VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

tournord skrev:
-------------------------------------------------------
> En varning för rondellen i Bankeryd centrum (på
> den nya slingan). Här följer citat från kompis
> som bor i Bankeryd:
>
> "Det kommer nog vara en och annan cyklist som
> brakar in i rondellen i centrum, Det var mycket
> därför rundan ändrades en gång. Så se upp
> där ni som kör snabbt för det går undan rätt
> bra i backen ner..."

Läskigt, det har varit många varningar för den där rondellen, börjar blir nervös enbart för den, kan vi inte köra en annan väg? Raka benen, nä, inte denna gång heller, måste ha ngt att skylla på ifall jag blir avhängd.

Bra jobbat med tröjorna, Patric. Kul, snyggt och framför allt bra att vi kan köra i enhetliga färger!

Sitter nu och sippar på första dosen Vitargo. Hoppas att det gör gott, för smakar gott gör det ju absolut inte... Sista passet kommer att rivas av ikväll. Blir ett kort och intensivt tempopass på några mil, mest för att känna vinden smeka mina ludna vader!

Ses på fredag!

/Mattias

Hallelulja!!

planetx.jpg ht=500

(Och det ingick t.o.m. jobbleverans, proffsigt!)

Blev erbjuden en tempokruka igår men avböjde. Herregud, bara tanken att sitta fast med huvudet som i ett skruvstäd i åtta timmar gjorde ont.

Nu har jag köpt skruvlåsning - vad kul jag skall ha närmsta timmen......

Patric

Mitt vevlager har skruvat upp sig en gång, i 45 knyck. Just det vill jag inte vara med om igen. Måste sett kul ut när jag torrtrampade, mindre kul om jag fått in vevarmen i hjulet, Daniel bakom var snabb med att skrika "ut med benet". Så skrivlåsning blir det på vissa ställen!

Jag har tydligen lyckats bidra till att fylla Paprikans brevlåda med en massa revolver-hjulfrågor. Tänkte bara informera så att det inte blir knas ifall folk försöker maila honom nu sista dagarna och inte lyckas pga det :).

Har precis hämtat min team-tröja hos Patric och jösses vad fin den är.
Bra att jag beställde L (Bikebusters tröjan skulle jag haft i M); den sitter race tight.

Sven

Sista passet avklarat, kläder inkörda, mat inhandlat, carboloader, flaskor, sommarcykeln ihopmonterad, ser fram emot Lördag...

/Sporty

Hallå, håller hela gänget på och pimplar carboloader nu, så jäkla gott är det väl ändå inte :)? Själv kör jag kolhydrat-intaget via vanlig mat, dvs pasta, ris mm, det borde väl räcka :)?

Ikväll tänkte jag ta allas tröjor och köra en gång i tvättmaskinen. Allt för att få bort alla kemikalier!

Hiss eller diss på den idén?

Patric

Vädret verkar bli i princip perfekt, lite vind från väst och sisådär 14-15 grader. Jag kommer vara lugnt på medhavd vätska i den temperaturen.

phixer skrev:
> ladda med vitargo är väl lite väl 2007?
>
> Enervits pre-sport är rätt överlägset på
> flera sätt.

När ska (skulle) man börja dricka sådan där smörja för att få bäst effekt :)? Det kanske redan är för sent att börja? Själv börjar jag fetta till mig efter att jag ätit en massa och inte rört på mig sen i Tisdags, inte bra..

phixer skrev:
> ladda med vitargo är väl lite väl 2007?
>
> Enervits pre-sport är rätt överlägset på
> flera sätt.

Alla tror väl på sin egen placebo...

Saltgurkan: jag orkar inte äta så mycket därför laddar jag med Vitargo. Jag äter normalt och dricker 2 pkt Vitargo både idag och imorgon. Det sägs att Vitargo binder mycket vätska i kroppen som ju också kan vara en fördel. Vilken carboloader du väljer spelar väl ingen roll så länge du tror på den. :) Viktigare blir det under loppet. Där funkar Vitargo bäst för mig eftersom den är snäll mot min mage.

Alla är dåliga för tänderna...

Glöm inte solkrämen!

Sven

Senast redigerad av en moderator:
Vad sägs om att käka middag gemensamt på fredagskvällen? Före träffen på McDonald's? Vad finns det för förslag på käk? Jag kan tänka mig det mesta.

självklart handlar det till stor del av vad man själv tror på, men med pre sport från enervit slipper du iaf de sjuka mängderna. Käka mycket och nyttigt och komplettera med carboloader skulle jag gjort.

Det närmar sig. Just nu ser det lite blött ut enligt yr..no Men jag har helt tappat tron på meteorologerna, hur vädret blir visar sig på lördag morgon..

Tack Peter, du var ju med under förra årets förberedelser (träningslägret i Bohuslän).

I år är vi ännu bättre......

Tänk på mig och Jonas när du härjar runt i Sandjöbacka i helgen!

Patric

Point of no return.

Snart bär det iväg till Motala. Hoppas vädret inte blir elakt samt all träning hittils varit tillräckligt bra!

Ses om typ 8 timmar!

Patric

Lycka till dudes! Jag körde ju med flera av er förra året i sub9, och det gick som en dans fast vi knappt tog i ju. :-) Nu är ni ju riktigt seriösa med intervaller och kolfiberhjul och grejer så ni kommer fixa detta! Lyssna på paprikans pipa så kommer ni skina! Kör hårt men med huvudet på skaft!

Lycka till!
Tyvärr kommer jag inte att kunna cykla med sub8-gruppen i år.
Jag har i det längsta avvaktat med beslutet eftersom abitionen verkligen har varit att köra sub8.
Orsakerna som jag tidigare meddelat Paprikan har gjort att det inte går att genomföra. För mig blir det istället att försöka på under nio timmar. Än en gång lycka till!

Hälsar Gunnar Pettersson

Får bumpa sub-8 gänget också. Vad jag kan utläsa passerade dom fagerhult 13:23, 3:39 dit och 13 minuter efter Conti.

Hemma efter att ha vikt ner mig efter cirka 5 mil. Det blåste rejält och jag pallade inte riktigt tempot i vinden ner mot Ödeshög. Jag tänkte försöka gå med en grupp med lämpligare tempo. Men sedan började det regna och då liknade det mest skit allt så jag bröt tillsammans med en annan sub8.

Vi var som en damsugare ner mot Ödeshög och jag tippar att vi var cirka 100 cyklister. Många gick med men dök sedan upp rätt rökta efter jag kastat in handduken så dom måste släppt efter hand. Redan några Conticyklister gick med oss ganska snart och det var 3 på bussen från Jönköping. Sub 7 var inte ifatt förrän vid Jönköping tydligen.

Sub 9orna fick rätt bra ordning på grejorna efter Gränna och var väl samlade ner mot Jönköping. Men en stor grupp cyklister, med bland annat sub 9orna hade inte mer än 10 minuter till kvastbilarna efter Gränna.

Någon som har pejl på denna gruppen? Mitt SMS-abbonemang på SteffoN sket sig, blev en annan snubbe och 0range som jag får SMS från saknas Medevi.

Tillbaka
Topp