Mtb-ninja 4
Aktiv medlem
Visa era fulkineser i carbon
Beställde precis hjulen, med skivbroms? men hamnade nog i samma tankar även om ja vill ha ett hyfsat budgetbygge så är det kanske dumt å snåla när man väl bygger nytt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så tänkte jag också med mitt förra bygge...blev en S-works Venge med full Red... Men denna gången har jag varit ganska duktig iaf!Beställde precis hjulen, med skivbroms? men hamnade nog i samma tankar även om ja vill ha ett hyfsat budgetbygge så är det kanske dumt å snåla när man väl bygger nytt.
Grym! Precis vad jag hade behövt komplettera flottan med. Vad har du fått för totalkostnad för komponenter?Premiärrunda igår kväll.
En ICAN Cycling 29er carbon hardtail boost frame M27 med stel framgaffel jag fick lackerad i samma kulör som ramen. Hjulparen är också från ICAN Cycling, F935 Carbon 29er MTB Trail Wheels Tubeless Ready, 12-speed body.
Lackeringen är ett mästerverk och håller hög klass, texten på ramen är som ett hologram och framträder olika beroende på betraktelsevinkel.
Kulören i dagsljus ?
Visa bilaga 633591Visa bilaga 633592Visa bilaga 633595
Visa bilaga 633596
Winspace verkar vara uppskattade, ingen egen erfarenhet dockSitter och funderar på att bygga en karbonracer, ramarna i Europa kostar ju en mindre förmögenhet, den billigaste jag hittat är en BMC för 26000kr. Finns de någon producent i Kina som har bra ramar för racers?
Hitta denna busen som likna en PinarelloWinspace verkar vara uppskattade, ingen egen erfarenhet dock
www.velobuild.com
Otroligt fin!Premiärrunda igår kväll.
En ICAN Cycling 29er carbon hardtail boost frame M27 med stel framgaffel jag fick lackerad i samma kulör som ramen. Hjulparen är också från ICAN Cycling, F935 Carbon 29er MTB Trail Wheels Tubeless Ready, 12-speed body.
Lackeringen är ett mästerverk och håller hög klass, texten på ramen är som ett hologram och framträder olika beroende på betraktelsevinkel.
Kulören i dagsljus ?
Visa bilaga 633591Visa bilaga 633592Visa bilaga 633595
Visa bilaga 633596
Sitter och funderar på att bygga en karbonracer, ramarna i Europa kostar ju en mindre förmögenhet, den billigaste jag hittat är en BMC för 26000kr. Finns de någon producent i Kina som har bra ramar för racers?
Känns som alla ramar blivit så dyra att man kan köpa bra märkesramar för liknande pengar.Några som har byggt på sistone? :)
Sant, såg att framförallt Winspace, Yoeleo etc hade sjukt dyra ramar. Men tänker främst på Velobuild, Workswell, Tantan etc. Det känns som att man fortfarande håller 500$/ram.Känns som alla ramar blivit så dyra att man kan köpa bra märkesramar för liknande pengar.
Sedan tull och 25% moms. Närmare 10k innan man är klar. Får ju en propain FS ram för 10k idag bara som exempel (dock AL men ändå).Sant, såg att framförallt Winspace, Yoeleo etc hade sjukt dyra ramar. Men tänker främst på Velobuild, Workswell, Tantan etc. Det känns som att man fortfarande håller 500$/ram.
Är tull och moms så pass mycket ändå?Sedan tull och 25% moms. Närmare 10k innan man är klar. Får ju en propain FS ram för 10k idag bara som exempel (dock AL men ändå).
Handlar man från Aliexpress så är det inräknat så då syns kostnaden separerad innan köp nu.Är tull och moms så pass mycket ändå?
Sant.Handlar man från Aliexpress så är det inräknat så då syns kostnaden separerad innan köp nu.
Men jag fick för mig att Aliexpress tog bort tull och momsen? Kanske dum fråga men vart syns kostnaden för tull och moms separat?Handlar man från Aliexpress så är det inräknat så då syns kostnaden separerad innan köp nu.
Jag lyckas inte heller se det, gick in nu för att kolla av nyfikenhet.Men jag fick för mig att Aliexpress tog bort tull och momsen? Kanske dum fråga men vart syns kostnaden för tull och moms separat?
Beror väl på hur man definierar prisvärda? Men det finns ju endel som har lager i europa och då är det både snabb. Leverans och ”exakt” pris. Men det är ju fortfarande ca 7500 för ett par.Kanske fel tråd.. Men finns det fulkines hjul som är prisvärda nu för tiden?
Är det fri frakt står det oftast under priset. Annars står det i rutan vid fraktkostnaden.Men jag fick för mig att Aliexpress tog bort tull och momsen? Kanske dum fråga men vart syns kostnaden för tull och moms separat?
Absolut. Zeeuqi bike storeKanske fel tråd.. Men finns det fulkines hjul som är prisvärda nu för tiden?
Länken fungerade inte för mig iaf så du vet ?Absolut. Zeeuqi bike store
Hittar du inte modellen du söker så fråga dom :)
Men tull tillkommer ju oavsett.Är det fri frakt står det oftast under priset. Annars står det i rutan vid fraktkostnaden.
Aliexpress länkar kan vara jättemärkliga. På dator funkar det. Telefoner kan korta av länkarna ibland så bäst är nog att kopiera hela adressen.Länken fungerade inte för mig iaf så du vet ?
Inte alltid från Aliexpress. Det gjordes något på plattformen 1 juli förra året om jag inte minns fel. Det finns någon posttjänst där detta löser sig redan vid köpet.Men tull tillkommer ju oavsett.
Stämmer som du sa. Fungerade via datorn men konstigt nog inte via mobilen.Aliexpress länkar kan vara jättemärkliga. På dator funkar det. Telefoner kan korta av länkarna ibland så bäst är nog att kopiera hela adressen.
Nyligen bläddrade jag igenom Aliexpress och såg en annons "24/26/27.5 inch Downhill DH Bike Soft Tail Mountain Bike Double Suspension Mountain Bicycle Cross Country MTB Bike".Här var det tyst. Köper folk inte fulkineser längre?
Jag har inget problem att tro att en tusenlapp kan passa som lägsta möjliga priset på en naken cykelram med okänd kvalité. Frakten kan också kosta hur lite som helst; kanske en batch redan har anlänt på ett lager i Europa och bara väntar på att frigöra lagerutrymme .det där var kanske inget att ha men jag har sett fina HT ramar för 1700 spänn men då har frakt varit 2-3000.
Det har väl hänt för att de lagt upp fel pris / valuta. I alla falla på amazonJag har inget problem att tro att en tusenlapp kan passa som lägsta möjliga priset på en naken cykelram med okänd kvalité. Frakten kan också kosta hur lite som helst; kanske en batch redan har anlänt på ett lager i Europa och bara väntar på att distribueras.
Men 312 kronor, alltså 29 €… det är ju billigare att skrota grejer än att försöka sälja dem.
Aliexpress har riktiga reor ibland också så den där kan mycket väl ha kostat 1042kr innan sänkning. Oftast sker visserligen stora sänkningar 11/11 varje år.Men 312 kronor, alltså 29 €… det är ju billigare att skrota grejer än att försöka sälja dem.