Visa era fulkineser i carbon

Premiärrunda igår kväll.

En ICAN Cycling 29er carbon hardtail boost frame M27 med stel framgaffel jag fick lackerad i samma kulör som ramen. Hjulparen är också från ICAN Cycling, F935 Carbon 29er MTB Trail Wheels Tubeless Ready, 12-speed body.

Lackeringen är ett mästerverk och håller hög klass, texten på ramen är som ett hologram och framträder olika beroende på betraktelsevinkel.
Kulören i dagsljus ?

DSC03029_1-01.jpeg
DSC03031-01.jpeg
DSC03034-01.jpeg

DSC03032-01.jpeg

Sitter och funderar på att bygga en karbonracer, ramarna i Europa kostar ju en mindre förmögenhet, den billigaste jag hittat är en BMC för 26000kr. Finns de någon producent i Kina som har bra ramar för racers?

Premiärrunda igår kväll.

En ICAN Cycling 29er carbon hardtail boost frame M27 med stel framgaffel jag fick lackerad i samma kulör som ramen. Hjulparen är också från ICAN Cycling, F935 Carbon 29er MTB Trail Wheels Tubeless Ready, 12-speed body.

Lackeringen är ett mästerverk och håller hög klass, texten på ramen är som ett hologram och framträder olika beroende på betraktelsevinkel.
Kulören i dagsljus ?

Visa bilaga 633591Visa bilaga 633592Visa bilaga 633595
Visa bilaga 633596

Grym! Precis vad jag hade behövt komplettera flottan med. Vad har du fått för totalkostnad för komponenter?

Premiärrunda igår kväll.

Kulören i dagsljus ?

Visa bilaga 633591Visa bilaga 633592Visa bilaga 633595
Visa bilaga 633596

Otroligt fin!

Sitter och funderar på att klicka hem en ram, hur funkar deras sizing? Jag är 188cm lång och hamnar på XL oavsett. Kör förvisso en Scott L nu som jag tycker är snäppet för liten för mig.

Någon som sett fulkineser med BB30 eller PF30 nuförtiden? Har lite lust på något som kan singlespeedkonverteras (utan spännande, men med excentrisk vevlager).

Sitter och funderar på att bygga en karbonracer, ramarna i Europa kostar ju en mindre förmögenhet, den billigaste jag hittat är en BMC för 26000kr. Finns de någon producent i Kina som har bra ramar för racers?

Du har ju några Aliexpress butiker som visar upp sig på Whatsapp.
Taiwan Carbon Factory Store
+86 19859233676

Yoho Bike Shop
+86 185 8902 0279

High Quality Carbon Frame Store
+86 187 0599 8326

Sant, såg att framförallt Winspace, Yoeleo etc hade sjukt dyra ramar. Men tänker främst på Velobuild, Workswell, Tantan etc. Det känns som att man fortfarande håller 500$/ram.
Sedan tull och 25% moms. Närmare 10k innan man är klar. Får ju en propain FS ram för 10k idag bara som exempel (dock AL men ändå).

På många kan man välja dyrare frakt men förtullat. Tog förtullat på min velobuild, då gick frakten på 850kr, men då tillkom inget mer. Vanlig frakt ingick vid köp över 3k. På hjulen tog jag fraktfritt, slapp där tullmoms. Flaskhållare å datorhållare blev de moms/tull på, postnorda avgift, tull å moms blev nästan lika dyrt som grejorna?

Verkar finnas en gräns på aliexpress, över 2500 sek och man åker på moms o tull.
Under 2500 sek och moms o ev tull dras direkt vid köp. ( gäller dock inte alla butiker på aliexpress)

Här var det tyst. Köper folk inte fulkineser längre?
Nyligen bläddrade jag igenom Aliexpress och såg en annons "24/26/27.5 inch Downhill DH Bike Soft Tail Mountain Bike Double Suspension Mountain Bicycle Cross Country MTB Bike".

Det som ytterst förvånade mig var priset. 312 kr med gratis leverans! Nu inser jag att prylarna som säljes på Aliexpress inte alltid är av högsta kvalité, modernaste eller mest avancerade. Men på tanke om hur mycket
arbete kräver det att ens bygga ihop en cykel, och hur mycket den väger och den volym den tar under transportering mellan länderna…

Det här priset är för bra för att vara sant.​

Såg även lösa MTB ramar som hade samma prisslapp på 312 kr. Är det ett tecken på att något slags bedrägeri är på väg? Men på vilket sätt? Aliexpress är ju väldigt duktig att returnera pengar för uteblivna leveranser, undermåliga produkter, och allmänt ge konsumentskydd.

Hur kan man möjligen tjäna något på detta?

Ett exempel: https://vi.aliexpress.com/item/1005008461088650.html

det där var kanske inget att ha men jag har sett fina HT ramar för 1700 spänn men då har frakt varit 2-3000.
Jag har inget problem att tro att en tusenlapp kan passa som lägsta möjliga priset på en naken cykelram med okänd kvalité. Frakten kan också kosta hur lite som helst; kanske en batch redan har anlänt på ett lager i Europa och bara väntar på att frigöra lagerutrymme .

Men 312 kronor, alltså 29 €… det är ju billigare att skrota grejer än att försöka sälja dem.

Jag har inget problem att tro att en tusenlapp kan passa som lägsta möjliga priset på en naken cykelram med okänd kvalité. Frakten kan också kosta hur lite som helst; kanske en batch redan har anlänt på ett lager i Europa och bara väntar på att distribueras.

Men 312 kronor, alltså 29 €… det är ju billigare att skrota grejer än att försöka sälja dem.
Det har väl hänt för att de lagt upp fel pris / valuta. I alla falla på amazon

Carbonda FM1266 aka BCF enduro.
Ram för 10k med frakt sen smällt på fox factory 38 och x2, sram x01. Kina 5dev vevar.
Gått en säsong utan problem. Kör den som 170-170 och mullet ibland. Men på bikepark semester blir de 180-180. Tål dubbelkrona o 200mm

Samma fabrik byggde nukeproofs hojar då de säljer ut en del av dem nu, och skulle säga att den här har 90% samma geo och kinematik som nukeproof giga.
1000138696.webp

Tillbaka
Topp