Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite spontanklickande indikerar att de passerade Ödeshög på 57 minuter.Manurhin2 sa:Är ett gäng Norskar som också satsar på rekord 12:04, dom har jag dock noll koll på.
Irriterande nog är det dålig matchning mot mellantiderna från rekordloppet så det blir lite svårt att riktigt avgöra hur de ligger till. Stämmer SMHI:s vindprognoser tycker jag dock att det ser mörkt ut för chanserna till rekord.marr sa:Verkar vara fler mellantider iår. Hänger inte med, trots att de är "vi" som tar tiden där.
Inte lätt att höra vad mannen på MCn säger med allt vidbrus. Tycker dock han säger något om att det går fort och att det är nio cyklister.Manurhin2 sa:Är ute och går och hittar inte, lär dock finnas här
https://www.facebook.com/Serneke-Allebike-Racing-Team-SUBRecordAttempt-213630969097822/
GoranS sa:Lite spontanklickande indikerar att de passerade Ödeshög på 57 minuter.Manurhin2 sa:Är ett gäng Norskar som också satsar på rekord 12:04, dom har jag dock noll koll på.
En dam som åkte med snabba behåringarna ifjol.GoranS sa:Är några tjejer som startade med 11.56-gruppen. Är det någon som på rak arm vet vad bästa tid av av en tjej/dam är?
GoranS sa:Undrar hur Hjo ankomst resp Hjo avfärd i årets lopp förhåller sig till varandra och ffa hur de förhåller sig till rekordloppets Hjo-passering.
marr sa:GoranS sa:Undrar hur Hjo ankomst resp Hjo avfärd i årets lopp förhåller sig till varandra och ffa hur de förhåller sig till rekordloppets Hjo-passering.
Hjo torde ju befinna sig på samma ställe :D
Jag tycker precis som Ooms. Att ha trevligt på Vr var absolut möjligt förr, och det hade ingenting med ”disciplin” att göra. För mig var det oftast en väldigt spontan historia, från ”träningen” som gjordes på egen hand utan en tanke på VR, via anmälan som gjordes dagen innan om det såg ut att bli bra väder, till genomförandet som var helt utan annan plan än att köra så fort som var möjligt utan att förstöra det roliga. Jag kör säkert igen nån gång, förhoppningsvis utan mål och (större) sällskap.ooms sa:Alla är vi olika. Det jag är ute efter i ett motionslopp är folkfesten och trevlig stämning. Att cykla organiserat i klunga, och framförallt i samma klunga hela året (el åtminstone våren) intresserar mig inte alls. Och mycket av den trevliga stämningen har gått förlorad de senaste åren, som jag beskriver ovan.NickPick sa:ooms sa:Att de allra snabbaste grupperna är borta fr "mängden" är naturligtvis bra för säkerheten de sista 4 milen då det kunde vara rätt trångt.Manurhin2 sa:ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
Själv lessnade jag när evenemanget gick fr att vara just ett trevligt motionslopp med glad stämning, till att bli ett lopp av hetsiga stängda klungor (även bland de som siktar på 10-12 timmar och däröver) av folk som tror att de tävlar. Hände nångång mellan 2010 och 2015.
Numer när snabbgrupperna startar från kl 12 tycker jag att det fungerar riktigt bra, åtminstone just dom grupperna .
Tror vi kom ikapp lite ströcyklister innan mål när jag körde sist.
Om folk fortfarande kör fort i grupp på dom vanliga tiderna genererar det såklart irritation i leden av förklarliga själ när långsammare cyklister tycker att dom nästan blir berörda i diket.
M
Det som fick mig att ledsna är snarare den tråkiga stämningen som blir när det finns klung-hitlers överallt, i allt fr grupper som kör 35-40 km/h ner till 25km/h, hela tiden skreks det åt alla håll och kanter när man som "frifräsare" både kom ikapp eller blev omkörd av klungor eller lade sig i svansen. När jag körde första gången 2005 var det i princip bara snabbgrupperna och "röda faran" (dvs Fredrikshof) som betedde sig så. Senaste gångerna betedde sig "alla" så. Spontanbildade trevliga klungor existerade knappt längre.
Skulle jag cykla runt en sjö för pengar så skulle jag också vilja ha ett mål. Det kräver ju disciplin.
Så... Om jag vore du skulle jag cykla med CK uni eller östra aros eller vad dom heter. Finns säkert fler grupper.
Såvida Ryanair inte ha haft ett finger med i spelet (Stockholm-Skavsta är banne mig inte Stockholm för fem öre).marr sa:GoranS sa:Undrar hur Hjo ankomst resp Hjo avfärd i årets lopp förhåller sig till varandra och ffa hur de förhåller sig till rekordloppets Hjo-passering.
GoranS sa:Såvida Ryanair inte ha haft ett finger med i spelet (Stockholm-Skavsta är banne mig inte Stockholm för fem öre).marr sa:GoranS sa:Undrar hur Hjo ankomst resp Hjo avfärd i årets lopp förhåller sig till varandra och ffa hur de förhåller sig till rekordloppets Hjo-passering.
Manurhin2 sa:När dom slog nuvarande rekord var dom i Hjo efter 3:49
Eftersom dom låg 9 minuter före rekordfart i Markaryd så lär dom passera när som helst .....
Bara att gå in och kolla på Gingsjös runda för rekordtider.
M
GoranS sa:Bankeryd?
GoranS sa:Om det är beräknad sluttid som anges på VR sida så tror jag lika mkt på den som jag tror på någon som spår i fiskrens. Åtminstone tidigare har den varit totalt undermålig.
GoranS sa:Om det är beräknad sluttid som anges på VR sida så tror jag lika mkt på den som jag tror på någon som spår i fiskrens. Åtminstone tidigare har den varit totalt undermålig.
Hur var vindförhållandena det året i förhållande till i år?Manurhin2 sa:GoranS sa:Om det är beräknad sluttid som anges på VR sida så tror jag lika mkt på den som jag tror på någon som spår i fiskrens. Åtminstone tidigare har den varit totalt undermålig.
Stämmer ändå rätt bra om dom är 6 minuter före i Hjo och rekordet är 6:33
Något som skiljer ganska mycket med sån vind som är idag i snabbgrupp är att man inte har ett led cyklister till höger om sig mot sjön som tar vind som förr i tiden.
GoranS sa:Med tanke på att de har brutalt mycket historisk data och det inte borde vara helt ogörbart att plocka fram meteorologiska förhållanden under loppen så borde det inte vara jätte besvärligt att få en modell som ger rätt bra prediktioner, ffa för cyklister som kör utan stopp. De som tar pauser är ju besvärligare med. En sak som skulle kunna krångla till det är att man ju rimligen behöver basera prognoserna på väderprognoser för återstående tid av loppet och om dessa prognoser slår fel kan det bli marigt.
GoranS sa:Lite tapp. Nu hittar jag följande på 5.21 i Aspa:
Arvidsson
E. Bergström Frisk
Bohr
From
Hallengren
A Johansson
Kaftanski
Larsén
Rönn
Wigforss
Resterande som var med i Hjo verkar ha passeart på 5.33.