www.bike24.com

www.bike24.com
Jag har handlat flera ggr. De levererar snabbt. Hyggliga priser, men de räknar med svensk moms har jag för mig. Etablerad tysk nätbutik.

/K

www.bike24.com
mthornstrom skrev:
-------------------------------------------------------
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> http://happymtb.org/forum/butiker/reviews.php?s=26
>
> > 3&cat=0&hide=0
>
>
> Denna tråd har jag missat, lessen att jag
> upprepade frågan.

Kolla rubriker där under happymtg.org-loggan, det finns massa butikrecensioner.

Bike24 är bra butik tycker jag, men välj först önskat leveransland, då ser du rätta priser med rätt moms. Till Sverige betalar du svenska momsen, vilket är lite högre.

www.bike24.com
mthornstrom skrev:
> Hej!
> Är det någon som handlat på www.bike24.com, det
> är ett tyskt företag, .com sidan är på
> engelska medans .net är på tyska.
> Mikael

Den sidan är grym! Dock så måste du vara hemma när dhl kommer! Köppte continental mountinking supersonic 2.2 där för bara 400 kr styck riktigt sweet! Men vissa saker går inte att köpa så som handtag bara inom tyskland!
Du kan följa paketet med dhls tracking nummer, dock lite väl primitiv funktion...

www.bike24.com
gandhi skrev:
> Jag har handlat flera ggr. De levererar snabbt.
> Hyggliga priser, men de räknar med svensk moms
> har jag för mig. Etablerad tysk nätbutik.
>
> /K

Du betalar ingen moms inom eu!!!!!
Fri handel! Och det du väljer är betalning för att frakta hem det!!!

www.bike24.com
alvar skrev:
> Du betalar ingen moms inom eu!!!!!

Helt fel. Privatpersoner betalar moms vid handel inom EU. Beroende på försäljarens omsättningstorlek till Sverige så betalar man då antingen svensk moms eller försäljningslandets moms. Momsfritt inom EU är det endast för momsregistrerade företag.

Du tänkter förmodligen på tull.

www.bike24.com
alvar skrev:
> Du betalar ingen moms inom eu!!!!!
> Fri handel! Och det du väljer är betalning för
> att frakta hem det!!!

Va?

Följande gäller:

Moms

Köp på plats
Om du reser till ett annat EU-land, köper varor på plats och själv transporterar varorna tillbaka till Sverige betalar du moms i det land där varorna är köpta. Undantagna är nya bilar, motorcyklar och båtar.

Köp på distans - Internet, postorder, TV-shop
Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms.

Du behöver dock inte ta reda på om säljaren är momsregistrerad i Sverige eller inte. Priser som anges till dig ska inkludera rätt momssats. Läs noga igenom informationen från säljaren och Försäkra dig om att momsen ingår i priset.

Källa: http://www.konsumenteuropa.se/Tull-och-moms/Tull-och-moms-inom-EU/

Senast redigerad av en moderator:
www.bike24.com
Hade oxå strul med Mastercard sist jag handlade därifrån. Efter tredje försöket så reserverades beloppet med drogs inte fören jag mailade och frågade vad problemet var.

www.bike24.com
Hade oxå strul med Mastercard sist jag handlade därifrån. Efter tredje försöket så reserverades beloppet med drogs inte fören jag mailade och frågade vad problemet var.

Kunde inte heller betala med MC häromdagen. Provade ett gäng gånger med 2 olika kort. Lackade och körde paypal till slut.

www.bike24.com
Ställde mig samma fråga, ja de är upplåsta! :)

Spännande att ni andra också har problem, tack för infon, jag får väl också övergå till Paypal helt enkelt!

Jag ringde SEBs kundtjänst och fick till svar att de inte ens kunde se att det gjorts försök till dragning så de kunde inte heller se vad som var fel tyvärr. Tänkte maila Bike24 och kolla om de vet om nu så mång har problem.

www.bike24.com
Liknande problem men kanske annan orsak: Jag har misslyckats vid två olika tillfällen senaste tiden att handla med mastercard från bike-discount. Bägge gångerna löste det sig när jag bytte webbläsare från Safari till Google Chrome.

www.bike24.com
Hade också problem men det var för flera månader sedan. Ringde banken och intygade att det var en respektabel riktig butik. De hade stoppat köpet från bankens sida.

Tillbaka
Topp