Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oggler sa:Stämmer detta verkligen? Det är väl AM och endurohojar som varit långa sedan länge. XC-hojarna har väl precis börjat förja den trenden.
Jag håller absolut med om att jeffsyn och en epic inte går att jämföra. Men vi har ju alla våra referenser. Och cyklar är dyra. Det är väl därför jag söker en hoj med så brett användningsområde som mögligt. Och det är ju därför jag funderar på hur en jeffsy blir med lätta CX-hjul och lite brantare/kortare gaffel osv.
Går jeffsyn att få tag på som frame-set?
Provhoja är bra. Även bara klämma och känna. Finns det någon Jeffsy i uppsala?
Oggler sa:Camber verkar också bra. Men det jag framför allt vill ha är en lös ram. Där går ju cambern bort. Hur det är med jeffsyn vet jag inte. Går det att köpa ramar?
Lillgammal sa:http://www.bikescene.co.uk/SPECIALIZEDCLEARANCEFRAMES-92.html
Gamla stumpyn finns som ramkit, och gamla stumpjumpern är mer som moderna cambern. £600
Jason sa:Fick en slev av det efter att de hade skickat fel cykel. Mycket meck o tid innan jag fick den jag beställt.
Jason sa:Dhl i tyskland och PostNord i sverige. Du får trackinginfo under dian order på yts hemsida
J-A sa:Cykeln är sjukt go! Har bara lyckats hinna med 3 turer i skogen och en tur på Vallåsen, men är väldigt nöjd!
Jeppe_E sa:J-A sa:Cykeln är sjukt go! Har bara lyckats hinna med 3 turer i skogen och en tur på Vallåsen, men är väldigt nöjd!
Bor du i närheten av Vallåsen? Kul om man kan hänga på, när man får sin cykel.
J-A sa:Njae, bor i Lund. Brukar mest cykla i Genarp, men det va ju säsongsavslutning på Vallåsen i helgen :)
J-A sa:Frågade YT om jag kunde få tillbaka pengar eftersom de, strax efter jag beställt cykeln, sänkte priset.
Tog ett dygn för kundtjänst att svara på mailet och det va inga problem att få pengarna tillbaka. 2 dagar senare va pengarna inne på kontot.
Väldigt trevlig kundtjänst hittills iaf :)
Cykeln är sjukt go! Har bara lyckats hinna med 3 turer i skogen och en tur på Vallåsen, men är väldigt nöjd!
Tyvärr har RS Reverben börjat fjädra, som så många andra Reverbs tydligen...
Någon annan som skickat tillbaka en Reverb? Får man med sån där olja och luftningskit om man är tvungen att reklamera den?
Jeppe_E sa:Går ju alldeles utmärkt att cykla där även när det är stängt ;)
Lillgammal sa:FYFAN VILKEN STEKARMASKIN!!!!!! Stealth med guldpedaler, fan snyggaste hojen jag sett. Näh fan nästa hoj blir en stealth jeffsy utan tvekan
J-A sa:Lillgammal sa:FYFAN VILKEN STEKARMASKIN!!!!!! Stealth med guldpedaler, fan snyggaste hojen jag sett. Näh fan nästa hoj blir en stealth jeffsy utan tvekan
Ska försöka hitta en guldig kedja också sen när det är dags för kedjebyte ;)
MCM_team sa:Ett par Jeffsy-selfies från dagens runda :)
Vore kul att se lite fler skogsbilder på era Jeffsys!
Är toknöjd med hojen. Enda som är negativt är att det är lögn i helsike att få framskivan att gå helt fritt från beläggen. Brukar aldrig ha problem att fixa detta på mina andra hojar men här suddar skivan lite trots att rullet verkar vara opåverkat. Undrar om fästet kan vara snett?? Någon annan som har samma problem?
lossa oket lite och lys med en lampa från ena hållet, justera så skivan går fritt och sen skruvar du åt. Så har jag fått göra på min
Jeppe_E sa:Härligt...jag längtar inte alls efter min...jag är inte alls bitter... 5 arbetsdagar sedan betalningen registrerades hos YT. Jag var kanske lite naiv när jag trodde att "i lager" betydde att den verkligen var i lager. Det är ju inte precis så att man beställt en konfigurerad cykel som skall byggas ihop.
Edit: Oj, nu händer det grejor. Orderstatus har gått från In Progress till completed. Undra hur länge statusen skall vara completed? Ytterligare 5 arbetsdagar?
J-A sa:Jeppe_E sa:Härligt...jag längtar inte alls efter min...jag är inte alls bitter... 5 arbetsdagar sedan betalningen registrerades hos YT. Jag var kanske lite naiv när jag trodde att "i lager" betydde att den verkligen var i lager. Det är ju inte precis så att man beställt en konfigurerad cykel som skall byggas ihop.
Edit: Oj, nu händer det grejor. Orderstatus har gått från In Progress till completed. Undra hur länge statusen skall vara completed? Ytterligare 5 arbetsdagar?
3 dagar hos DHL och sen 2 veckor hos Postnord ?
Jeppe_E sa:Whohooo! Nu har man fått ett sändningsnummer. Spänningen är olidlig!
HenkeN sa:Ni som köpt Jeffsy, varför blev det en Jeffsy och inte en Capra?
MCM_team sa:HenkeN sa:Ni som köpt Jeffsy, varför blev det en Jeffsy och inte en Capra?
Jag har en Capra också (som f ö är till salu). Det är en sjukt rolig hoj men lite överbyggd för plattare stigcykling (dvs mindre än Järvsö typ). Den går som en gud utför och går hyfsat att trampa på platten och uppför men det rätt segt och förtar ganska mkt av stigupplevelsen. Känslan på Capran är att det är en dh-hoj som går att cykla platt och uppför med.
Jeffsyn är mkt mer responsiv och "poppig". Det är mer en stigraket som har drag av mer utförsorienterade cyklar. Svårt att förklara men den känns som den perfekta kombinationen av Capran och min gamla XC-hoj.
HenkeN sa:MCM_team sa:HenkeN sa:Ni som köpt Jeffsy, varför blev det en Jeffsy och inte en Capra?
Intressant, tack. Vad har du för storlek på Capran?