Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Willbob sa:.../ Slits vevlagren så snabbt? Vad hade ni ersatt det med?
mtb565 sa:Okej, jag tror jag är färdig med att leta cykel nu, det får bli en Jeffsy 29. Frågan är CF Comp eller CF Pro.
CF Pro kostar egentligen lite mer än vad jag är bekväm med att betala för en cykel, men den känns väldigt komplett och inget jag känner att jag skulle vilja uppgradera (förutom däck kanske). Den finns också tillgänglig för leverans just nu. Sålänge jag blir nöjd kommer jag behålla den länge, då jag inte har behovet av att "ha det senaste" kontinuerligt.
CF Comp, förmodligen tillräckligt kompetent cykel för mig även om dämpningen gärna hade fått vara lite mer premium, 11 växlar räcker till mig med. Nackdel att man kanske vill uppgradera dämperiet i framtiden. Längre tid innan leverans, men har jag väntat sålänge innan jag uppgraderar kanske jag kan vänta lite till.
Kort och gott, tycker du CF Pro värd extra kostanden över en CF Comp för en vanlig dödlig, eller kommer jag va lika glad på en Comp?
Amazonic sa:Har inte cf comp eagle 1x12?
Jag har en 2018 med pike rct3 och är väldigt nöjd med den.
mtb565 sa:Okej, jag tror jag är färdig med att leta cykel nu, det får bli en Jeffsy 29. Frågan är CF Comp eller CF Pro.
[...]
CF Comp, förmodligen tillräckligt kompetent cykel för mig även om dämpningen gärna hade fått vara lite mer premium, 11 växlar räcker till mig med. Nackdel att man kanske vill uppgradera dämperiet i framtiden.
Oskar sa:På vilket sätt skulle dämperiet på CF Comp inte vara tillräckligt "premium"? Är det Kashima-coatingen du saknar?
mtb565 sa:Oskar sa:På vilket sätt skulle dämperiet på CF Comp inte vara tillräckligt "premium"? Är det Kashima-coatingen du saknar?
Nu är det inte Kashima coating på Pro heller, men kanske bara hjärnspöken att FOX gaffel inte räcker till, bra med lite mothugg! :) Det där ju därför jag ställer frågan till och börja med, lika glad på en Comp? Fox gaffeln är väl iaf objektivt flexigare men om det skulle påverka mig kanske är tveksamt.
Oskar sa:Både Pro och Comp är utrustade med mycket fina gafflar. Vilken som är bäst är upp till tycke och smak.
mtb565 sa:Oskar sa:Både Pro och Comp är utrustade med mycket fina gafflar. Vilken som är bäst är upp till tycke och smak.
Nice, tack. Jag mailade YT och dom lovar givetvis inget men det ser ut som leverans i början på Juli för Comp. Det känns långt bort...
Ustzeust sa:Är väll bakdel i alu på compen?
Jag valde pro för att få rockshox och eagle, tyckte att pro race vart lite dyr. Funderar ibland på att byta till en superdeluxe bak och 150/150 slag
Linusp3 sa:
Linusp3 sa:
NOSR sa:Nu vet ju inte jag vad du kör i för terräng. Men Jeffsy har förmågan att få alla typer av stig att kännas extremt roliga och jag upplever min 2018 väldigt kapabel utför. Hade tidigare en Canyon Nerve 8.0 från 2012 (26" 120mm) och även om jag älskade den cykeln så är skillnaden enorm på hur mycket förtroende jag har utför stöket men jag har fått behålla den lekfulla känslan!
Enligt många recensioner är Capran helt enkelt en renodlad EWS Enduro som klättrar bra! Men den tämjer också "vanlig" stig på ett sätt som kan få den att kännas tråkig.. Här är en länk till en seriös jämförelse:
https://enduro-mtb.com/en/battle-review-yt-jeffsy-cf-pro-race-29-vs-yt-capra-cf-pro-race-29/
Kör XL ams på min jeffsy 2019 L, täcker inte i närheten av så mycket som jag ville. Fick köpa en rulle skyddsfilm på Biltema som komplement.devmonkii sa:NOSR sa:Nu vet ju inte jag vad du kör i för terräng. Men Jeffsy har förmågan att få alla typer av stig att kännas extremt roliga och jag upplever min 2018 väldigt kapabel utför. Hade tidigare en Canyon Nerve 8.0 från 2012 (26" 120mm) och även om jag älskade den cykeln så är skillnaden enorm på hur mycket förtroende jag har utför stöket men jag har fått behålla den lekfulla känslan!
Enligt många recensioner är Capran helt enkelt en renodlad EWS Enduro som klättrar bra! Men den tämjer också "vanlig" stig på ett sätt som kan få den att kännas tråkig.. Här är en länk till en seriös jämförelse:
https://enduro-mtb.com/en/battle-review-yt-jeffsy-cf-pro-race-29-vs-yt-capra-cf-pro-race-29/
Jag fick helt enkelt vara ärlig mot mig själv och inse att jag förmodligen inte kommer köra park mer än någon gång per sommar, så en Jeffsy passar helt enkelt mycket bättre för stigarna runt Stockholm. Nu är jag sjukt pepp på att få hem cykeln :)
Någon som vet om frame protection "AMS Honeycomb XL" passar bra till Jeffsy CF storlek XL?
Ustzeust sa:Hittade två sprickor och ett stort lacksläpp idag, får se vad yt säger.
Willbob sa:Tjena!
Min Jeffsy CF 27 2018 har nu rullat ca 90 mil.
Och högra vevlagret har nu gett upp (det glappar och låter illa). Slits vevlagren så snabbt? Vad hade ni ersatt det med?
Lindgreno sa:Willbob sa:Tjena!
Min Jeffsy CF 27 2018 har nu rullat ca 90 mil.
Och högra vevlagret har nu gett upp (det glappar och låter illa). Slits vevlagren så snabbt? Vad hade ni ersatt det med?
Vad blev det för lager? Mitt har börjat låta efter fjärde turen... Får plocka ner och göra rent. Osäker på vilka verktyg jag behöver dock, något som vet?:) E*thirteen Trs Race carbon cranks.
Lindgreno sa:Mitt har börjat låta efter fjärde turen... Får plocka ner och göra rent. Osäker på vilka verktyg jag behöver dock, något som vet?:) E*thirteen Trs Race carbon cranks.
NOSR sa:Min 2018 CF Pro har börjar låta "tick tick" i ett intervall som är misstänkt likt vevarmarnas. Känner ni som har bekräftat problem med vevlagret igen mina symtom
Linusp3 sa:Lindgreno sa:Mitt har börjat låta efter fjärde turen... Får plocka ner och göra rent. Osäker på vilka verktyg jag behöver dock, något som vet?:) E*thirteen Trs Race carbon cranks.
Mitt vevlager började oxå knaka efter alldeles för kort tid, för min del behövde jag bara spännna låsringen på vänstersidan en liten aning...
Gissar att det är RF Next R vevar på den?NOSR sa:Min 2018 CF Pro har börjar låta "tick tick" i ett intervall som är misstänkt likt vevarmarnas. Ljudnivån är inte helt konstant utan varierar lite med växel och belastning samt lutning på cykeln. Jag har felsökt växlarna förgäves och hittar inget kännbart glapp i hjullager och funderar nu över vevlager.
Känner ni som har bekräftat problem med vevlagret igen mina symtom? Jag hade förväntat mig ett mer knakande ljud om det var vevlagret men har aldrig haft cykel med pressfit-lager förut..
DeAngeli sa:Är så lockad av priserna i outleten.
Är 193cm/95kg.
Nån som har ungefär samma fysik och är nöjd med sin 2018 Jeffsy CF? Lite orolig för att jag skall vara för lång ...!
NOSR sa:Min 2018 CF Pro har börjar låta "tick tick" i ett intervall som är misstänkt likt vevarmarnas. Ljudnivån är inte helt konstant utan varierar lite med växel och belastning samt lutning på cykeln. Jag har felsökt växlarna förgäves och hittar inget kännbart glapp i hjullager och funderar nu över vevlager.
Känner ni som har bekräftat problem med vevlagret igen mina symtom? Jag hade förväntat mig ett mer knakande ljud om det var vevlagret men har aldrig haft cykel med pressfit-lager förut..
Hälsingland sa:DeAngeli sa:Är så lockad av priserna i outleten.
Är 193cm/95kg.
Nån som har ungefär samma fysik och är nöjd med sin 2018 Jeffsy CF? Lite orolig för att jag skall vara för lång ...!
XL som finns i lager är ju specad till 2m det måste väl funka?!
fedge sa:Funderar på att sälja min large 2017 Jeffsy 29 CF Pro Race i mycket bra skick, c:a 60 mil cyklat. Vad tror ni ett bra andrahandsvärde på en sådan är?
Mvh,
Philip
devmonkii sa:... Något som händer i övergången mellan Tyskland-Sverge?