Nu börjar det närma sig! Mindre än två veckor kvar.
Tröjrna kommer kanske imorgon, de som inte bor i Göteborg får tröjorna i Motala (om ni inte vill att jag skickar dom, men då får vi se till att dom verkligen kommer fram i tid.
Vad gäller regler för den belgiska klungan så finns egentligen allt i Leos tråd som han länkat till ovan. en del saker som vi kommit på under de pass vi kört här är följande:
- Alla SKALL skriva sitt namn tydligt på nummerlappen bak på ryggen. Vi har haft åtminsonde en krasch som berott på att man ropat sist och personen (personerna efterom det fanns en svans) inte vetat vem man menade och i förvirringen gick hjul mot och och rejäla skrapsår blev ett faktum. Men namn kan man snabbt ropa typ "Sist Paprikan" så vet jag att det är min tur.
- Man ropar "Sist Paprikan" när man är vid bakhjulet på den person som är sist. Detta för att personen som skall gå ut i snabbfältet skall hinna, lägga sig på rätt sida framförvarandes hjul, hinna accelerera och vara förberedd. Får man höra "Sist" försent kanske man ligger på fel sida, måste bromsa in och sedan rycka ikapp framförvarande. ALLA ryck sliter och kommer märkas senare. Flyter det på skall det inte vara några ryck alls.
- Arga tillrättalägganden undanbedes bestämt. Vi är ett gäng och vi skall göra allt för att hålla humöret uppe. Vi kommer alla göra små misstag under resans gång, men oavsett hur trötta vi är måste vi gemensamt se till att ha en skön känsla i gruppen. Gör någon något fel, så säg det på ett sätt så att man inte blir förbannad, kränkt eller ledsen.
- Peppa varandra, helst hela tiden. Kolla in hur andra ser ut i klungan, ser någon sliten ut, snacka med honom, föreslå att han läger sig på rulle ett tag (det kommer vi alla att behöva tidvis). Vi behövs alla till slutet, vi tjänar alla på att så många som möjligt är med så länge som möjligt.
- Ligger ni på rulle, eller i svansen, se till att INTE ligga för nära sista personen i den belgiska klungan. Det kan bli trångt längst bak och när vi är trötta är det utrymme man behöver. För många personer som sniffar hjul längst bak och inte ger utrymme kommer innebäre grusätning vilket vi inte vill.
Återkommer med fler synpunkter när jag kommer på dom.
Det finns en McD i Motala, jag föreslår att vi träffas vid entrén där kl 20.00 på fredagen. Förra året träffades vi utanför startnummertältet, men det är för mycket folk där. McD är bättre, kanska kan man äta en stärkande glass eller ngt annat äckligt. Jag tror jag har allas mobilnummer vilket är bra, för jag kan försöka ringa er om ni saknas....
Patric