Testa nya forumet på Happyride
Själv tror jag tvärt mot GurraG att det är den ganska avslappnade inställningen till OT som gör att forumet är så aktivt, tillsammans med avsaknaden av kategorier.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Själv tror jag tvärt mot GurraG att det är den ganska avslappnade inställningen till OT som gör att forumet är så aktivt, tillsammans med avsaknaden av kategorier.
Med nya forumet så går det att dölja allt som OT-taggas om man vill, då slipper man se det.
Inte det som har OT i rubriken alltså men det som har fått taggen OT, antingen av trådskaparen eller av någon moderator.
Är det bara jag som har mycket problem med "trasiga" bilder? Som i Yonnas trådar som i många fall är bildtunga så kan hälften av bilderna visas med filnamn och ikon med trasig bild. Går jag däremot in på bilden så funkar den... Är det någon cachning som inte hänger med? Android & Chrome
Händer frekvent i öltråden också.Samma här. Om jag laddar om sidan dyker bilderna upp.
Härliga OT-trådar, vad ska Happy vara utan dem? Tråkigt, tom och död!Jag tycker att ett cykelforum ska innehålla cykel-frågor/-information/-etc. Inte politiskt "snack", inga personlig påhopp och debatter, inga OT-trådar, inget tjafs.
Är inte speciellt aktiv på Happy numera, det har sin orsak.
Oj, vad läser jag nu. "Yonnas trådar är bildtunga". Just ja. Förlåt (hihi), ska försöka posta mindre bilder men får först posta några i en visa-din-bladibla-tråd. ?Är det bara jag som har mycket problem med "trasiga" bilder? Som i Yonnas trådar som i många fall är bildtunga så kan hälften av bilderna visas med filnamn och ikon med trasig bild. Går jag däremot in på bilden så funkar den... Är det någon cachning som inte hänger med? Android & Chrome
Härliga OT-trådar, vad ska Happy vara utan dem? Tråkigt, tom och död!
Jag är inte heller mycket aktiv, skicka bara ibland massor bilder i OT-trådar. Och pratar konstigt svenska som ingen förstår haha.
Oj, vad läser jag nu. "Yonnas trådar är bildtunga". Just ja. Förlåt (hihi), ska försöka posta mindre bilder men får först posta några i en visa-din-bladibla-tråd. ?
Har själv en gammal iphone och har inga problem. Jo, det går långsamt att ladda bildtunga sidor, t.om när det finns wifi, men det går mycket bättre nu i den nya Happy. Framförallt att skicka bilder går mycket snabbare. ?
Precis!Jag har inga problem med att det är mycket bilder, tvärtom, problemet är att jag inte ser dom... ?
Jag har samma problem i min, iOS 13.1.2jag har ett relaterat problem iom att stående bilder som ligger korrekt i telefonen vrids till liggande när de publiceras på happy.
jag har ett relaterat problem iom att stående bilder som ligger korrekt i telefonen vrids till liggande när de publiceras på happy.
Jag har också råkat ut för att bilder inte laddas i en del trådar.
Att de visas oroterade ibland bör bero på webläsaren, telefonerna brukar inte rotera bilden "fysiskt" utan sparar bara information om rotationen i metadata. Sen är det upp till programmet som visar bilden att ta hänsyn till det.
Ja de skalas om. Resultat av det är sedan rättvänt på androidtelefoner iaf. Hur är det för er om ni kör Chrome på frukttelefonen?Min gissning är att forummjukvaran skalar om bilderna, typ mha imagemagick för att saker ska se fint ut, och att den konfigurationen är felaktig på något sätt.
Det där är eventuellt skevt för mig också iofs. Det var intressant.Ett exempel på felet är här: https://happyride.se/forum/threads/visa-din-cockpit.2422310/post-3704648
Bild 1 visas korrekt, bild 2 visas felaktigt.
Vilket enhet, operativsystem, webbläsare och ram minne?Såhär knas blir de i främst de bildtunga trådarna.
Både surfplatta och telefon. Android 9 och 10. Chrome. Huawei m5 och oneuplus 7t.Vilket enhet, operativsystem, webbläsare och ram minne?
hur av-ignorerar jag en tråd som råkat bli ignorerat?!
Typiskt när jag hittade den. :) Tack ändå!Gissar att du hittar dom under "Mitt konto"-> "ignorera"-> "Trådar" om du klickar på din loggo och namn uppe i menyraden
Jag gör fel hela tiden. Kommer tillbaka och citerar ett inlägg och så står tramset jag hade vett att inte posta innan kvar där jag inte ser det.Hur tar man bort ett påbörjat svar? Jag började skriva, men raderade, med backspace, men varje gång jag går in i tråden ligger det kvar.
Ja, det där är nåt jag också stör mig på. Verkar ju omöjligt att få bort texten.Jag gör fel hela tiden. Kommer tillbaka och citerar ett inlägg och så står tramset jag hade vett att inte posta innan kvar där jag inte ser det.
Vore bra att på nåt sätt fråga om man vill ha kvar det...Eller lägga det dolt och en knapp för att få tillbaka det
Saknar den knappen...
Hoppsan! Det visste jag inte.Saknar den knappen...
Hoppsan! Det visste jag inte.
Förmodligen. Något knas iallafall. Eftersom menyn blir två rader i ståendes, men knappen ändå försvinner.Syns väl alltid på en dator då.
För mig funkar det att radera texten i inläggsrutan och vänta någon sekund tills Undo-knappen i menyn tänds. Då verkar det tomma utkastet ha sparats. Testade just för n:te gången och det fungerade även nu.