Wolfpack tires - nån som provat än?

Testkörde Trail 29x2.25 som bakdäck på 25mm id-fälg igår i rejält leriga förhållanden och får säga att jag är imponerad, de greppade klart bättre än jag trodde både på häll och i lera och det var först i slutet av turen när jag var trött som jag tappade det ibland. Extremt lättrullat också, dock har jag ingen direkt referens på samma fälg så det blir väl nästa steg, dvs att montera på ett Aggressor och jämföra..

Körde bl.a. rejält stök i Lackarebäck och en del i DSO.. Dock med däckkorv i, den försäkringen är värd +100g.

Hade jag fått önska nåt så är det väl lite kralligare kantdobbar, och lite mer volym. Det senare verkar ju vara på väg iaf, får se om det rättfärdigar ett köp eller inte. Kommer nog försätta att ha detta som stigcykelsetup (med Magic Mary fram) ett tag iaf, jag trodde att det snabbt skulle förpassas till sommarbakdäck men om det fortsätter bete sig som igår så är jag riktigt nöjd.

Skulle dock aldrig köra 2.25"-varianten som framdäck i annat än jättetorra förhållanden, och även då skulle jag vilja ha mer kantgrepp och volym tror jag. Om jag köper ett 2.4 så kommer det att testas fram.

Testkörde Trail 29x2.25 som bakdäck på 25mm id-fälg igår i rejält leriga förhållanden och får säga att jag är imponerad, de greppade klart bättre än jag trodde både på häll och i lera och det var först i slutet av turen när jag var trött som jag tappade det ibland. Extremt lättrullat också, dock har jag ingen direkt referens på samma fälg så det blir väl nästa steg, dvs att montera på ett Aggressor och jämföra..

Körde bl.a. rejält stök i Lackarebäck och en del i DSO.. Dock med däckkorv i, den försäkringen är värd +100g.

Hade jag fått önska nåt så är det väl lite kralligare kantdobbar, och lite mer volym. Det senare verkar ju vara på väg iaf, får se om det rättfärdigar ett köp eller inte. Kommer nog försätta att ha detta som stigcykelsetup (med Magic Mary fram) ett tag iaf, jag trodde att det snabbt skulle förpassas till sommarbakdäck men om det fortsätter bete sig som igår så är jag riktigt nöjd.

Skulle dock aldrig köra 2.25"-varianten som framdäck i annat än jättetorra förhållanden, och även då skulle jag vilja ha mer kantgrepp och volym tror jag. Om jag köper ett 2.4 så kommer det att testas fram.

Precis så kände jag också.

För mig som cyklade med och tittade på såg det inte mer sketchy ut än vanligt :-)

Jag hade ju iofs inte heller så mycket grepp bak.

Vad för sorts underlag åker du på?

Hällar, rötter, lera, jord, asfalt, sågspån, grus, nederlag. Gillar att lägga ner cykeln, är inte jättebra på det men iaf.. Mer än en gång har jag fått framhjulssläpp och räddats av rejält kantgrepp från t. ex. Magic Mary. Skön känsla.

Hällar, rötter, lera, jord, asfalt, sågspån, grus, nederlag. Gillar att lägga ner cykeln, är inte jättebra på det men iaf.. Mer än en gång har jag fått framhjulssläpp och räddats av rejält kantgrepp från t. ex. Magic Mary. Skön känsla.
Jag tror iofs din brist på kantgrepp ibland förstärks av att du lägger ner dig själv mer än cykeln.

Du är varmt välkommen att göra observationer när du cyklar bakom mig också ;-)

Håller för övrigt inte med om att framhjulssläpp är en skön känsla, även om man räddas :-)

Jag tror iofs din brist på kantgrepp ibland förstärks av att du lägger ner dig själv mer än cykeln.

Du är varmt välkommen att göra observationer när du cyklar bakom mig också ;-)

Håller för övrigt inte med om att framhjulssläpp är en skön känsla, även om man räddas :)
Hmm ja, du har en poäng ang. kantgreppet :-).. Och framhjulssläpp är ingen direkt skön känsla iofs, men skönare att rädda upp det än att inte göra det. Tvåhjulssladd däremot, det är fina grejer.

Nu har det kommit lite fler storlekar dock mest 27.5 som fått bredare versioner vad jag sett. Kommit ett Enduromönster också men det såg så där ut.
Hade gärna dett Trail i 29x2.4 men det verkar dröja.

Ingen som har ett lätt beggat Trail 29x2.25 som mest samlar damm i förrådet?
Mina rök i samband med cykelförsäljning men nu när det är vår i luften är jag lite sugen på ett vargdäck bak igen samtidigt som jag redan har för många däck.

Mailade lite med Wolfgang, fick beställt ett Trail 29x2.4 mönsterdäck. Finns inte officiellt än men han hade några ex kvar.
Han minndes inte exakt men trodde ca. 840g
Återkommer när däcket kommit hem.

Hej.
Jag har kört Wolfpack race 2,25 både fram och bak på 23mm id fälg sen november förra året och har i år kört 2236km plus ett antal km i november/december. Jag är grymt nöjd med dom både rullmotstånd och grepp, har aldrig känt att det släpper i kurvor eller tappar fäste nått speciellt på rötter och hällar. Jag kör rättså blandat mellan skogsstigar och grusväg.
mera åt XCM hållet. har kört en hel del i skogarna runt åby och norrköping. fortfarande hyggligt bra med mönster i dom, bak börjar väl bli sämre nu. Helt klart nya favoritdäcken!

29x2.4
20200519_170819.jpg

När beställde du? Jag beställde 30:e april men den första länken för spårning funkade inte. Fick en ny länk till DHL och de levererades i fredags. Om däcken finns i lager går det snabbt, beställde ett Speed i lördags som kommer imorgon.

29:e april, fick kollinummer som blev cancelled. Mailade och fråga vad som händer, Wolfgang mumlade nåt om att han gjort fel. Fick mail 10 maj att det är skickat igen, inget nytt kollinummer. Wolfgang vet inget.

29:e april, fick kollinummer som blev cancelled. Mailade och fråga vad som händer, Wolfgang mumlade nåt om att han gjort fel. Fick mail 10 maj att det är skickat igen, inget nytt kollinummer. Wolfgang vet inget.
Okej, precis samma för mig. Jag skickade frågan en gång till och påtalade att den första var ”cancelled”, då fick jag till slut en ny länk. Det visade sig då att de då redan kommit till Postnord som verkar ha slutat uppdatera sin app per automatik...

Mitt kom på bara några dagar. Först funkade inte kolli nr i postnord men sen när det kommit till Sverige funkade dhl numret hos PN.

Dom är i ordningen från mest lättrullat (minst mönster) till grövre. Speed - Race - Cross - Trail - Enduro.

Vill du byta ut din favorit Fasttrak så är det Speed som är närmast.

Mina race och cross kom idag, håller på att sätta på de. 2.25x29 på båda, race är spot on medan cross är 60 gram tyngre än spec. Första gången slanglöst men det går framåt!
IMG_20200527_165310.jpg
IMG_20200527_165350.jpg

Är Cross 29 2,4 att betrakta som ett xc-däck med ömtålig casing eller mer som ett snabbrullat traildäck för torra sommarstigar? Kanske ett lite mer lättrullat hans dampf?
Hittar inget om wolfpacks olika casingar. Men min skoltyska är usel.

Så de kan anses som lika tåliga som Maxxis EXO och schwalbes Snakeskin? Vikterna är ju riktigt låga för bredd på däck man får.
Ingen här som testat deras speed däck?

Så de kan anses som lika tåliga som Maxxis EXO och schwalbes Snakeskin?
Jag tycker inte att de är riktigt lika slitstarka som Maxxis EXO. Mitt Wolfpack bakdäck är mindre slitet än Spec GC utan Grid, men mer slitet än de Maxxis EXO däck jag använt. Wolfpack är dock följsammare än de Maxxis EXO däck jag använt.

Jag tycker inte att de är riktigt lika slitstarka som Maxxis EXO. Mitt Wolfpack bakdäck är mindre slitet än Spec GC utan Grid, men mer slitet än de Maxxis EXO däck jag använt. Wolfpack är dock följsammare än de Maxxis EXO däck jag använt.

men han har inget ”skyddande lager” i sina? Sidan är ju inte solklar över detta

Så de kan anses som lika tåliga som Maxxis EXO och schwalbes Snakeskin? Vikterna är ju riktigt låga för bredd på däck man får.
Ingen här som testat deras speed däck?

Hej,

Har kört Wolfpack Speed 29*2,25 fram/bak sedan i mars och de funkar som förväntat. Höll utsatt vikt 600 g, lätta att poppa och håller trycket bra. Lättrullade, hygglig bromsförmåga men sämre kantgrepp och driv särskilt vid blött, löst och lerigt. Kommer från Nobby Nic 2.35 tidigare och saknar mest volymen samt drivet vid löst underlag i backar etc. Ska jag likna vid andra däck jag har haft ligger nog Racing Ralph närmast till hands.

Hej,

Har kört Wolfpack Speed 29*2,25 fram/bak sedan i mars och de funkar som förväntat. Höll utsatt vikt 600 g, lätta att poppa och håller trycket bra. Lättrullade, hygglig bromsförmåga men sämre kantgrepp och driv särskilt vid blött, löst och lerigt. Kommer från Nobby Nic 2.35 tidigare och saknar mest volymen samt drivet vid löst underlag i backar etc. Ska jag likna vid andra däck jag har haft ligger nog Racing Ralph närmast till hands.

ja Nobby Nic är ju lite grövre. Men når det upp till RR så äre ju ändå ok för xc

men han har inget ”skyddande lager” i sina? Sidan är ju inte solklar över detta
Jag har inte skurit i däcket, men det ser inte ut att finnas någon förstärkning som tex EXO. Tycker dock att de Trail jag har har klarat nötning av sidorna bra. Bild av bakdäcket som har klart mest skav.
82B251F6-4A47-4A63-BD0C-C3CBAB13CCB8.jpeg

Enligt den där gamla farbrorn som har släta däck och picknickväska på cykeln är däcket slut pga för lågt däcktryck. Bara att kassera.

Men jag håller inte med han... ?

Än så länge bara hunnit med en 2 1/2 timmes tur med 29x2.4 Trail.
Hade 2.25:or för nåt år sen och gillade de skarpt.
2.4:orna är så klart tyngre (ca 871g), tror det blev runt 100g mot de smalare och de rullar märkbart trögare också.
Fortfarande ett fint greppigt däck men inte så stor skillnad i rullmotstånd jämfört med det Eliminator 2.3 jag hade på innan. Däremot avsevärt sämre bromsgrepp då dobbarna är mycket lägre. Då det var snustorrt i princip så var greppet fantastiskt trots de låga dobbarna men givet optimala förhållande kan jag inte säga så mycket vettigt då snudd på allt hade bettat fint.
Sjukt lätt att montera tubeless också. Vi får se när jag får ihop lite mer mil på däcket.

Skickade ett mail till Wolfgang fick svar snabbt, funderar på att beställa ett par 29" Race MTB. Var även fri frakt från wolfpacks hemsida nu.

Skickade ett mail till Wolfgang fick svar snabbt, funderar på att beställa ett par 29" Race MTB. Var även fri frakt från wolfpacks hemsida nu.

Hittade inget om fri frakt när jag kollade i helgen?

Körde en långtur igår med Traildäcket - ruskigt torrr nu så det är ju lite lurigt men blev sugen på ännu mer rull:)
Vad ska man ha bak då? Race? Speed? Cross? Lite förvirrande? Tolkar det som att snabbhetsordningen är
Speed => Race => Cross => Trail ?
Så kanske man skulle testa Race bak och flytta fram Trail.
Lite orolig att det blir punkafest direkt det blir brötigt:)

Gällande däcksidorna vart mina gamla också så där skabbiga men inga skador.

Tillbaka
Topp