Visa dina Watt
calleking sa:Monsterwatt! Vikt på det? Säkert mindre än mig... :(
75kg idag, borde väl vara 72-73 egentligen. Vinterform. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
calleking sa:Monsterwatt! Vikt på det? Säkert mindre än mig... :(
chrhar sa:calleking sa:Monsterwatt! Vikt på det? Säkert mindre än mig... :(
75kg idag, borde väl vara 72-73 egentligen. Vinterform. ?
Haha, ja, frågan är om det är tummen eller Garmin som är väldresserad?chrhar sa:Nästan så, halverad (och mer därtill..) träningstid senaste 6-7 veckorna och endast 3pass/vecka verkar gör susen...
Såg din fil, jag vet var all syreupptagning kommer ifrån nu. Det är varje intervall-lap som du trycker. 53(!) laps! ;) Jag orkar ju knappt lapa mina fyror...
Kudos sa:Är det samma för dig som för mig - några extra kilo och 400W går från att vara suicidalt smärtsamt till något man kan ta med en cigg i mungipan?
lundatok sa:Haha, ja, frågan är om det är tummen eller Garmin som är väldresserad?
Jag är så lat att jag lägger in dom i datorn så får den sköta resten. Brukar ha fullt upp med att halsa luft...
Det var det andra passet för veckan, i helgen blir det två rejs så då vässar vi lite till.
Härligt! Hoppas på gott om folk till Stora Skuggan imorgon, det blir folkfest!chrhar sa:lundatok sa:Haha, ja, frågan är om det är tummen eller Garmin som är väldresserad?
Jag är så lat att jag lägger in dom i datorn så får den sköta resten. Brukar ha fullt upp med att halsa luft...
Det var det andra passet för veckan, i helgen blir det två rejs så då vässar vi lite till.
Proffsigt. Det borde jag ju nästan förstått.
Jag kommer nog och hejjar i helgen! GASA!
Martin Eves sa:Hur resonerar ni i eliten wattklubben när ni kör Intervaller som intensivare 4x4 eller lite längre 3x20.
Det ena mer för syreupptag och det andra mot ren tröskelträning eller har båda ett samband?
Kör man ett långlopp på 3-4h så ligger man närmare tröskeln, är det inte viktigare att pressa i dom intervallerna? Som jag tolkar är ett värde på uthållighet.
Jag som amatör försöker nu under uppbyggnad variera intervallerna på en spinningcykel med wattpedaler mellan lite kortare(110% ftp)) och distanser(95% ftp) och vila mellan stegen till ca 70% av maxpulsen. Någon gång i veckan lägga lite distanser ute då jag kanske ligger runt 75-80% av maxpulsen( har inte wattpedalerna på mtb)
Lite senare mot våren kommer jag första lägga mer tid på att pressa ute på min mtb lite mer tävlingsspecifikt.
Plågar mig med viktdiet för att nå målet att klara 3,5w/kg under en timme.
Hur lägger ni upp träningen?
castrello sa:Dagens 20 min (medel). Dålig pace men annars något att starta från. Ca 75-76 kg brukar jag vara.
eiskall sa:castrello sa:Dagens 20 min (medel). Dålig pace men annars något att starta från. Ca 75-76 kg brukar jag vara.
Snyggt!
Körde precis på 10 watt mindre och väger 5 kg mer. Så du vann idag, grattis! ;)
Edit: har du gps-mottagaren igång? Strava ger skumma värden för mig om jag glömmer den på.
castrello sa:eiskall sa:castrello sa:Dagens 20 min (medel). Dålig pace men annars något att starta från. Ca 75-76 kg brukar jag vara.
Snyggt!
Körde precis på 10 watt mindre och väger 5 kg mer. Så du vann idag, grattis! ;)
Edit: har du gps-mottagaren igång? Strava ger skumma värden för mig om jag glömmer den på.
Strava? Loggar ibland på Strava utomhus men jag tar inte effektsiffror därifrån?
chrhar sa:Tadaaa. Ingen app men...
lundatok sa:Skulle behöva ert råd. När jag tävlar CX så orkar jag ligga med rätt långt förutom på platten, det stumnar inte men det känns som att jag vevar luft när de andra börjar köra hårt. Uppför kan jag gå med och när det är tekniskt, ironiskt nog.
Vad fattas? Tröskel? Styrka?
PRAOcyklist sa:Usch vad starka ni är, jag blir ju alldeles mörkrädd. Och detta skall vara off season!
Funderar på att uppfinna en mjukvara som automagiskt konverterar alla watt ni killar trycker till motsvarande watt för tjejer. Det skulle kanske kännas bättre att läsa i tråden då. :)
lundatok sa:Njae, dina W/kg är rätt imponerande oavsett kön. :)
geologen sa:PRAOcyklist sa:Usch vad starka ni är, jag blir ju alldeles mörkrädd. Och detta skall vara off season!
Funderar på att uppfinna en mjukvara som automagiskt konverterar alla watt ni killar trycker till motsvarande watt för tjejer. Det skulle kanske kännas bättre att läsa i tråden då. :)
Det var väl du som skrev väldigt bra siffror tidigare i tråden?
lundatok sa:Ja, här är min profil från Trainingpeaks.
Finns säkert mer att hämta på tröskeln...
PRAOcyklist sa:geologen sa:PRAOcyklist sa:Usch vad starka ni är, jag blir ju alldeles mörkrädd. Och detta skall vara off season!
Jo jag har skrivit förut, uppskattar att jag förbättrat min FTP med ca 10% sedan dess. Målet är en förbättring med ytterligare 10% till våren. Det blir tufft... Tänkte ge 40/20 en chans och se vad som händer.
geologen sa:PRAOcyklist sa:geologen sa:PRAOcyklist sa:Usch vad starka ni är, jag blir ju alldeles mörkrädd. Och detta skall vara off season!
Jo jag har skrivit förut, uppskattar att jag förbättrat min FTP med ca 10% sedan dess. Målet är en förbättring med ytterligare 10% till våren. Det blir tufft... Tänkte ge 40/20 en chans och se vad som händer.
Har du lite färskare siffror då?
calleking sa:Hur hanterar ni formsvackor?
Har gått på knäna sista tiden då kroppen inte svarar alls. Det känns som att handbromsen är i hela tiden. Tunga ben, hög puls och till sist så börjar psyket också vackla. Speciellt när man märker att man bara blir sämre efter varje pass man lidit sig igenom. Jättekul. Pressade nästan 370W i juli på en tjuga och nu är det knappt 330W funkar.
Nästa års framtidsdrömmar känns väldigt avlägsna men nånting måste man ju göra åt saken. Är inte övertränad, sover/äter bra, Inga förkylningar osv. Har testat med en dos vila samt HTFU mot generell klenhet utan något resultat. Hjälp!
Har gått på knäna sista tiden då kroppen inte svarar alls. Det känns som att handbromsen är i hela tiden. Tunga ben, hög puls och till sist så börjar psyket också vackla. Speciellt när man märker att man bara blir sämre efter varje pass man lidit sig igenom. Jättekul. Pressade nästan 370W i juli på en tjuga och nu är det knappt 330W funkar.
Nästa års framtidsdrömmar känns väldigt avlägsna men nånting måste man ju göra åt saken. Är inte övertränad, sover/äter bra, Inga förkylningar osv. Har testat med en dos vila samt HTFU mot generell klenhet utan något resultat. Hjälp!
PRAOcyklist sa:Usch vad starka ni är, jag blir ju alldeles mörkrädd. Och detta skall vara off season!