Visa hur din cykelverkstad ser ut...

Får väll bidraga med min lilla snickeboa

Bilagor

• IMG_20160724_220705288.jpg
    IMG_20160724_220705288.jpg
    228.1 KB · Besök: 309
Min verkstad är under uppbyggnad, precis klar med renovering av garaget som numer kommer få tjäna som cykelverkstad. Upp med magnetlister o verktygstavlor sen kasta lite skit så kommer det se bra ut

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    270.9 KB · Besök: 274
  • image.jpeg
    image.jpeg
    267.9 KB · Besök: 289
Fy tusan vad pepp jag blir till att äntligen rensa ur förrådet föräldrarna har hemma, har en hörna till cykeln och båtmotorer.
Har ett STORT hobbyrum till fisket hos mig, men vill inte dra in cykeln, så den får stå där ute, bor typ grannar ändå...

Tyvärr lider familjen av det klassiska syndromet "där står det bra" och det går knappt att komma in där, ser hemskt ut, men har som sagt en hörna som går att stå på, bara ett mekställ som behövs.

Blev av med mina verktyg vid ett tidigare inbrott. Börjat köpa om på nytt och det är ju såklart alltid kul med verktyg (lite pryl över det hela). Sällan har dock ett inköp varit så intressant och spännande som nedan montörspall! Kostade lika mkt som en Park Tool men har också lite förvaring för de vanligaste verktygen. Andas äkta Bahco kvalitet :) Rekommenderas varmt!

Bilagor

• IMG_2358.jpg
    IMG_2358.jpg
    199.3 KB · Besök: 282
  • IMG_2365.jpg
    IMG_2365.jpg
    217.2 KB · Besök: 438
slackie sa:
Blev av med mina verktyg vid ett tidigare inbrott. Börjat köpa om på nytt och det är ju såklart alltid kul med verktyg (lite pryl över det hela). Sällan har dock ett inköp varit så intressant och spännande som nedan montörspall! Kostade lika mkt som en Park Tool men har också lite förvaring för de vanligaste verktygen. Andas äkta Bahco kvalitet :) Rekommenderas varmt!

Vilken jävla vagn/pall!

Sån vil jag oxå ha.

Johan Falk sa:
fedde sa:
Vad är priset på Bacho-pallen?
/Fedde

Bahco.
1075 kr inkl. moms.

Min enda ursäkt är att Backo är så svårt att stava till,
Nej, jag menar Bakco, nej, Bacho, nej, nej, nej, nej, nej.

Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco.

Nu kanske det har fastnat.

/Fedde (i felstavningsskamhörnan)

fedde sa:
Johan Falk sa:
fedde sa:
Vad är priset på Bacho-pallen?
/Fedde

Bahco.
1075 kr inkl. moms.

Min enda ursäkt är att Backo är så svårt att stava till,
Nej, jag menar Bakco, nej, Bacho, nej, nej, nej, nej, nej.

Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco. Bahco.

Nu kanske det har fastnat.

/Fedde (i felstavningsskamhörnan)

Du är långt ifrån ensam...

Var köper man sån?

Är precis ganska klar med mitt lilla förråd och en sån pall skulle vara pricken över i:et :)

slackie sa:

gsb sa:
Bahco = B A Hjort & Company
På morfars tid. Bokstavligt talat. Han jobbade som ingenjör där någon gång från 30-40-talet och fram till pension på 70-talet. Och morfar var av samma kvalisort som verktygen. Checkade inte ut förrän för några år sedan, knappt 105år gammal.

Bra tråd. Pall beställt av svärisarna som båda jobbar inom koncernen bacho ingår i. Gött med personalpris ibland

Skulle du kunna mäta lägsta/högsta sitthöjd på den där Bahco-pallen? Hittar det inte nånstans på nätet. Vill ha en pall med hyfsat låg lägstahöjd och om den där passar kanske man skulle unna sig dropper-pall i garaget.

Lite trångt men det funkar ändå... mindre än 6 kvm och dubblar som förråd för hela familjen :)

Bilagor

• workshop.jpg
    workshop.jpg
    132.1 KB · Besök: 290
Orwar sa:
Skulle du kunna mäta lägsta/högsta sitthöjd på den där Bahco-pallen? Hittar det inte nånstans på nätet. Vill ha en pall med hyfsat låg lägstahöjd och om den där passar kanske man skulle unna sig dropper-pall i garaget.

44cm i lägsta
57cm i högsta

Passar på tipsar om fler grejer... Kampanjpris 299 kr och täcker hela 8-19mm på bara tre nycklar. Alltså 4storlekar på varje nyckel.

Och nej jag jobbar på intet sätt för Bahco eller ngn koncern. Hen som hade svärföräldrar inom Bahco concernen får gärna ge oss övriga lite happypriser på övriga sortimentet?

Bilagor

• Screen Shot 2016-09-02 at 20.36.33.png
    Screen Shot 2016-09-02 at 20.36.33.png
    145.6 KB · Besök: 282
slackie sa:
Passar på tipsar om fler grejer... Kampanjpris 299 kr och täcker hela 8-19mm på bara tre nycklar. Alltså 4storlekar på varje nyckel.

Och nej jag jobbar på intet sätt för Bahco eller ngn koncern. Hen som hade svärföräldrar inom Bahco concernen får gärna ge oss övriga lite happypriser på övriga sortimentet?

Hur attans funkar det?

marr sa:
slackie sa:

Hur attans funkar det?

Kolla här:

Tillbaka
Topp