Allebike startar budget-ish-märke
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför måste de svenska varumärkena kännas så B? Jag menar Santa Cruz, Evil, Yeti. I Sverige Allebike?! Låter som en tysk unisexcykel för pensionärer. Och ja, varumärket och känslan i det spelar roll.
Glöm inte logotypen, den är i klass med namnet och gör att cyklarna känns som de hör hemma på Jula eller Biltema.
Jag tycker det är kul att vi har en svensk "tillverkare" och de gör säkert finfina cyklar men de skulle verkligen tjäna på att snygga till logotypen och namnet. Då skulle de gå från att kännas B till att konkurrera med bl.a. Canyon om de svenska mellanmjölkskunderna.
Mosad Banan 3 i 1? Ingen dropper och pris på 17k hmm
Varför måste de svenska varumärkena kännas så B? Jag menar Santa Cruz, Evil, Yeti. I Sverige Allebike?! Låter som en tysk unisexcykel för pensionärer. Och ja, varumärket och känslan i det spelar roll.
Så långa är dom ju inte 1 mm kortare än vitus sentier 29
Ja de borde heta "Alingsås" bara, så det är lika coolt ursprung som Santa Cruz ;-)
Ja de borde heta "Alingsås" bara, så det är lika coolt ursprung som Santa Cruz ;-)
jo, så illa var det. https://happyride.se/forum/threads/visa-din-allebike.1523647/#post-1523647Mitt minne säger mig att Allebike hade logga i Comic Sans i början men så illa kan det inte ha varit?
Fast nu står väl Alle för Alexander och inte för Alingsås...
Fattar inte riktigt grejen med att den inte heter Allebike, borde väl räcka med ett varumärke att göra reklam för.
Men Cragger och Sentier har väl inte nav från DT 350 och Sapim Race ekrar?Jag gillar den. Skulle absolut kunna tänka mig ett köp. Spelar mindre roll att den kommer utan dropper... går ju att köpa sedan. Kanske inte lika konkurrenskraftigt pris som Cragger och Sentier... men det är å andra sidan inget man kan vänta sig av ett mindre företag. Tycker att den har en viss appeal som kompenserar lite. Kul att de satsar i det här segmentet!
All Inc. ZåzAlle Såz*
Det hade ju varit både intressant och coolt jämfört med hur den ser ut idag.Mitt minne säger mig att Allebike hade logga i Comic Sans i början men så illa kan det inte ha varit?
Är det bara jag som störs på rubrikens slappa svenska med formuleringen "startar nytt märke" gentemot "släpper ny modell"?
Det hade ju varit både intressant och coolt jämfört med hur den ser ut idag.
Hade ju varit intressant att veta vad MB31 står för, inte är det väl bara bokstäver och siffror tagna ur luften.