[VR 2010] sub10 kl 04:32 Team Sportgps.se

Askmoln är sååå tjugohundranio.

hur går det med träningen för er alla? Någon som har passerat 100 mil nu som inte hade gjort det förra veckan?

Jag har bara åtta mil kvar till full hundring. Räknar med att fylla upp det med morgondagens jobbpendling och lördagens Happy Extreme Ride i Göteborg.

Dock sätter jag nytt träningsrekord denna månad med drygt 57timmar fördelade över cykel, löpning och styrketräning!

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är det på dagen 2 månader kvar! Finns det
> intresse att köra en gemensam
> Stockholmsträning?
> Förslag på datum: söndagen den 2 maj på
> förmiddagen. Förslag på rutt:
> Stockholm-Vaxholm-Värmdö-Stockholm med start vid
> Roslagstull. Jag är öppen för andra förslag
> också.

Hur var det med intresset för en gemensam långtur? Kändes lite svalt.
Vad jag sett hittills är vi bara 2 som nappat på en tur med start i S-tälje.

Jag skulle absolut vara intresserad av långtur om jag inte just åkt på en ordentlig förkylning.
Börjar dessutom bli smått orolig för min träning eftersom senaste månadens helger och övrig tid gått åt till famlijens kommande flytt med allt vad det innebär av visningar, husfixande, städning osv. Verkligen otajmat. Suck.
Så snart jag är kry igen och husbestyren är överstökade är jag absolut med! (Om jag hänger med i tempot då återstår att se...)

Jag kan absolut tänka mig att köra på söndag. Dock ingen längre runda då jag börjar jobba vid 12. Så om någon är intresserad av att köra en tur på runt 4-6 mil på söndag är jag på. Dock inte med Start i Södertälje då transporten dit tar för lång tid.

Globalistic (fd Bang) skrev:
> Jag kan absolut tänka mig att köra på söndag.
> Dock ingen längre runda då jag börjar jobba vid
> 12. Så om någon är intresserad av att köra en
> tur på runt 4-6 mil på söndag är jag på. Dock
> inte med Start i Södertälje då transporten dit
> tar för lång tid.

Jag kan också tänka mig en runda men inte från Södertälje då jag håller till vid Märsta (lite långt att åka pendeltåg). Norrförort alternativt Ekerö. Söndag förmiddag passar mig i nuläget.

/Johan

Så nu finns det tre alternativ för Sub10:are denna helg.

1, Långpass från Södertälje
2, Kortpass från Västerhaninge - Söndag förmiddag
3, Cykelrunda vid norrort alt. Ekerö - Söndag förmiddag

Alternativ 4, joina Timbuktu och dra till Malmö. Jag cyklar både Lördag & Söndag "tidigt" på morgonen, men känslan är väl att jag får dras med mig själv och klubben :)

Tillbaka efter en härlig (jobbig) runda med Rog+kompis. 110km +/- nån kilometer vart det. Kan intyga att Rog e stark iaf ;) Tack för idag!

För min del har det blivit 17 mil i helgen, 6 igår och 11 idag, fantastist väder och vi var och vände på sveriges sydligaste udde.

Väntar på Jockes rapport, 30 mils lopp igår....

Jag tycker jag har cyklat mycket men ni verkar cykla mer. Bra jobbat.
Det lustiga är att jag har svårt att bräcka den där 30kmh i snitt grejen. Dock har det blivit längre rundor runt 8 mil då jag ligger själv runt 28kmh. Men jag kanske ska testa å köra 3 mil å se vad det blir...

Körde i veckan å låg då å då på rulle (jag + 1 till) då låg mitt snitt på 32.4 under 8.5 mil men men. Var ute i morse 60km å skall ut nu igen på en 60km-slinga. Dock i lugnare tempo för det blåser så in i norden!

Ska försöka ha två vilodagar i veckan å sedan ska jag försöka spränga den där 30kmh på tre mils grejen...

Nu är det bara en vecka kvar till Hisingen runt, är det inte fler som är intresserade av 108km kvalitetsträning? ;-)
Om inte så åker jag med Happyklungan iaf och får tränat lite belgiskt.

Klarade av de sista skälvande milen på första hundringen igår, nu är det nedförsbacke till 200 mil!

Det är kul att läsa om er träning, kul att ni får ihop lite gemensamma pass uppe i Stockholmstrakten också! Bra jobbat!

Som Jagr redan nämnt så blev det en härlig runda i solskenet idag, ca 106 km med ganska mkt motvind så slutsnittet på ca 30,5 var vi nöjda med. Kul att ses live, tack för sällskapet.

Tänkte försöka hinna med 48 mil denna vecka. Om jag hinner det återstår att se... Det skulle vara toppen om jag grejade det i så fall. Troligtvis kommer jag väl vara typ 8 mil kort :/ Men men...

I Lördags bar det av på 30mils tur. Turen gick Täby - Furusund - Grisslehamn - Gimo - Almunge - Täby. Vid stämpel kontrollen i Furusund 7,3mil var snittet 35km/h. Efter 15 mil var snittet 33 km/h sen blev det ett lite längre mat stopp. Sen blev det motvind sista biten hem. Rundan tog 12h och körtid på 10.18h så nära att 30km/h isnitt.
Det var ett tungt avslut i motvinden.

Lärdom att ta med mig. Ta men antikramp 0ch att jag behöver något matigare med mig runt vättern.

Gick över 100mil i Lördags.

Mvh
Joakim

När ni mäter hastigheten å sånt, använder ni en vanlig cykeldator eller GPS, pulsklocka?

Sedan dessa tider, e ni själva när ni snittar 35 i 7 mil eller e ni typ 13 pers?

Det känns som att min GPS räknar ut lite låg snittfart :/

Vi var nog 30 man till och börja med men snabbgruppen gick så fort att de var folk som släppte hela tiden under 7,3 första milen. Vi var 6st till efter 6mil för då insåg jag att det var 24 mil kvar och det skulle jag inte orka och hålla det tempo som snabbgruppen höll. Jag brukar både mäta med GPS och cykel dator. Cykeldatorn slår fel på 0,5-0,7km/h så ibland känns det trevligare att titta på den. Denna gång hade glömt att rensa min sportgps och då kunde jag delat med mig med all data. Men minnet tog slut för när jag var ute och cyklade förra helgen hade jag visst glömt att stönga av inspelningen.
men nu har man lärtsig något mytt.

Mvh
Joakim

Roslagsvåren kommer jag att bestämma mig för kvällen innan.
Troligtvis kommer jag efter som jag klarade av de 30milen efter vi haft gäster och vin kvällen innan. Klockan halv tolv fick jag säga lite försynt att jag måste packa till mitt 30 mils lopp i morgon.

Mvh
Joakim

Jag bangar roslagsvåren... Krockar med ännu en tjänsteresa. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det är mycket roligare att skratta... :-)

/Johan

Mr Orange skrev:
> Är det någon i team:et som cyklar med Hofet på
> torsdagar (vid Brostugan på Kärsön)?

Inte vanligtvis men ska se om jag kan vara med i morgon. Brukar annnars köra med Hofvets Lidingögrupp och i Täby ibland.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Mr Orange skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det någon i team:et som cyklar med Hofet
> på
> > torsdagar (vid Brostugan på Kärsön)?
>
>
> Inte vanligtvis men ska se om jag kan vara med i
> morgon. Brukar annnars köra med Hofvets
> Lidingögrupp och i Täby ibland.
Tänkte också köra imorgon. Det vore kul och träffa några från SportGPS-teamet live.
Jag är ganska lätt att hitta i gruppen, klädd och utrustad som min signatur.

Mr Orange skrev:
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det
> skrev:
> -----
> > Mr Orange skrev:
> >
>
> > -----
> > > Är det någon i team:et som cyklar med Hofet
> > på
> > > torsdagar (vid Brostugan på Kärsön)?
> >
> >
> > Inte vanligtvis men ska se om jag kan vara med
> i
> > morgon. Brukar annnars köra med Hofvets
> > Lidingögrupp och i Täby ibland.
> Tänkte också köra imorgon. Det vore kul och
> träffa några från SportGPS-teamet live.
> Jag är ganska lätt att hitta i gruppen, klädd
> och utrustad som min signatur.

Jag dyker upp och leter efter dig - kostym, vit skjorta och slips var det jag skulle ta sikte på?

Nyss hemkommen efter en trevlig tur med Hofvet och Uppenbarligen var man inte intresserad av det.

Det var fantastiskt mycket folk vid Brostugan ikväll, 60+(?) personer. Uppenbarligen... och jag hängde på en av snabbgrupperna. Det blev en mysig runda med belgisk kedja, lagtempo och härligt väder (lite kallt mot slutet).

Tack för en trevlig runda och småsnack! Det vore kul om vi kunde få ihop ett litet större gäng ur Tem SportGPS vid tillfälle.

(Om resten av gänget är lika starka som Uppenbarligen.. så kommer SUB10 inte vara några som helst problem.)

Örni skrev:
> Jag tror att jag har cyklat med Mr Orange från
> Brostugan och jag tror inte att han får något
> problem med sub10 ...

Mr Orange skrev:
> Nyss hemkommen efter en trevlig tur med Hofvet och
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det.
> Om resten av gänget är lika starka som
> Uppenbarligen.. så kommer SUB10 inte vara några
> som helst problem.

Det är såhär det ska låta! Riktigt peppande till träning, man vill ju inte vara någon bromskloss :-)

Jag snittade 33.6km/h över de 43 minuter det tog mig att cykla till jobbet imorse. Hade riktigt pigga ben och det känns lovande inför söndagens Hisingen Runt!

Mr Orange skrev:
> Nyss hemkommen efter en trevlig tur med Hofvet och
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det.
>
> Det var fantastiskt mycket folk vid Brostugan
> ikväll, 60+(?) personer. Uppenbarligen... och jag
> hängde på en av snabbgrupperna. Det blev en
> mysig runda med belgisk kedja, lagtempo och
> härligt väder (lite kallt mot slutet).
>
> Tack för en trevlig runda och småsnack! Det vore
> kul om vi kunde få ihop ett litet större gäng
> ur Tem SportGPS vid tillfälle.
>
>
> (Om resten av gänget är lika starka som
> Uppenbarligen.. så kommer SUB10 inte vara några
> som helst problem.)

Tack själv, kul att träffas och bekantas sig och skönt att se att det finns starka krafter i gruppen. Vore verkligen kul om fler hade möjlighet att dyka upp. Runda var verkligen härlig och fostrande igår kväll. Jag landade på drygt 10 mil innan jag var hemma och det var dags att tina upp fötterna.

Jag tror jag måste testköra någon dag med någon från sub10 någon dag å få mig en reallitycheck eller bekräftelse på mina misstankar.

> Jag tror jag måste testköra någon dag med
> någon från sub10 någon dag å få mig en
> reallitycheck eller bekräftelse på mina
> misstankar.

Men du, då kanske du och jag kan köra ihop. Jag har nämligen samma funderingar...

Eller så kanske det inte är någon bra idé....

Skall Mallis imorgon! Det kanske kan ge lite pepp och några mil cykling i benen. Hur var det nu, kan man köra landsväg på Mallorca?

//Erik

på Mallis super man sig full och solar. Cykla kan man väl inte göra där?

Erol, skulle vilja köra med någon som kör över 30km/h själv i snitt å se hur jag ligger till. Gör du det så absolut.

Förslagsvis någon gång i slutet av nästa vecka.

> på Mallis super man sig full och solar. Cykla kan
> man väl inte göra där?

Precis, precis - jag kommer att komma hem med hänglever och dito buk, sönderbränd och ur form.

> Erol, skulle vilja köra med någon som kör över
> 30km/h själv i snitt å se hur jag ligger till.

Det är det jag också skulle vilja. Så du får hojta till när du hittat nån bra.

Annars kvarstår erbjudandet att hänga på 200 km pass i trakterna kring E-tuna/Södertälje den 6:e juni.

//Erik

Hej på er!
Kan meddela att jag, Andankan samt Matasp (som vi hittade på parkeringen tack vare våra snygga kläder) körde Hjälmaren runt (151km) på 4hr 47 min trots snittvind på 9m/s och en långsam öppning (snitt nu på 31,5km/hr).
Känns bra inför VR, visserligen dubbla sträckan men förhoppningsvis lite mindre vind och några fler än de 6-7 gubbar som vi rullade runt på idag.
Kul att träffa någon annan i gruppen live och jag kan meddela att Matasp är grymt stark! Tack för fina förningar idag.
Slit på med träningen, vi ses! /David

Grymt jobbat, vind är något man är van vid här nere men samtidigt hatar, i torsdags var det 15 m/s och en lättviktare som jag höll på blåsa omkull hela tiden :(

Ingen tävlingsdebut ännu, blir den 22:e på Gran Fondot i Eslöv, då får vi något att jämföra mot förra säsongen, förhoppningsvis positivt. Imorgon blir det 10 mil med klubben.

Jag ställer min plats till förfogande. Tiden räcker inte till allt man vill göra. Både startplats på Vättern 4:32 samt kläder för att matcha gruppen. Hör av er om intresse finns!

Bra kört runt Hjälmaren idag!

/Fredrik
fredrik.sjostrom@hotmail.com

Tillbaka
Topp