Visa ditt avslut på styrlinda

Nä. Ingen speciell anledning. Och det har aldrig hänt att det lindat upp sig för mig p.g.a. det heller. Så för mig är det ett ickeproblem.

Tycker det är värre med fult lindade styren. Ffa fula avslut.

Hittills har jag bara hört snack...

Jag är inte någon expert på att linda styren och ibland blir det så dåligt att jag lindar om. ?
sist tog jag loss lindan, tog en kaffe, en glass, åt middag, tog en öl, sov, tittade på skiten igen, väntade en dag. sedan fick det bli som det blev. fotoförbud på den :)

.

Bilagor

• 16335329726995682194401891570916.jpg
    16335329726995682194401891570916.jpg
    160.6 KB · Besök: 134
OJ OJ! Lindat baklänges?! Vad skall alla säga nu?! ?
Gråter inombords, lär ligga sömnlös inatt efter den här tråden.
Men vänta bara, snart kan jag fota ett styre där jag provisoriskt monterade lindan i våras för att testa reglagens placering efter styrbyte....klippte inte ens avslutet, lindade bara en massa eltape :cool:

Lite funktion har ju riktningen också, lindar du bakåt från ovansidan så blir det mer spänning på lindan när man håller hårt och pumpar på. Lindar man som du lindat så lossar man lindan om man gör samma sak, därför jag undrade om det är någon speciell anledning till att du lindar den åt det hållet ?
Helt enig i dig här :) Har sett alltför många lindor som kavlat ihop sig som sitter åt fel håll.

Lite otacksamt att lägga in en post efter det där :)

Men ändå, här kommer det. Vinner inga priser på detta direkt. Skulle haft orange tejp på den ena åtminstone.

_A061092.jpg_A061091.jpg

En hel vetenskap det där, var fan ett vrak efter att ha snurrat på min första linda i somras haha. Kände minst sagt pressen, samt fick en ännu större respekt för diverse maestros som slungar på dem med verkligt perfekt resultat.

Jag undrar hur det fungerar med paketsnören i 25°? Man slipper bekymra sig för att lindningen skall lossna iaf. #slipperywhenwet ?

Jag slits mellan att tänka - att cyklister förr var av hårdare virke och/eller - att de förmodligen var card carrying members of world united masochists. Personligen har jag inget mot lite mysig stoppning i lindan och några varv eltejp upptill men ska man vara fin får man lida pin som min mormor sade.

moser_P_R.jpg

Är det inte extremt mycket 2010-tal att använda mellanchef i nedsättande sammanhang? För det var väl så du menade? Som att varmröka en gul Blend på väg ut genom vindfånget på Biltema i en mindre mellansvensk stad?
Lätt för dig att säga. Du känner väl Sket-Evert på nattskiftet? Han hade fan ingen is i groggen, och Monarken hans hade inte sett olja på kedjan sen gud gick i kortbyxor. Smaka, däremot, på begreppet mellanchefsrock… Förvpnansvärt många lv-cyklister som också är medelålders amatörmusiker. Jag tror fan det går fler Stratocasterägare per Bianchi än det går Formel 1-fantaster på just mellanchefer. Själv tar jag en GT med tonic från Coop…
0EB816CF-4D89-44BC-BE3B-93A6A612168B.jpeg

Tillbaka
Topp