Kneecap
Aktiv medlem
Stål!
Jag byggde en cargogaffel under julen.
Blev 800 gram tyngre men kan lasta två barn eller typ tre matkassar. Återkommer efter första testrundan.
Visa bilaga 398523
Tjena!
Humuhumunukunukuapu'a?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag byggde en cargogaffel under julen.
Blev 800 gram tyngre men kan lasta två barn eller typ tre matkassar. Återkommer efter första testrundan.
Visa bilaga 398523
Nä, hemmabygga på en 26” Diamond Back som jag byggde om till 29 och lödde in ett extra rör ?.Tjena!
Humuhumunukunukuapu'a?
Hej! Hur går det med merckxen? Fick du till någonting?Nä, hemmabygga på en 26” Diamond Back som jag byggde om till 29 och lödde in ett extra rör ?.
Tyvärr inte hunnit ta tag i det. Köpte två SLX-sadelstag. Måste hitta en eftermiddag när jag kan slipa lite.Hej! Hur går det med merckxen? Fick du till någonting?
Kul om den återuppstår. Om inte annat för att visa att det mesta går att laga. Finns nog många buckliga, sneda och rostskadade ramar med affektionsvärde som står och väntar på en ny vår.Tyvärr inte hunnit ta tag i det. Köpte två SLX-sadelstag. Måste hitta en eftermiddag när jag kan slipa lite.
Tyvärr inte hunnit ta tag i det. Köpte två SLX-sadelstag. Måste hitta en eftermiddag när jag kan slipa lite.
Var den den som låg ute länge på Blocket?Köpte visst en NOS Scapin Cromovelato också. Ska få kolgaffel och elvadelad Athena.
Visa bilaga 403908
Rostskyddar ni insidan av stålramarna?
Jag kände att det var en för fin ram för att släppa.Var den den som låg ute länge på Blocket?
Köpte visst en NOS Scapin Cromovelato också. Ska få kolgaffel och elvadelad Athena.
Visa bilaga 403908
Fap fap fap!
Bisarrt vacker. Har du kommit längre med den? Levererades den med kolgaffel, eller är det ngt du hade i gömmorna?
Nej, det var utan gaffel men nu har jag en kolgaffel i entum på gång.
Ska troligtvis lacka den i guld, inspirerades lite av hur cykeln såg ut som komplett.
![]()
SCAPIN AIR CLASSIC CROMOVELATO BIKE, RARE COLUMBUS AERO TUBES. GOLD PLATED 1980s | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for SCAPIN AIR CLASSIC CROMOVELATO BIKE, RARE COLUMBUS AERO TUBES. GOLD PLATED 1980s at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!www.ebay.co.uk
Ooohhh, ritchey! Cool.Ny hoj på g
Snygg färg ;)Ny hoj på g
Gillas, betyder det att du trampar igen eller en gammal bild?Slänger in mitt lilla stålspett igen. En Soma Groove 26" från -06 som går som SS. Det funkar otroligt nog trots all brist på modernitet. Vi mosade på i ett längre segment stig idag. Det var till ingen nytta. Om det var jag eller cykeln som begränsad farten kan diskuteras. Stig-jycken undrar varför husse sölar igen.
Visa bilaga 407432
Snyggt åk! Vad är det för nåt spännande?
Brukar själv snegla på den där. Har du vägt ramen? Har sett olika viktuppgifter på hemsidan, tidigare stod det 2 kg, nu 2.9 kg tror jag.Visa bilaga 407463
Nordest britango XC med stig-geo
Tack.Snyggt åk! Vad är det för nåt spännande?
Brukar själv snegla på den där. Har du vägt ramen? Har sett olika viktuppgifter på hemsidan, tidigare stod det 2 kg, nu 2.9 kg tror jag.
Tack.
Spännande vet jag inte men...
Ramen är en Adventure Disc från Temple Cycles.
https://www.templecycles.co.uk/pages/adventure-disc-landing
Ville bygga nåt i stil med en Struggler men ändå inte. Typ...
OUFF!! Den där var snygg! Hade inte sett Templecycles innan.....faaaan nu vart man sugen på en till cykel...
Brukar själv snegla på den där. Har du vägt ramen? Har sett olika viktuppgifter på hemsidan, tidigare stod det 2 kg, nu 2.9 kg tror jag.
Kul att den gillas.OUFF!! Den där var snygg! Hade inte sett Templecycles innan.....faaaan nu vart man sugen på en till cykel...
Gillas, betyder det att du trampar igen eller en gammal bild?
Utsökt!
Hej
tänkte att det kan vara värt att fråga..... Det är så att jag har blivit sjukt sugen på en riktigt fin nytillverkade stålram men jag har ingen erfarenhet av dom så min fråga helt enkelt finns det någon i Göteborgs området som har en fin stålracer med modern växelgrupp, kolfiberhjul mm som man skulle kunna få testa och få prata med någon med liter erfarenhet av stålramar
Mvh Jesper