Visa era fulkineser i carbon

Farsan

Ny medlem
Haha, jo tack! Snabb är den allt, lite overkill för mig med min usla nivå som lvg-cyklist. Men den var ju inte mening med heller från början, jag skulle bara köpa bättre hjul till frugans racer. Den uppgraderingen spårade ur rejält.
Men sen vi flyttade till Åre så blir den bara stående, det är ju lite annan cykling som lockar mer här.
Men jag har ingen aning vad jag ska sälja den för då det är ett bygge av lösa delar?
Jag får nog ta hjälp av happy innan jag lägger ut den på K/S så det inte blir helt åt skogen.
H C

kroem

Medlem
Farsan sa:
Haha, jo tack! Snabb är den allt, lite overkill för mig med min usla nivå som lvg-cyklist. Men den var ju inte mening med heller från början, jag skulle bara köpa bättre hjul till frugans racer. Den uppgraderingen spårade ur rejält.
Men sen vi flyttade till Åre så blir den bara stående, det är ju lite annan cykling som lockar mer här.
Men jag har ingen aning vad jag ska sälja den för då det är ett bygge av lösa delar?
Jag får nog ta hjälp av happy innan jag lägger ut den på K/S så det inte blir helt åt skogen.
H C
Ja du... tycker personligen att det är lite vanskligt att sälja "kopior" men sålänge köparen vet vad den ger sig in på så är det väl fritt fram :)

RE

Ny medlem
Det är inte tillåtet att sälja piratkopior varken på Happys K&S eller på Blocket. Enligt Happy är det till och med olagligt.

NickPick

Aktiv medlem
Kinaramar i all ära, men det blir väl lite löjligt att kalla den något annat. Är det en hoshu, alibike eller vad det nu är så kan man väl skippa loggan... Eller kalla den något roligare som kanske w-sorks eller annat roligt ? man har ju chansen.

Farsan

Ny medlem
Stolt ägare av en riktig kines, ingen fulkineskopia byggd i Indien tex.
0FA5E44E-D65F-41D1-839E-35BC1B9798E6.jpeg

Tanken var aldrig att lura någon utan tala om att det är en kopia.
Okunskap från min sida, den kommer inte att säljas. Hustrun som håller på med VR och sånt tok får ta den. Så säljer vi hennes cykel, en ÄKTA Bianchi.
Fridens å ha de Christer

kroem

Medlem
lukas_holm sa:
Snygg ram! Vad heter modellen? Är det fästen för ramväska som man ser på övre ramröret?
Modellen heter GF-001, men den finns även som Tidace, heter då FM-CX072 (tror det är samma, i princip iaf).

Är fästen iaf - Kan säker sätta väska där, ingen aning :D

MarcusS sa:
Yes, verkar vara samma! Nöjd? Har du provat "max" på 700c?
Just nu håller jag på att brottas med luftning av SRAM... det är lite av ett krig. Just nu verkar det som att reservoir/bladdern inte är tät.

MarcusS

Aktiv medlem
kroem sa:
lukas_holm sa:
Snygg ram! Vad heter modellen? Är det fästen för ramväska som man ser på övre ramröret?
Modellen heter GF-001, men den finns även som Tidace, heter då FM-CX072 (tror det är samma, i princip iaf).

Är fästen iaf - Kan säker sätta väska där, ingen aning :D

MarcusS sa:
Yes, verkar vara samma! Nöjd? Har du provat "max" på 700c?
Just nu håller jag på att brottas med luftning av SRAM... det är lite av ett krig. Just nu verkar det som att reservoir/bladdern inte är tät.
Ja, min hette Tidace FM-CX07 när jag beställde den. Den har fungerat alldeles utmärkt. Med 700 har jag bara kört 32mm och då finns det mycket utrymme kvar. Med 650b känns den klart livligare.

Kolla skruvarna som växelörat sitter fast med. De behöver få Loctite på sig, annars gängar de upp och bakhjulet börjar glappa.

kroem

Medlem
MarcusS sa:
Ja, min hette Tidace FM-CX07 när jag beställde den. Den har fungerat alldeles utmärkt. Med 700 har jag bara kört 32mm och då finns det mycket utrymme kvar. Med 650b känns den klart livligare.

Kolla skruvarna som växelörat sitter fast med. De behöver få Loctite på sig, annars gängar de upp och bakhjulet börjar glappa.
Ska kolla in det, tack!

kroem

Medlem
Nu är min hoj klar, bara testkört en runda, kul med grus! Panaracer slicks kändes lite sådär, så nu har jag slängt på SK-typen 43mm.
19-09-2418-03-589193.jpg

MarcusS sa:
TACK igen för tipser - för jag glömde såkalrt kolla och fixa det och nu när jag hängde upp hojen:
IMG-9251.jpg

Snyggt av mig... får bli ut och leta lite längre och bättre skruvar...

Måste bara fråga om du har samma lösning på TA bak, ska den bara gängas i den lösa delen?
IMG-9252.jpg

IMG-9253.jpg

Har du problem med sadelstolpen?

MarcusS

Aktiv medlem
kroem sa:
Nu är min hoj klar, bara testkört en runda, kul med grus! Panaracer slicks kändes lite sådär, så nu har jag slängt på SK-typen 43mm.

MarcusS sa:
TACK igen för tipser - för jag glömde såkalrt kolla och fixa det och nu när jag hängde upp hojen:

Snyggt av mig... får bli ut och leta lite längre och bättre skruvar...

Måste bara fråga om du har samma lösning på TA bak, ska den bara gängas i den lösa delen?

Har du problem med sadelstolpen?
Ja, bakaxeln skagängas i den lösa delen. Har funkat bra för mig.

Sadelstolpen sjönk de första turerna. Efter att ha slipat lätt på stolpe och metallklämprylen och lagt på carbonpasta så har det slutat. Jag fick dock ta riktigt hårt innnan den slutade glida - orginalskruven lyckades jag förstöra innan den satt.

lukas_holm

Ny medlem
Är det någon som har erfarenhet av VeloBuild VB-R-088? Det verkar vara en rip off på Pinarello F8 som de säljer för endast 259 USD. Jag funderar på att använda den till ett budgetbygge tillsammans med lite andra gamla delar som jag har liggandes.
VB-R-088.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer