Stål!

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Stål!
Rostskyddar ni insidan av stålramarna?
Var det inte i den här tråden vi hade en längre diskussion om detta, typ ett halvår sedan eller så?

Jag köpte en Genesis CdF ungefär då och beslöt mig för att strunta i rostskyddet. Primärt för att det redan fanns ngt på insidan redan (en plastlining om jag förstått det rätt) samt att jag inte orkade montera ner hela hojen. Nästa gång jag öppnar vevlager/styrlager lär jag dock slänga in lite linolja och låta det marineras innan jag skruvar åt igen.

frankfurt

Aktiv medlem
Stål!
Fap fap fap!

Bisarrt vacker. Har du kommit längre med den? Levererades den med kolgaffel, eller är det ngt du hade i gömmorna?
Nej, det var utan gaffel men nu har jag en kolgaffel i entum på gång.

Ska troligtvis lacka den i guld, inspirerades lite av hur cykeln såg ut som komplett.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Stål!
Nej, det var utan gaffel men nu har jag en kolgaffel i entum på gång.

Ska troligtvis lacka den i guld, inspirerades lite av hur cykeln såg ut som komplett.

Med så mycket bling kan du utan tvekan vara med i en gangstarapvideo. 🥳

glitch

Aktiv medlem
Stål!
Ni som är stålproffs, finns det nåt knep om man har en massa fula små ytliga rostblaffor på ramen och skulle vilja få bort dem men bibehålla den patinerade looken?
Har sett nåt om nån syra på nåt forum när jag letade lite som skulle ta bort rostfärgningen.
Vill ju inte mekaniskt ta bort rosten och inte ta bort någon lack heller utan behålla slitna looken men utan bruna fläckar och gärna utan att det blir bruna fläckar direkt igen där det är olackat.

Leffe

Aktiv medlem
Stål!
Får väl slänga i lite linolja i ramen då. Så träligt bara. Man vill ju slänga på delarna direkt!
Jag kan ju inte vänta till det torkar för det tar ju en månad. Låter det dra ett par dagar och sen monterar allt. Tror ni om det?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Stål!
Slänger in mitt lilla stålspett igen. En Soma Groove 26" från -06 som går som SS. Det funkar otroligt nog trots all brist på modernitet. Vi mosade på i ett längre segment stig idag. Det var till ingen nytta. Om det var jag eller cykeln som begränsad farten kan diskuteras. Stig-jycken undrar varför husse sölar igen.
2020-03-24 14.51.08.jpg

Crocko

Aktiv medlem
Stål!
Slänger in mitt lilla stålspett igen. En Soma Groove 26" från -06 som går som SS. Det funkar otroligt nog trots all brist på modernitet. Vi mosade på i ett längre segment stig idag. Det var till ingen nytta. Om det var jag eller cykeln som begränsad farten kan diskuteras. Stig-jycken undrar varför husse sölar igen.
Visa bilaga 407432
Gillas, betyder det att du trampar igen eller en gammal bild?

Leffe

Aktiv medlem
Stål!
Brukar själv snegla på den där. Har du vägt ramen? Har sett olika viktuppgifter på hemsidan, tidigare stod det 2 kg, nu 2.9 kg tror jag.
Nej men den känns lätt i handen (säger ju ingenting) och har bra finish. Kan väga den med min fiskevåg sen. Jag ser nu att det står samma vikt som TR-versionen som ska väga 3hg mer.

sterud

Medlem
Stål!
OUFF!! Den där var snygg! Hade inte sett Templecycles innan.....faaaan nu vart man sugen på en till cykel...
Kul att den gillas.
Ett "fel" med Temple är väl att de i nuläget bara har ramar och gafflar för 5 mm hjulaxlar. Det passar iofs mig bra eftersom jag har 2 bra hjulpar som jag ville använda.

//Stefan

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer