Wolfpack tires - nån som provat än?

Däcken kom idag, visst skulle dom väga 690g? Jaja det spelar inte så stor roll för mig.
1B348D47-D20F-4597-B2C5-4F37644B38A1.jpeg
DC7BF950-B317-4699-8A64-C32E9D518FB0.jpeg
CC2B43E1-D19B-464F-9560-1DC0DD5C7F5C.jpeg

Jag tog en första tur med Wolfpack Trail idag. Har tidigare kört med Maxxis hr2 2.3 fram och Wolfpacken ser lite smalare ut, men inte mycket.
Kanske hade onödigt högt tryck fram, men hellre för mycket än för lite. Upplevde greppet som utmärkt både i skogmylla, berg och rötter. Körde ett par ss med stenar och rötter med ganska bra fart. Upplevde dämpningen som bra trots ganska högt tryck. Första intrycket är positivt.

ejma sa:
Jag tog en första tur med Wolfpack Trail idag. Har tidigare kört med Maxxis hr2 2.3 fram och Wolfpacken ser lite smalare ut, men inte mycket.
Kanske hade onödigt högt tryck fram, men hellre för mycket än för lite. Upplevde greppet som utmärkt både i skogmylla, berg och rötter. Körde ett par ss med stenar och rötter med ganska bra fart. Upplevde dämpningen som bra trots ganska högt tryck. Första intrycket är positivt.

Jag tycker de är bättre bak än fram. Lite för klena kantdobbar i stök, men håller med om att det är skön åkkänsla.

Någon som provat Wolfpacks landsvägs däck än? De har lanserat Race med TPU slang vilket i paket hamnar kring 60 Euro. Hur står det sig mot GP5000?

Trail testad lite kort: trodde aldrig jag skulle tycka 2.25 däck skulle kännas lite smalt, men efter att ha vant mig vid fetare kändes det så. Men å andra sidan känns de väldigt greppiga, lätta och lättrullade istället. Blir bra vår och sommardäck.

Bilagor

• 8435502C-550D-433A-A642-45970ACB0E40.jpeg
    8435502C-550D-433A-A642-45970ACB0E40.jpeg
    630.1 KB · Besök: 148
Fugösang vann om inte annat så däcket lär vara rätt ok ändå ;-)

Hade velat ha mer volym fram, typ 2.35 fram eller något grövre kantdobbar för framdäcket. Har kört det fram och bak nu under våren och gillar det skarpt.
Tycker Nobby Nic som sitter bak på andra hojen känns sladdrigare.

Trail har jag kört med några gånger och tycker att det är helt okej. Lite mer luftkammare kanske skulle vara trevligt i vissa situationer, men däcken är bättre dämpade än tex Maxxis HR2 2.3.

Hittar väldigt få omdömen om Wolfpack landsvägsdäck. Känns som alla pratar om gp5000.

Premiärtur för mina Wolfpack Trail idag i Bockeboda på blöt bana. Dom kändes lite hala, inget riktigt grepp när jag bromsade.

edit: men fullt grepp i uppförsbackar

Senast ändrad:
Det är märkt 2.25, men jag har inte mätt, ligger uppvikt på golvet så kanterna får räta ut sig en stund innan jag sätter på det. Sidorna känns aningen lite tunnare, men inte mycket.

Drosa sa:
JesperA sa:
Har bike-comp slutat sälja? Visas inget i deras shop för mig. Vart köper man då ifrån någonstans?

Från wolfpacks egna sida kanske? ?
Nepp, måste beställa komponenter också så tänkte ta allt i samma leverans

ejma sa:
Det finns några återförsäljare listade på sajten.
Var inne & kollade innan men såg inte, antingen är jag blind eller så är deras mobilversion begränsad

Ingen mer som vågat sig på att prova dessa ännu? Funderar på att prova ett trail i bak att para ihop med MM soft fram.

NN är väll också ett alternativ antar jag, men folk verkar ha väldigt olika åsikt om just NN.

Edit: Vill gärna kunna använda det som framdäck när (om) det torkar upp i sommar också.

Senast ändrad:
Trail är bra som bakdäck torrare delen av året. Fram tycker jag det funkar om man kör mer xc / långloppsaktigt.
Så här års behövs mer grepp om man kör mycket sten och rötter.
På packade jordstigar funkar det bra även i väta.

Jag har kört trail fram och race bak ett tag nu för skånsk XC. Senast var Late Night Orup i regn. På blöta rötter är dom inte sämre än mina Magic Mary. Finns det ens något utan dubb som biter i blöta hala rötter?

Är fortfarande nöjd med greppet och rullet även under hösten med blöta löv på marken. Greppet i lera har lite mer att önska, men det går inte att få allt i ett däck. Klart prisvärt!

_NIK2771.jpg

Klickade hem ett par trail tillsammans med mina hjul från slowbuild, behövde ändå nya däck och de tar 50 euro för paret tillsammans med tubeless-ventiler (när en köper hjul). När de kom fram blev jag lite besviken på hur lite mönster det var även om jag var med på att det var snällare däck än mm och butcher som jag använt mest innan. Ute på stigen däremot, vilket grepp! Misstänker att egenskaperna i lera inte är någon hit men majoriteten av stigarna var frusna. Casingen känns lite ojämnt fördelad, tjockt vid mönstret och lite vid sidan av det och väldigt tunnt resten. Misstänker att jag hinner göra hål på den långt innan mönstret är slut men det får vi se framöver. Mina 29" vägde knappt 800g på en okalibrerad våg. Tycker att de har en ganska rund profil även med 30mm id och de poppade fånigt lätt till tubeless, men jag vet inte hur stor del av det som är nya hjulens förtjänst. De får sitta kvar i nuläget är i alla fall slutsatsen.

Edit: Med reservation för att jag inte har så mycket erfarenhet av nytt gummi och premiumdäck
IMG_20191128_215616.jpg

Senast ändrad:
De är grymma när det är "hårt i backen". Men som du var inne på, dobbarna är inte så höga så de har inget att bita sig ned i mjukare underlag med.

Någon som testat kombinationen Cross/Trail bak/fram? Eller är det bättre med trail/trail? Behöver nya däck till en HT och Wolfpack verkar spännande. Det är stig som är den avsedda användningen, dock inte överdrivet tekniskt.

Så här års, skippa trail fram är mitt tips.
Beror så klart på terräng, men kör du bröt ta nåt kralligare, hellre släpp bak än fram.

Jag tycker att Trail fungerar bra även i blöt bröt. Dock är lergreppet inte det bästa, men okej. Har inte bytt till lerdäck denna vinter för jag tycker att Trail fungerar tillräckligt bra.

glitch sa:
Så här års, skippa trail fram är mitt tips.
Beror så klart på terräng, men kör du bröt ta nåt kralligare, hellre släpp bak än fram.
De kommer nog främst att användas under den del av året som inte är superblöt.

ejma: kör du trail bak och fram?

Tillbaka
Topp