maxwatt / tidsenhet?
Är premium funktioner men båda erbjuder provperiod
lundatok sa:Gudars skymning.
295-300 Watt tröskel ger en ftp på 5,6 Watt/kg! Vid 16 års ålder... Hoppas att du inte driver med oss (eller mätt Watten på något knasigt sätt) för det vore jättekul om det stämmer för då har du alla förutsättningar för en riktigt framgångsrik cykelkarriär!perssonman99 sa:Väger in på 53kg.
Supertramp sa:lundatok sa:Gudars skymning.
+1!