White mtb - omdöme?

Stenkan

Medlem
White mtb - omdöme?
Hej!
Jag ska köpa mtb igen efter 5 års frånvaro. Tittar på denna (just nu 15% rea):

Tycker själv att det ser ut att vara en bra spec och ganska mycket cykel för pengarna.
Bad en kollega som är mtb-galning snegla och han menade att den diskvalificerades pga att det var en White. Han må vara lite snobbig, men hur ser erfarenhet ut av White? Min känsla är att de har ganska dåligt rykte, kanske främst pga den enkla anledningen att det är ett XXL-märke? Eller ligger de efter de stora märkena?

Tacksam för svar, rean stänger om 3h..! ;-)

White mtb - omdöme?
Oftast är White helt OK cyklar. Inget för konnässören egentligen men de har lyckats rätt bra med en del modeller, någon av fatbike-arna blev lyckad och även den 24” barn-mtb jag har är riktigt bra gjord och specad.
En typisk XC-mtb kan väl inte bli jättefel, även om de inte är allra längst fram i geometriracet.

White mtb - omdöme?
Ok! Har inte hängt med, tack för svar. Går det att enkelt förklara vad som skett geometrimässigt baserat på den jag länkat ovan?
Och sett till specen, är den rimlig för pengarna?

White mtb - omdöme?
White och Ghost på XXL är oftast jäkligt ojämna i utrustningen. De har en låg lägstastandard och "toppas" med en fin bakväxel eller gaffel och sedan mkt enkla/billiga bromsar, framväxlar, nav osv osv.

White mtb - omdöme?
Ok! Har inte hängt med, tack för svar. Går det att enkelt förklara vad som skett geometrimässigt baserat på den jag länkat ovan?
Och sett till specen, är den rimlig för pengarna?

Gaffelvinkeln bör vara flackare, ner mot 67-68 och sadelstolpsvinkeln runt 75 och upp och reach är den en storlek efter. XL här motsvarar än ny L, hela positionen är idag framflyttad, det låter kanske som en liten sak men är en revolution.

Tillbaka
Topp