Visa en titanhoj !

Skogling

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
Jäklarns vad jag skulle vilja glida runt på den där hojen. Ett riktigt söndagsåk. Skitsnygg!

Var har du beställt dekalerna?

båtbensbudet

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
Vart en grymt nice sommar men nu är hösten som synes här. Hojen har varit grymt nice men snart är det dags att drömma om titancrossar lr 29ers kanske?

Senast ändrad:

Hoburgen

Medlem
Visa en titanhoj !
Platsar även här (kvalar även med OK marginal in på "Visa din lätta Racer under 7kg"). I stort sett bara Happyfynd. Ingen nämnd, ingen glömd! Ommärkt Litespeed Siena.

Bilagor

jesperC

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
Själv har jag insett att jag behöver en singlespeed titancross med skivbromsar men har inte hittat något annat än custombyggen ännu.

//j

Visa en titanhoj !
båtbensbudet sa:
Vart en grymt nice sommar men nu är hösten som synes här. Hojen har varit grymt nice men snart är det dags att drömma om titancrossar lr 29ers kanske?
Har i år skaffat mig någonting emellan: en Vaya Ti. En eftergift åt ryggen, då jag knappt kan köra min Moots längre. Det finns ögonblick när gången känns bekant på något sätt, trots att de två är rätt långt ifrån varann, inte minst estetiskt.

Hemma i trädgården, innan mindre slutjusteringar:
Vaya.jpg

Ute på äventyr, Strada de Gran Serin, 2770 möh.
Vaya-GS.jpg

båtbensbudet

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
jesperC sa:
Själv har jag insett att jag behöver en singlespeed titancross med skivbromsar men har inte hittat något annat än custombyggen ännu.

//j

Nä de e ovanliga men snygga! fast lär ju komma i en uppsjö alternativ om du kan leva med ett växelöra (som iofs kanske kan tas bort) I och med wireless grupper e det väl så de flesta hojar kommer se ut snart. Med pf30 osv kan du ju ha ett eccentriskt vevlager för kedjespänning (kan iofs inte rekommendera ngn pressfitlösning över gängor personligen).

Senast ändrad:

båtbensbudet

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
milledille sa:
båtbensbudet sa:
Har i år skaffat mig någonting emellan: en Vaya Ti. En eftergift åt ryggen, då jag knappt kan köra min Moots längre. Det finns ögonblick när gången känns bekant på något sätt, trots att de två är rätt långt ifrån varann, inte minst estetiskt.

Hemma i trädgården, innan mindre slutjusteringar:

Ute på äventyr, Strada de Gran Serin, 2770 möh.

Ah trist att höra. En Moots förtjänar ju att köras men det där var inget dumt alternativ! Viktiga e ju att man e komfortabel på cykeln allt annat e ju sekundärt såklart annars cyklar man ju inte alls.. Den ser fin ut Salsan. 2a bilder ser det faktiskt riktigt läskigt ut att cykla på! Läckert

jesperC

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
båtbensbudet sa:
Nä de e ovanliga men snygga! fast lär ju komma i en uppsjö alternativ om du kan leva med ett växelöra (som iofs kanske kan tas bort) I och med wireless grupper e det väl så de flesta hojar kommer se ut snart. Med pf30 osv kan du ju ha ett eccentriskt vevlager för kedjespänning (kan iofs inte rekommendera ngn pressfitlösning över gängor personligen).
Jo, har lurat lite på pf30 och excentriskt vevlager. Dock osäker på hur bra det funkar jämfört med ett riktigt excentriskt vevlager alternativt sliding dropouts.
Inte heller någon riktig panik så jag håller ögonen öppna och hoppas på att det skall dyka upp något riktigt bra till slut.

//j

Senast ändrad:

elllguapo

Medlem
Visa en titanhoj !
@björn -
Trodde att du skulle köpa den som reserv!?
Tur att den är lite lång för mig.... annars skulle jag behöva sälja en cykel

båtbensbudet

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
elllguapo sa:
@björn -
Trodde att du skulle köpa den som reserv!?
Tur att den är lite lång för mig.... annars skulle jag behöva sälja en cykel
58a den var nog perfekt för dig men kanske var lika bra du inte förstod det :) ?
57.5 tt och typ 16.5 headtube lr liknande men "normala" vinklar

båtbensbudet

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
Inte samma men så här såg min ut en gång i tiden. Faaan va glad jag var, minns stunden för byggandet väl! :)
Synd att min mobilkamera inte var så grym dock..

MTBiker

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
Dags att köpa eller bygga ny grusvägsracer/CX. Är riktigt sugen på en titanram med dicsfäste. Nån som har något tips?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer