Juggelforce
Aktiv medlem
White AX 290 FF 21
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mycket tveksamt om det är värt pengarna att låta en mekaniker fixa upp den. Men det är väl ett utmärkt tillfälle att lära sig meka själv?Min är rätt trött efter några års pendlande året runt till och från jobb. Kassett och kedja borde ha bytts för längesedan, några ekrar är lösa i bakhjulet och det låter och knakar rent allmänt. Frågan är om det är värt kostnaden att fixa allt(meckar inte själv) eller bara skänka/sälja billigt och köpa en ny på rea.
Om jag hade tålamod och ork, ja.Mycket tveksamt om det är värt pengarna att låta en mekaniker fixa upp den. Men det är väl ett utmärkt tillfälle att lära sig meka själv?
En snabbsökning ger att Sportson troligen tar ca 1500 för byte av kedja, riktning av ett hjul, inklusive material.Om jag hade tålamod och ork, ja.
De är härliga men slits snabbt på asfalt. Har själv köpt om dem flera gånger trots att jag velat byta med tanke på livslängden men fortsätter då de är grymma i övrigt.Jag fick ett ryck och beställde ett par Schwalbe G-One Allround till vardagsknäckaren istället. Känns som ett bra däck för vardagscykling som passar bpde asfalt och grus.
Så Maxxis Icon får gå på min BianchiJAB istället![]()
Jag hade ett par liknande av märket Kenda som var groteskt dåliga. Fick tips om dessa så vi får se hur det går.De är härliga men slits snabbt på asfalt. Har själv köpt om dem flera gånger trots att jag velat byta med tanke på livslängden men fortsätter då de är grymma i övrigt.
Håller tummarna att de blir långlivade för dig.Jag hade ett par liknande av märket Kenda som var groteskt dåliga. Fick tips om dessa så vi får se hur det går.
Jag cyklar max 40-45km/vecka med cykeln från början på mars till slutet på oktober. Det känns som att detta blir ett test för att se hur det håller. Känns dom bra och håller sig skapligt så kör jag vidareHåller tummarna att de blir långlivade för dig.
Nyfiken, vad kör du för tryck i däcken?Håller tummarna att de blir långlivade för dig.
Kör dem mellan 35 och 40 psi på min gravel tillika pendlare, beroende på underlag. Klockar in på 95 stabila pannor för referens. Tubeless bak och slang fram för att jag inte orkat fixa det än...Nyfiken, vad kör du för tryck i däcken?
Svar: NejJag cyklar max 40-45km/vecka med cykeln från början på mars till slutet på oktober. Det känns som att detta blir ett test för att se hur det håller. Känns dom bra och håller sig skapligt så kör jag vidareEn uppsättning däck per år får man ju nästan räkna med på en vardags/pendlingscykel ändå.
Nej, det var väl kanske att ta i lite, absolut ska däck hålla längre än så. Jag tänker mer att om jag är nöjd med däcken i övrigt men att de slitits ut till den grad att jag behöver byta nästa år, så kanske det är värt det. Lite så jag menar. Jag tycker kanske inte att en tusenlapp för två sjyssta däck är hela världen. Men jag skulle ju föredrar ett bra däck som håller åtminstone 2 säsonger. Så kom gärna med förslag på liknande däck med bra kvalitet :DSvar: Nej
Om du cyklar 40-45 km / vecka från början av mars till slutet av oktober behöver du inte en ny uppsättning däck / år.
Vilka billiga däck är bäst?
Billiga=200-300 :-
Tack för tipset!![]()
Continental Contact Urban 28" Wired Tyre
The Contact Urban 28" wired tyre by Continental - can it be a little faster? The Continental Contact Urban 28" wired tyre offers you the perfect balance between robust puncture protection and low rolling resistance. The tread was designed to meet twww.bike-components.de
Klurigt ämneVikten 13,8kg får väl ändå anses godkänd på en pendlarcykel?
Vart köpte du skärmarna? Försöker få till ett det snyggt på min "nya" beater.60mm skärmar ovanpå ett par 2,25" Thunder Burts, det trodde jag inte skulle gå och att jag skulle få byta däck, men men... :-)
Visa bilaga 758598
Visa bilaga 758599
Men aningens tight är det ju, och det gick inte utan ett par kreativa lösningar....
Visa bilaga 758596
Visa bilaga 758597
Jag slängde på en 40, funkar fint.Ska dra cykelvagn bakom.
Frågan är om jag bör ändra utväxling.
Någon som vet hur pass stort största drev man kan ha utan att byta bakväxel?
Äh, bara luta ner cykeln när du kliver påSådär, nu måste jag bara öva upp flexibiliteten i höft/ben lite så det går smidigare att få över benet.
Visa bilaga 779302
Jag vet de som lägger cykeln ned och kliver över den med ena benet för att sedan resa uppe den. När du inte har för många kg i packväskan kanske det kan funka även för dig?Sådär, nu måste jag bara öva upp flexibiliteten i höft/ben lite så det går smidigare att få över benet.
Tack!Aluminium-ram, det kan hjälpa att ta isär och fetta in, ett inte så ovanligt fel.
Standard fyrkantsaxel.Ni som har bytt vevlager på era cyklar (den 8-växlade varianten) - vad har ni köpt för nytt vevlager?
På min cykel har vevlagret börjat "knacka" varje tramptag och efter en del felsökning har jag kommit fram till att det med största säkerhet är vevlagret som glappar.
De brukar ha otroliga reor på den.Brukar XXL ha några schyssta reor på denna så man ska vänta eller slå till på full pris?
Supertack för svar, någon som har hängt med länge för att se trender i när cyklar brukar vara på reor och kampanjer? Kanske till och med vet när XXL brukar ha reorna på cyklar?De brukar ha otroliga reor på den.
Går väl tyvärr lite halvknackigt för kedjan XXL just nu, men håll utkik emellanåt. Ibland har dom galna erbjudanden på cyklarSupertack för svar, någon som har hängt med länge för att se trender i när cyklar brukar vara på reor och kampanjer? Kanske till och med vet när XXL brukar ha reorna på cyklar?
Jag tordes och det var öppet... Bring the regn!Vände uppåner på min idag för lite fix, å jösses vad vatten det kom ur sadelröret. Törs man borra ett litet hål i vevhuset för dränering, eller är det ändå inte öppet dit?