vr - fredrikshof

vr - fredrikshof
Jag är riktigt impad av sub7-killarna och Mas-klungan som i alla fall jag blev överraskad över. Otroligt starkt, vilka kraftpaket. Sub7 är definitivt i farozonen de närmaste åren.

vr - fredrikshof
7.07, så nära så nära.... Men otroligt starkt gjort!!! Det fodras mkt vilja och kraft för en sådan tid.
Vore kul att läsa kommentarer nu efterloppet från någon som var med i klungan, någon som vet var det finns att läsa?

vr - fredrikshof
RN skrev:
-------------------------------------------------------
> De startade 9.44. Hur menar du att det gått
> bättre om de startat 8?

Alltså 20.00. Jag misstänker väl att det inte var Helt tomt längs med vägarna eller i depåerna när SUB7 var ute å körde? Sju minuter tror jag man skulle få "gratis" i o med det. Speciellt i backarna uppåt sista fem milen eller på smala vägarna sista två.
Bara tänkte lite då det bara var fjuttiga minuter som satte stop för målet :/

vr - fredrikshof
Jag var med och körde i hovet-klungan.

Starttiden var rätt usel, det hade varit betydligt bättre att köra första tiden så slipper man en hel massa omkörningar. Som kostar kraft och tid. Dessutom medför det risk. Förhållande kunde varit bättre, framförallt kunde det blåst mindre.

Jag är lite besviken på min egen insats jag trodde faktiskt jag var starkare. Efter ca 18 mil var jag inte mycket att ha längre. Det är extremt tufft att ta en förning i typ 43-44 med sunkiga ben. Det fanns ett järngäng på 8-10 cyklister som körde in resten av slaktavfallet till mål. Sista 20k monsterkörde Fredrik Eriksson in oss i mål.

Stannade för en vurpa och väntade en funktionärsbil ca 10k från mål. Så jag kom in lite efter resten av gänget, men det kunde lika bra kvitta. Jag kände ändå att jag inte tagit min del av vinden. 7:12 är en tillräckligt bra tid för att dänga till med när frågan dyker upp. "Ah, du cyklar. Vad är din bästa tid på vättern?". En fråga som tydligen även Fredrik Eriksson får rätt frekvent.

En eloge till
Fredrik Eriksson
David Näsvik
Simon Galle
Matti Scheffer
Joel Håland
Johan Asperyd
Pontus Sardal
Mattias Zetterstrand
Stig Lundgren
+ eventuell glömd maskin

Senast redigerad av en moderator:
vr - fredrikshof
Dolk skrev:
7:12 är en tillräckligt bra
> tid för att dänga till med när frågan dyker
> upp. "Ah, du cyklar. Vad är din bästa tid på
> vättern?".

Jorå, det duger :)

-Grattis, starkt jobbat, hur ödmjukt du än uttrycker det så är det fort så in i helvete, det kommer inte gratis.

vr - fredrikshof
Atlas skrev:
> Dolk skrev:
>
> uttrycker det så är det fort så in i helvete,
> det kommer inte gratis.

Jag tror att man först måste ha kört vr för att faktiskt förstå hur in i helvete fort det faktiskt är!
Jag halkade in på strax efter 10 timmar, och det var första rundan för mig. Innan jag kört så tyckte jag självklart att 7 timmar är otroligt fort men jag fattade nog inte riktigt HUR fort det igentligen är.

vr - fredrikshof
Dolk skrev:
> Jag är lite besviken på min egen insats

haha! du har inga dåliga förväntningar på dig själv.

Bra kört!

vr - fredrikshof
Jo jag hade nog för höga förväntningar. Jag är inte bra på att cykla så långt.

Micke S har gjort labbtester på mig.

"Björn, din kropp är ovanligt ineffektiv"

Han fick faktiskt dubbelkolla att mätutrustningar inte var felkalibrerad.

vr - fredrikshof
Dolk skrev:
> "Björn, din kropp är ovanligt ineffektiv"

ha ha, klockren kommentar =)

starkt kört Björn, 7:12 är fortfarande sjukt snabbt.

vr - fredrikshof
Hur såg det ut från Hammarsundet till Medevi för er som startade 9.44-ish? Jag ramlade iväg vid 4 och den sträckan var fan det värsta jag varit med om på cykel. INGEN disciplin överhuvudtaget, folk virrade runt över hela vägbanan oavsett hur snabbt de körde och allmänt kaos härjade. I Medevitidskontrollen var det dessutom en idiot som skulle vinka till en kompis vid sidan av vägen och höll på att köra ner mig, enda gången jag blev arg på någon under hela banan.

vr - fredrikshof
RN skrev:
> Hur såg det ut från Hammarsundet till Medevi
> för er som startade 9.44-ish? Jag ramlade iväg
> vid 4 och den sträckan var fan det värsta jag
> varit med om på cykel. INGEN disciplin
> överhuvudtaget, folk virrade runt över hela
> vägbanan oavsett hur snabbt de körde och
> allmänt kaos härjade. I Medevitidskontrollen var
> det dessutom en idiot som skulle vinka till en
> kompis vid sidan av vägen och höll på att köra
> ner mig, enda gången jag blev arg på någon
> under hela banan.

Jag körde i en av snabbgrupperna men långt från 7.12. Fram till Medevi var det bra men på smala och roliga vägen efter medevi var detsvårt att få till jämn och hög fart. Mycket skrika håll höger blev det.

vr - fredrikshof
Vad är anledningen till att snabbgrupperna startade på morgonen? Är det inte mer värt att det ofta är vindstilla och lugnt ute, jämfört med dagsljuset och ostörd sömnrytm? De fem gånger jag har kört har jag startat strax innan nio på kvällen, och om man då håller ett hyffsat tempo, i mitt fall i dessa sammanhang modesta 8:50 som bäst, är det väldigt lugnt med trafik hela vägen från Jonköping. En gång kom jag in som femte person ordningsmässigt i mål vilket betydde att jag knappast behövde bry mig om vinglande medcyklister.

Dolk: jag tyckte du i alla fall såg snabb ut i Hellasskogarna, både när du testade min Commencal och på din egen cykel...

vr - fredrikshof
ja, vilka är masklungan, är det ett gäng dalmasar, eller Motala Almänna Syckelsällskap (typ).

Bra kört allihop, dvs alla som ens tar sig runt.

Peter

vr - fredrikshof
Jag kan bara rekomendera de som eventuellt redan nu tänker försöka gå Sub 7 att ordentligt överväga att starta som vi i Tema DnB NOR Markets Sub 9 gjorde strax före kl 20:00 på fredagskvällen. Efter en timme är alla veteraner och andra blåbär omkörda och Ni har fri väg med bara en följebil framför som visar hur man ska köra. Nattkörningen är en baggis, vi led lite av att det regnade hela den mörka perioden men jag tror det var ungefär samma lidande som man hade haft om det regnat på dan. I och med att följebilen låg 100-200 meter framför visste man hela tiden vart vägen gick. Nackdel skulle i så fall vara att vattendepån efter Fagerhult inte var öppen när vi kom dit men den stora Fagerhultsdepån var helt tom när vi kom så det går garanterat lika fort att fylla vatten och pinka där.

vr - fredrikshof
Dolk skrev:
> Jo jag hade nog för höga förväntningar. Jag
> är inte bra på att cykla så långt.

Hahahaha!
Och cyklar på 7.12
Hahhaaha!

vr - fredrikshof
Ok missförstå mig rätt. Det är en JÄLVA skillnad på att hjulsuga sig runt vättern jämfört med att faktiskt ta sina förningar, bidra och inte bara förvänta sig att någon skall göra jobbet åt en. Jag tror att jag på kortare distans skulle cykla ganska jämt med åtminstone några av de maskinerna som nu drog mig runt. På 30 mil räcker jag inte till.

vr - fredrikshof
Jovisst är det skillnad men det krävs en hel del för att bara hänga med i 30 mil i den farten så du ska vara helnöjd med din insats :)

vr - fredrikshof
Dolk skrev:

>
> Micke S har gjort labbtester på mig.
>
> "Björn, din kropp är ovanligt ineffektiv"
>
> Han fick faktiskt dubbelkolla att mätutrustningar
> inte var felkalibrerad.

HAHAHA!!!

Samme micke har ju gjort tester på mig. Men där lät det.

"Ville, dinkropp är ovanligt effektiv"

Han fick faktiskt dubblkolla med mig så att masken faktiskt satt på.

Men vad fan gör det när man inte kan få ut skiten i skogen ivf..=D Idag var jag klen på monarken igen.

Måste söka idrottsläkare...lär komma en tråd ,..humm, jag lägger nog in en tråd nu:)

Starkt kört Björn hur som helst.

vr - fredrikshof
Ville, då får vi se dig på en sub7 satsning 2011 då?
Du slipper deffa det är inga backar att tala om.

vr - fredrikshof
Selast skrev:
> Jag kan bara rekomendera de som eventuellt redan
> nu tänker försöka gå Sub 7 att ordentligt
> överväga att starta som vi i Tema DnB NOR
> Markets Sub 9 gjorde strax före kl 20:00 på
> fredagskvällen. Efter en timme är alla veteraner
> och andra blåbär omkörda och Ni har fri väg
> med bara en följebil framför som visar hur man
> ska köra. Nattkörningen är en baggis, vi led
> lite av att det regnade hela den mörka perioden
> men jag tror det var ungefär samma lidande som
> man hade haft om det regnat på dan. I och med att
> följebilen låg 100-200 meter framför visste man
> hela tiden vart vägen gick. Nackdel skulle i så
> fall vara att vattendepån efter Fagerhult inte
> var öppen när vi kom dit men den stora
> Fagerhultsdepån var helt tom när vi kom så det
> går garanterat lika fort att fylla vatten och
> pinka där.

Så,
Det var därför jag inte fick någon följebil i år. ;)

vr - fredrikshof
Bangade Carl A ur sub 7 och självklart varför ?
Gissar på vekhet !

Dolk skrev:
> Jag var med och körde i hovet-klungan.
>
> Starttiden var rätt usel, det hade varit
> betydligt bättre att köra första tiden så
> slipper man en hel massa omkörningar. Som kostar
> kraft och tid. Dessutom medför det risk.
> Förhållande kunde varit bättre, framförallt
> kunde det blåst mindre.
>
> Jag är lite besviken på min egen insats jag
> trodde faktiskt jag var starkare. Efter ca 18 mil
> var jag inte mycket att ha längre. Det är
> extremt tufft att ta en förning i typ 43-44 med
> sunkiga ben. Det fanns ett järngäng på 8-10
> cyklister som körde in resten av slaktavfallet
> till mål. Sista 20k monsterkörde Fredrik
> Eriksson in oss i mål.
>
> Stannade för en vurpa och väntade en
> funktionärsbil ca 10k från mål. Så jag kom in
> lite efter resten av gänget, men det kunde lika
> bra kvitta. Jag kände ändå att jag inte tagit
> min del av vinden. 7:12 är en tillräckligt bra
> tid för att dänga till med när frågan dyker
> upp. "Ah, du cyklar. Vad är din bästa tid på
> vättern?". En fråga som tydligen även Fredrik
> Eriksson får rätt frekvent.
>
> En eloge till
> Fredrik Eriksson
> David Näsvik
> Simon Galle
> Matti Scheffer
> Joel Håland
> Johan Asperyd
> Pontus Sardal
> Mattias Zetterstrand
> Stig Lundgren
> + eventuell glömd maskin

vr - fredrikshof
Innan tråden för alltid drunknar så vill jag visa en rätt extrem sittställning.

Mannen framför cykeln är David Näsvik, triatlet 195cm som tagit åtminstone ett SM brons. I bakgrunden ser ni hans cykel. Jag säger bara check out that styrstam.

20100618067.jpg ht=544

vr - fredrikshof
En av de största behållningarna med VR2010 var att bli omkörd av denna eminenta klunga i en rejäl utförsbacke när jag själv rullade måttliga 45km/h... kändes som att Fantomen cyklade förbi!
Helt sjukt så starkt kört!

vr - fredrikshof
Dolk skrev:
> Innan tråden för alltid drunknar så vill jag
> visa en rätt extrem sittställning.

Lite värre än min VR-racer :D
apelsinen_VR10.jpg ht=453

vr - fredrikshof
tengblad skrev:
> Bangade Carl A ur sub 7 och självklart varför ?
> Gissar på vekhet !
>

Carl A är slut; skall byta nick till Carl B, eller kanske lika bra till Carl Ö när jag ändå håller på.

fick satan ont i rövva ganska tidigt, eller snarare sätesmusklerna som spred sig lite till ljumskarna. Inte trött utan ont. Så efter 8 mil tänkte jag att jag rullar tillbaks till Motala, men det var näst intill omöjligt att cykla, iaf sittande. Har haft lite strul med detta sedan i höstas, trodde jag löst det med ngra sadelbyten, men icke. Tror det kan bero på att jag får tryck på sätesmuskeln från sadeln, kanske oxå att nya sadlarna hamnat ngra mm längre bak (jag gillar iofs att sitta riktigt långt bak).
Tänkte att detta bara låter som en kass bortförklaring, så jag har hittills varit ganska sparsam med att säga det. Så "skönt" då i morse då jag gick upp och knappt kunde gå; det tog tvärstopp då benen fastnade i varandra pga svullna ljumskar; se bildbevis, mina vackra ben är vanligtvis helt "linjära" på insidan.
Inte för att jag hade ngn illusion om att gå med runt i kedjan i 30 mil, men iaf en förhoppning; om jag haft en bra dag och lyckats pressa mig, att vara med i kedjan i 13-17 mil och sedan mestadels suga hjul alt. falla bak i lite långsammare grupp. Känns så surt att ej iaf få försöka ordentligt. Låren kändes tämligen "oberörda" (nåja...) efter 8 mil. Jag var med runt i princip hela tiden "iaf" i 5 mil och sedan 20-40%. Faktiskt har man hamnat i lite av ett depressionsliknande tillstånd av detta.Hoppas verkligen jag snabbt får ordning på detta (tips mottages tacksamt); jag är sååå revanschsugen å cykelsugen.
Hade ganska bra känningar i rövva när helikoptern filmade runt 4-5 mil in i loppet å insåg då att det troligen ej skulle hålla. Lekte då med tanken på att attackera i typ 30-200 meter (eller vad man hade förmått)- hade varit såå kul!

Nästa år, då jävlar!

Bilagor

• Microlina 215 kompr.jpg
    Microlina 215 kompr.jpg
    34.1 KB · Besök: 16
vr - fredrikshof
Carl A skrev:
> fick satan ont i rövva ganska tidigt, eller
> snarare sätesmusklerna som spred sig lite till
> ljumskarna. Inte trött utan ont.

Detta känner jag igen, fick hoppa över VR förra året pg a det :/ Smärtor från insida lår, upp mot stora sätesmuskeln och korsryggen.

Naprapaten som jag gick till sa ganska direkt att det förmodligen var höftböjarna som spökade. Fick en behandling, massage, akupunktur stretch och lite ryggknäck... och sen försvann det.
Fick ett stretchprogram som jag fortfarande kör... och sen dess har jag inte haft några problem.

Btw, massage av stela höftböjare är nog den värsta smärta jag varit med om...

//T

vr - fredrikshof
Carl A skrev:
> Hoppas verkligen jag snabbt får ordning på detta (tips
> mottages tacksamt)

Orakade ben, det kanske kan vara det som är haken?

vr - fredrikshof
Några som stod och väntade på oss i målet fick först se Hofvet SUB7 komma in.

Men innan hela gruppen med SUB7:or kom i mål så påstår mina bekanta att ett par med Hofvet SUB7 tröjor och tempo-hjälmar rullade i mål några minuter innan den stora gruppen.
Dessa hade dessutom jublat och höjt armarna i skyn.

Då jag hörde detta trodde jag först att det var 2-3st som hade gått loss på slutet.
Men när resultatlistan kom ut fanns det inga med några minuter bättre tid än gruppen.

Stämmer det?
Var det några som brutit loppet och ville skoja med masgruppen? ;-)

/Pilen (Conti)

Tillbaka
Topp