YT Jeffsy - The tråd
backe5 sa:Tack för alla era svar, jag håller med om att det är svårt, tidigare så var jag helt inställd på en Jeffsy 29 då jag kommer från en Canyon spectral 29" innan och trivdes bra på den men vill ha lite mer slag och smidighet. Nu när jag läst om jeffsy 27 så är den väldigt lockande då den verkar fungera ganska bra även uppför och på platta partier, jag är mycket i Åre och cyklar och har inte varit något i parken alls tidigare då jag känt att cykeln varit lite underdimensionerad, någon gång har jag kört snällare leder då jag cyklat upp på skutan eller kommit in på dom från fjällgårdshållet när jag cyklat över från björnen.
Sökt lite kring 27:an men verkar bara finnas tester från pressdagen i malaga vad jag kan se, skulle vara kul att se något lite mer detaljerat test.
Jag har gjort detta steg. Gick från en Spectral 29:a till en Jeffsy 29. jag är 194cm och en 27:a är inget val för min del (visserligen har 27 lite bättre reach, som jag saknar på 29:an). Jag hann med en parkcykling med Jeffsyn förra året och jag kan säga att det är STOR skillnad mellan spectraln och Jeffsyn. mycket stabilare och snabbare och även roligare. sedan gick jag från Alu till carbon, det kan kanske kan vara en bidragande faktor. På stig så är skillnaden inte lika stor, men dock påtaglig. Slår i pedalerna lite oftare i riktigt knixiga partier men inget som jag ser som störande, men den är lite roligare på stig jämfört med spectralen.
Kanske inte är till någon hjälp mellan 27:a eller 29:a, du kommer bli glad oavsett. Du kanske ska kolla lite på geon istället för hjulen. Tror också att 29.an skulle klara parkcyklingen minst lika bra som 27:an