Visa hur din cykelverkstad ser ut...

Tröttnade på att ha cykeldelar och verktyg på 3 olika ställen i lägenheten. Resultat blev såhär:
DSC_0014.JPG

Blev julstädning och lite småändringar. Mer belysning samt ett element så det blir lite trevligare på vintermånaderna. Annars rätt trivsamt ställe och funkar för det mesta pyssel.

1verk4.jpg

1verk3.jpg

1verk2.jpg

1verk1.jpg

IMG_20171019_000049.jpg
Nyligen flyttat ut ur min lägenhet och flyttat upp på vinden där jag nu spenderar mektiden. Absolut ingen proffsverkstad men bättre än att vara på balkongen. Sökt runt både här och på andra håll men inte sett någon som mekar på vinden, sjukt smidigt om man bor i lägenhet o vill slippa allt mög där!

5E70D9C0-D1D0-4766-8DDD-48A472005F23.jpeg

Jag har ett cykelrum som får agera verkstad för småfix. Sedan så har jag en verkstad när det är större grejor som skall fixas.

OLindkvist sa:
Nyligen flyttat ut ur min lägenhet och flyttat upp på vinden där jag nu spenderar mektiden. Absolut ingen proffsverkstad men bättre än att vara på balkongen. Sökt runt både här och på andra håll men inte sett någon som mekar på vinden, sjukt smidigt om man bor i lägenhet o vill slippa allt mög där!
Jag småmekade i mitt källarförråd när jag bodde i lägenhet. Gick ganska bra, förutom att lyset gick på timer, typ 2-3min. Fick det i ryggmärgen efter en tid och var oftast framme vid lysknappen innan det blev kolmörkt. De stora jobben fick dock bli i lägenheten.
Nu är det rymligt garage med ett par arbetsbänkar och radio. Känns nästan för enkelt.

Insåg att denna tråden inte används extremt flitigt så här kommer mitt bidrag.
Garaget gick från att vara ett ointagligt lagerutrymme till ett ställe jag vill vara i varje kväll. Ville kunna kombinera cykelmekandet med träning på roddmaskinen samt ett soft ställe att hänga med polare och ta en pilsner eller spela lite ps4. Tur man har en fru som lägger sig tidigt:-)
Väntar in ett högt nätt kafébord med två stolar som förhoppningsvis är på plats till helgen. Mysläge på belysningen på bilderna men kan även tända upp rejält vid behov. Självklart larmat samt kameraövervakat.

Bilagor

• A2CE8EF1-4A1B-4E53-98E6-92C1B536354D.jpeg
    A2CE8EF1-4A1B-4E53-98E6-92C1B536354D.jpeg
    225.9 KB · Besök: 174
  • 90D4876D-7B7B-4C80-96BE-04869C141417.jpeg
    90D4876D-7B7B-4C80-96BE-04869C141417.jpeg
    253.9 KB · Besök: 153
Goddamn72 sa:
Insåg att denna tråden inte används extremt flitigt så här kommer mitt bidrag.
Garaget gick från att vara ett ointagligt lagerutrymme till ett ställe jag vill vara i varje kväll. Ville kunna kombinera cykelmekandet med träning på roddmaskinen samt ett soft ställe att hänga med polare och ta en pilsner eller spela lite ps4. Tur man har en fru som lägger sig tidigt:-)
Väntar in ett högt nätt kafébord med två stolar som förhoppningsvis är på plats till helgen. Mysläge på belysningen på bilderna men kan även tända upp rejält vid behov. Självklart larmat samt kameraövervakat.

jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk. jag är inte avunsjuk.

I min verkstad samsas bilprojekt (mini 1000) och diverse husrelaterade verktyg med cykelverstad. Fokus just nu är cyklar. Bilen rullar och går fint men behöver besiktning. Har nyss bytt bromsvätska och vevlager på Konan med en egen press :)

Bilagor

• IMG_7101.jpg
    IMG_7101.jpg
    289.5 KB · Besök: 145
tobot sa:
I min verkstad samsas bilprojekt (mini 1000) och diverse husrelaterade verktyg med cykelverstad. Fokus just nu är cyklar. Bilen rullar och går fint men behöver besiktning. Har nyss bytt bromsvätska och vevlager på Konan med en egen press :)

Mer bilder på minin!

Mitt gubbgryt.
Just nu ligger nipplar och ekrar och väntar på hjulbygge.
20180315_194931.jpg

Jag har en elfa hänglist som jag är sugen på att göra en verktygstavla på för att få undan verktyg från bordsytan och lådor. Behöver lite inspiration bara. Tycker att elfas egna exempel ser så trista ut...

forvaringssystem-elfa-utility-garage-1-small.jpg

Ett par år gamla men det ser i princip likadant ut, bara cykeln som ändrats...

IMG_20160216_203742.jpg

IMG_20160209_081320.jpg

Edit: Nä, vänta. Alla skruvmejslar är utbytta mot Bahco numer. :)

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp