YT Jeffsy - The tråd
Mja jag vet ej riktigt om de stämmer. Tror de var på pinkbike lr mtbr dom mätte att bakre länkaget hade mer fjädringsväg än vad som anges. Har för mig de var 142mm för att vara exakt. Samt att vinklarna inte riktigt stämde överens med de angivna.
Många som också ökar fjädringen fram till 140mm å då fick man gaffel vinkel på just under/ likamed 66 grader. (lite osäker på dessa siffror, taget ur huvudet)
På dom utrustad med fox gafflar så är de oftast en 140mm enhet som sitter i. Och då äre ett väldigt snabbt jobb å ta bort 10mm schimset för att få 140mm.
Men ja om man kallar XC gener att den är bättre klättrare så ja. Då är den det.
Dock känns den bättre/roligare utförs.
Så jag tycker de är en utmärkt stigcykel som med lätthet kan mäta sig med jeffsyn.
Tror remedyn kanske är mer åt capra hållet men inte lika brutal som den. Säljs ju för övrigt bara som 27.5. Kanske mer jämförbar med jeffsy 27.5 nu när jag tänker efter.
Och slash är deras motsvarighet till capra. Så äre nog ;)
Många som också ökar fjädringen fram till 140mm å då fick man gaffel vinkel på just under/ likamed 66 grader. (lite osäker på dessa siffror, taget ur huvudet)
På dom utrustad med fox gafflar så är de oftast en 140mm enhet som sitter i. Och då äre ett väldigt snabbt jobb å ta bort 10mm schimset för att få 140mm.
Men ja om man kallar XC gener att den är bättre klättrare så ja. Då är den det.
Dock känns den bättre/roligare utförs.
Så jag tycker de är en utmärkt stigcykel som med lätthet kan mäta sig med jeffsyn.
Tror remedyn kanske är mer åt capra hållet men inte lika brutal som den. Säljs ju för övrigt bara som 27.5. Kanske mer jämförbar med jeffsy 27.5 nu när jag tänker efter.
Och slash är deras motsvarighet till capra. Så äre nog ;)
Senast ändrad: