Who´s da man?

SebbeK

Aktiv medlem
Who´s da man?
Vem tycker du är den skönaste personen som figurerat i eller omkring cykelvärlden?

Jag sätter min röst på Shaun Palmer! Skön snubbe!
I Sverige finns bara en... Vacchi!

Who´s da man?
Haha , Shaun Palmer , cyklar han !? Han var grym snowboardåkare i slutet av 80-talet , galen schnubbe ! Lever verkligen han idag , borde ha dött för länge sedan med tanke på vad han gjorde .

Who´s da man?
Mario Cipollini )

domina_vacanze.MainContentPar.0001.Image.0.0.gif

Senast redigerad av en moderator:
Who´s da man?
Shaun har kört MTB. Han var sponsrad av Specialized och körde dual m.m. Och skotercross. Och motocross. Och skiercross. Och Cadillac.
Han körde snowboard som proffs tills 1999/2000 nån gång, då han startade Palmer Snowboards.

Who´s da man?
palmer var en sk badboy som livade upp dh cirkusen i slutet på 90talet
Tävlade i årets x games så han är still going strong
Han var nog en bidragande orsak till att jag började cykla å köra snöskoter/mx.

Who´s da man?
Håller med JT.
Jens Voigt är trevlig, gammal, dyktig, vänlig, total opretentiös - alla gillar honom. Basso var naiv och gullig (sa jag just gullig!. Jag är ju man, alltså på riktigt) - Basso kunna ha blivit kung. I dag är han junkie (kanske!).

Who´s da man?
Som svensk i hela den stora cykelvärlden kan jag bara säga att det finns en som är da shit.
Bernt Johansson. Han var helt ensam på den där stora gatan...Vinna ett linjelopp på OS...vad är oddsen?

Who´s da man?
Tjena!

Shaun Palmer var ändå Bad Boyen nr. 1 när han rövade runt i dh-cirkusen.. Elak snubbe det där.. En tvärhand hög och bred som en lagårdsvägg.. har hans autograf i ett gammalt pass... På sidan efter har jag min Favorit nr två: Missy Giove.. BadGirl nr 1..
Fick bägge på VM i Åre -99.. Då Shaun krashade i sista bermen och missade pallen..

Who´s da man?
Som svensk innom Mtb-världen så tycker jag att Erik Ljungåker Var ett hett kort. Synd att han la av så tidigt bara. Han hade nog mkt kvar att ge.

Who´s da man?
OK, Bernt Johansson gav mig mitt livs bästa idrottsupplevelse i OS i MOntreal.
(och då ska ni komma ihåg att det här var under samma period som Stenmark stannade Sverige, Borg regerade på gräsmattan och Anders Gärderud var min jumpalärare).

Men när det gäller cykelsvenskar så är det utan tvekan Gösta Pettersson. När det gäller cykel så räknas Giroseger och tredjeplats i TdF högre än OS-guld.

Who´s da man?
Jag håller med Markus när det gäller di Svenske, framförallt Bernt Johansson. Vem minns inte TV-bilderna där han defilerar i mål. Man sitter bara och väntar på att det ska dyka upp några andra cyklister bakom, men det är helt tomt. Lite magiskt!

Av de andra finns det ju många häftiga cyklister. Jag har dock aldrig varit någon kalenderbitare som kommer ihåg allt, eller ens namn på de bästa..... I mitt minne etsar det sig fast minnesbilder av annat slag. Lite som klubben för värdelöst vetande.

Who´s da man?
Den coolaste jag har sett på bild är Sean Eadie! En enormt stor kille som får vilken cykel som helst att se ut som den är gjord av tagliatelle!

SeanEadie.jpg ht=500

Sen har han ju nästan lika grumma vader som jag har.....

file=7433

Who´s da man?
It has to be Gary Fisher. He invented the mountain bike, you know!

[/sarcasm]

Seriously though, quite a few good candidates so far. Here are a few more that haven't already been named who I wouldn't mind/haven't minded spending time with:

Bob Roll
Myles Rockwell
Gary Fisher
Sheldon Brown
Cedric Gracia
Floyd Landis
George Hincapie
Hans Rey
Greg Herbold
Keith Bontrager
and of course the many fine people who I buy stuff from as well.

That having been said, at bike shows I can't help but be drawn to a certain booth where they sell helmets to speak with a certain person from Warminster, England. It has nothing to do with any man, I'll tell you that much...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp