Det är lite ledsamt att vissa inte har mer kunskap om vad det Egentligen kan kosta att importera, designa och bygga sin egen cykel.
Det är detaljer som kostar och tar tid. Jag bygger inte cyklar för att spara pengar i första hand. Jag vill ha en unik produkt och möjligheten att skapa något som jag vill ha till ett rimligt pris. Ni som inte känner till historien bakom Montemagni behöver inte uttala er om era teser kring det. Det finns en anledning till varför min ram tog över tre månader att få hem. Andra på Happy fick hem sin efter två veckor. Gällande hjuldekalerna så tycker jag fortfarande att 800-950:- för ett dekalset är lite mycket. Å ja. Jag har köpt för 350:- tidigare, men det blev inte bra. Jag har byggt kinacyklar sedan 2008 och vet vad som skiljer enklare, billigare produkter mot dubbelt så dyra.även om min cykel ser likadan ut som en andras å hjulen som andras så är det inte det. Tro mig.
Ni som vet så mycket ser väl vad skillnanden är? Om inte, bygg din egna så får du veta.
Som jag skrev i annonsen har jag betalat mer för cykel än vad jag säljer den för. Därmed inte sagt att alla komponenterna på cykeln överstiger säljpriset. Men lägg därtill frakt, tull, avgifter, dekaler, specialdetaljer mm så överstiger det priset ja. Om ni utgår vad egendesignande hjuldekalerna jag pratade om i början kan ni nog räkna ut vad ramdekalerna kostar...
Visst, det går att bygga kinacyklar för 10.000, men det går även att bygga för det tredubbla. Å 2010 hade jag ju faktiskt easton ec90 hjul med keramiska lager på min canyon cf evo med super record.