[VR 2012] 09:58 - Sub8 [Team Knowit] - Vi klarade det! 7:43!!!

Är det någon som tänkt att köra 60-milaren i helgen? Det kommer finnas många chanser att träna växlingar.

Edit: hmm, regn och ensiffriga tempraturer i prognosen. Brevetmisär eller inte det är frågan.

Senast ändrad:
DT skrev tidigare
Dags för alla er som smyger i vassen att komma ut ur garderoben med andra ord!! :-)

Jag skulle vara intresserad av att köra på Lördagen med Team Knowit istället för Siljan. Jag har ju 18-20 mil till Siljan och 15 mil till t.ex Uppsala så om vi kunde få ihop ett gäng på minst 10st och åka en runda kring 15 mil i +36km/h så gör jag ju mycket hellre det.

Problemet med nu till helgen är ju att det ska bli skitväder här, i alla fall på lördag. (och om prognoserna plötsligt skulle vända så blir det 60-milaren från Täby istället...)

Men jag kan tänka mig en runda till helgen om det inte är jättekasst väder. Vi har ju även nästa helg, det kan eventuellt bli en traditionsenligt långrunda Sthlm-Uppsala-Skokloster-Sthlm då.

Sedan har vi ju även 6 juni på onsdag, då kan man ju också cykla en långrunda...

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur blev det med klungträning idag?

Jo, det är ju meningen att det ska vara idag. Jag tror att det kommer en del folk även om det verkar vara väldigt svårt för vissa att skriva det i tråden... :-)

Vi ser ut att får tur med vädret, det ska komma någon skur efter lunch och en sent ikväll, men därimellan uppehåll. Visserligen rätt mycket vind, men det är väl bra att träna på det.

Förslag: 18.35 utanför Jordbro pendelstation?

Tiden satt eftersom det går en pendel som är där 18:32 för den som inte vill cykla till Jordbro (dock svår att åka med från norra sidan av stan om man ska följa SL:s cykelregler).

Jag glömde cukkeln hemma. Hoppas jobbet inte blir för krävande på eftermiddagen så jag hinner hem :) Kan bli så att jag ställer in p.g.a en ond rygg ändå, vi får se.

MTBiker skrev:
> STIZZE. Du har väl bara en CX, ingen riktig
> cykel.

Ska du säga, killen med fulkinesen. Det klassas väl knappt som tvåhjuling? Har UCI godkänt den? ;)

STIZZE skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > STIZZE. Du har väl bara en CX, ingen riktig
> > cykel.
>
> Ska du säga, killen med fulkinesen. Det klassas
> väl knappt som tvåhjuling? Har UCI godkänt den?
> ;)

Ha ha. Tyst med dig ;)

För info....följande diskussion pågår i samma startfällan......8:28 gänget.....
Man kan inte förbjuda men kanske utnyttja....? Några få väl dra en liten stund åtminstone som tack för skjutsen i så fall....eller hur ;-)...Bara så ni vet !
=>

Om vi inte blir flera än 15, finns det då intresse för att vi formerar oss som en svans med egen roterande kedja bakom Sub 8-gänget för att i Fagerhult då kunna slå av på takten och kämpa själva sista halvan in i mål?

Ja, men jag fick kalla handen för det förslaget och visst, vissa av oss är säkert sugna på att vara med som nödraketer ett tag men vi får återkomma i det avseendet.

Oklart anmälningsläge inför klungträningen. Känns som att det kan komma alltifrån 1 till 15 deltagare.

Jag tänkte iaf vara där om det inte regnar. Om jag blir ensam så kör jag nog inte belgisk kedja utan något annat. :-)

Jag måste dessvärre göra en DNS ikväll. Avslutning med skönsång på dagis får haff inte missa.

OK, är det NÅGON annan än jag, Beareagle och Beareagles brorsa som tänker dyka upp ikväll?

Om inte så blir det inte mycket till klunga och det känns då lite onödigt att ta sig till Jordbro för att cykla... :-/

DT skrev:
> OK, är det NÅGON annan än jag, Beareagle och
> Beareagles brorsa som tänker dyka upp ikväll?

Jag hade tänkt det, men...

> Om inte så blir det inte mycket till klunga och
> det känns då lite onödigt att ta sig till
> Jordbro för att cykla... :-/

Håller med.

Även med dig peranders så blir det en lite futtig belgisk kedja. ;-)

Ok, då gör vi så här:

OM INTE MINST 4 PERSONER TILL (dvs 8 totalt) HAR ANMÄLT SIG SENAST KL 17:00 SÅ STÄLLER VI IN.

(ursäkta att jag skriker...)

Klurade lite på helgens cykling.

Skippar nog 60 mil i ostadigt väder då jag blivit bortskämd av finväder. Är dock öppen för en kortare helgrunda, säg 10-15 mil. Dag och tid kan styras av vädret och/eller sällskap.

Hur ser era planer ut?

Mr Orange skrev:
> Klurade lite på helgens cykling.
>
> Skippar nog 60 mil i ostadigt väder då jag
> blivit bortskämd av finväder. Är dock öppen
> för en kortare helgrunda, säg 10-15 mil. Dag och
> tid kan styras av vädret och/eller sällskap.
>
> Hur ser era planer ut?

Om inte väderutsikterna förbättras så skippar jag också 60-milaren. Runt 15 mil i snabbmystempo på lördag eller söndag, beroende på väder, låter som en bra idé.

Om det skulle bli OK väder på söndag så är jag inte främmande för en favorit i repris av vår kakfrossetur till Taxinge slott. Det är snabba vägar dit som delvis lämpar sig för belgisk klungkörning (om nu någon vill träna på det). I så fall start från Snäckan kl 9 så kommer man fram lagom till Taxinge öppnar kl 11. Men det beror som sagt på vädret.

Är sugen.
Hänger gärna med om det passar i helgschemat, vilket jag inte har en aning om hur det ser ut just nu.

edit: vafen. Trodde det var snäckelisnäcktråden. Här är ju inte jag välkommen.

/E

Senast ändrad:
moody skrev:
> edit: vafen. Trodde det var
> snäckelisnäcktråden. Här är ju inte jag
> välkommen.

UT MED DIG! Schas!!!

Jaha. Här bjöds det på pissväder, i en vecka, under sista hårda veckan innan vättern. VAFAN. Nu blir jag nog tvungen att bryta mitt, väga-monark, för hellre det än att ösa på med timmar i regnet ;)

STIZZE skrev:
> Jaha. Här bjöds det på pissväder, i en vecka,
> under sista hårda veckan innan vättern. VAFAN.
> Nu blir jag nog tvungen att bryta mitt,
> väga-monark, för hellre det än att ösa på med
> timmar i regnet ;)

Fast nu är det ju ur formtoppningssynpunkt ändå dags att trappa ner på träningsmängden och mer köra korta, hårda pass under kommande 1,5 vecka. Så man kan ju ta några intensiva Monark-/trainerpass.

Men trist är det. :-/

Ja alltså, monark är nog det optimala just nu oavsett väder. Men det är fan inte roligt i juni månad :)

Snabba pendlingspass med sprätt i backar är mitt recept på formtoppning.
Långlopp MTB imorgon och distans på nationaldagen. Sen är jag så redo jag kan bli.

Igår fick jag min Team Knowit tröja. Sitter perfekt, känner mig både stolt och snabb! Det här ska bli riktigt roligt, och lite jobbigt med kanske.

Senast ändrad:
Igår körde jag 60km långlopp på MTB. Gick riktigt bra och fick en grym genomkörare med snittpuls på 161. SÅ det var en del mjölksyra :)

Jag blir tvungen att jobba under hela vätternhelgen... Inte mycket att be för när man är sommarvikarie!
Så om någon vill köra/känner någon som vill köra i mitt namn (förslagsvis någon med strl M), skicka ett PM så kan vi nog lösa det!

Finns det någon plats över i erat gäng? Har kunnat träna riktigt mycket i så jag är helt säker på att kunna vara med och bidra till en bra resa runt vättern! Har en annan starttid med ett sub 9 gäng men jag skulle vilja köra fortare än så!!

olebole skrev:
> Jag blir tvungen att jobba under hela
> vätternhelgen... Inte mycket att be för när man
> är sommarvikarie!
> Så om någon vill köra/känner någon som vill
> köra i mitt namn (förslagsvis någon med strl
> M), skicka ett PM så kan vi nog lösa det!

Jag har två kompisar som är anmälda till en annan sub 8 grupp. De vill väldigt gärna in i vår grupp för deras har inte tränat bra och dåligt organiserad. Detta skulle kunna hjälpa en av dem om du lyckas bli av med din plats till nån som vill starta på annan tid.
I annat fall hoppas jag du får tag i en stark cyklist som kan bidra runt hela sjön. För det ska bli åka av :)

Har starttid strax efter 04,30 och känner redan nu att risken för försovning är överhängande. Anta att jag skulle försova mig och komma ner till starten precis innan ni startar vid 9,45 snåret. Kan jag förvänta mig att funktionärerna vägrar låta mig starta? Om så inte är fallet skulle jag, rent hypotetiskt, kunna glida in i er grupp och köra runt med er. Körde förra året på 8,02 utan någon större planering, i lite olika konstellationer och ca 30 km solo. Bättre tränad i år och tror mig kunna bidra hela vägen runt, om inte får ni dumpa mig i något dike längs vägen. Är det otänkbart så får jag väl ta med dubbla väckarklockor för att inte försova mig.

Jag lyckades komma åt en biljett i andra hand, men har precis som olebole fått olyckliga förhinder som gör att jag inte kommer kunna åka upp och köra i år. :( Så är någon intresserad av att starta i mitt namn så är det bara att skicka ett PM så löser vi det!

Goo skrev:
> Har starttid strax efter 04,30 och känner redan
> nu att risken för försovning är överhängande.
> Anta att jag skulle försova mig och komma ner
> till starten precis innan ni startar vid 9,45
> snåret. Kan jag förvänta mig att
> funktionärerna vägrar låta mig starta? Om så
> inte är fallet skulle jag, rent hypotetiskt,
> kunna glida in i er grupp och köra runt med er.
> Körde förra året på 8,02 utan någon större
> planering, i lite olika konstellationer och ca 30
> km solo. Bättre tränad i år och tror mig kunna
> bidra hela vägen runt, om inte får ni dumpa mig
> i något dike längs vägen. Är det otänkbart
> så får jag väl ta med dubbla väckarklockor
> för att inte försova mig.

Ja du. En chansning som kan gå hem. Bara du kan avgöra om det är värt det.

Transferperioden är väl över men om jag förstått reglerna rätt kan man på plats i Motala byta starttid till vår subgrupp för 200kr. Det kan endast ske i mån av plats, om vi har frånfall (sjukdom eller annat) så ska det anmälas och det blir en plats ledig.
Det ligger ju i allas intresse att vi fyller upp med starka cyklister :)

Tillbaka
Topp