Adhocalias
Aktiv medlem
Visa dina Watt
Vad räknar du med att behöva snitta i watt på VR för att köra sub7?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
utbrott sa:Vart ska man ligga egentligen för 4x5 min? Zon 5 eller 6?
The session given in Hunter Allen and Andrew Coggan’s book Training and Racing with a Power Meter may be growing in age (our edition dates back to 2010), but it’s still widely used and most training apps still stick with the protocol:
Warm up: 10 minutes spin then 3 x 1 minute fast cadence, 1 minute easy, 5 minute spin
5 minute all out effort – go as hard as you can (press ‘Lap’ at start and finish)
10 minute recovery
20 minute all out effort (use that ‘Lap’ button again)
Cool down
Multiply the 20 minute effort by 0.95, to give you the number you’d get over an hour*.
utbrott sa:Jo alltså ett FTP-test har jag ju gjort men nu tänkte jag på tröskelpuls. Samma grej där alltså? Snittpuls * 0'95?
Då ligger den rätt på 178 då eftersom jag hade 187 i snitt på 20 minuter.
utbrott sa:Jo alltså ett FTP-test har jag ju gjort men nu tänkte jag på tröskelpuls. Samma grej där alltså? Snittpuls * 0'95?
Då ligger den rätt på 178 då eftersom jag hade 187 i snitt på 20 minuter.
NLC sa:
utbrott sa:Igår körde jag det första passet utomhus med wattmätaren. Först körde jättelugnt ca 2 mil. Jag körde sedan uppför en ca 2 km lång backe som tar ungefär 5 minuter vid 300 watt (125% tröskel) Så jag körde den 4 gånger. Två gånger i 40/20 stuk och 2 gånger helt vanligt och försökte få snitt på 300 watt. Bästa 5-minutersnittet blev 318 watt.
Går ni sen hem och kollar hur många många minuter ni fått till i varje zon och justerar till nästa pass om det inte ser optimalt ut eller?
Vart ska man ligga egentligen för 4x5 min? Zon 5 eller 6?
Nej, det var bara lustigkurren janolle som skrev något om sin kökslampa (!) på 40 Watt igår. Kanske moderator skulle ta bort det och råkade skrapa med en del andra inlägg samtidigt av bara farten.geologen sa:Hmm, märkligt! Brukar väl inte vara några större bråk i den här tråden...?
Adhocalias sa:Allt som antyder ett FTP under 4,5 W/kg kommer att rensas. Lite nivå måste det faktiskt vara på tråden.
utbrott sa:Igår körde jag det första passet utomhus med wattmätaren. Först körde jättelugnt ca 2 mil. Jag körde sedan uppför en ca 2 km lång backe som tar ungefär 5 minuter vid 300 watt (125% tröskel) Så jag körde den 4 gånger. Två gånger i 40/20 stuk och 2 gånger helt vanligt och försökte få snitt på 300 watt. Bästa 5-minutersnittet blev 318 watt.
Går ni sen hem och kollar hur många många minuter ni fått till i varje zon och justerar till nästa pass om det inte ser optimalt ut eller?
Vart ska man ligga egentligen för 4x5 min? Zon 5 eller 6?
Adhocalias sa:"Klarar jag en minut på 500 watt borde jag ju klara två minuter också, efter en knapp timmes ganska hård körning." Inte min bästa analys. Blev en tung avslutning.