Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AXS är fint, men relativt stort viktstraff på stolpen.
Vad väger den? Jag bytte från en elastisk lättviktsflimsvajer till en riktig igår och det blev 60g inkl hölje som man slipper med trådlös.
125 mm som levereras väger 590 gram, batteri 25 gram, reglage 66 gram.
Jag har bytt till en 150 mm, som jag hade liggande, 625 gram på den.
Gaffeln ser lätt ut. Är det 35mm SID ni har? Hur är den i skogen jämfört med Pike?
Dum fråga kanske men blir den stum när man låser dämparna eller fortfarande fjädrande?
Haft en Allebike FS29 som jag just sålde och nu velar jag mellan Spark RC och Alphan, vet att det är skilda världar men Alphan skulle passa bäst för min vardag och Sparken har jag suktat efter sen hedenhös
Dum fråga kanske men blir den stum när man låser dämparna eller fortfarande fjädrande?
Haft en Allebike FS29 som jag just sålde och nu velar jag mellan Spark RC och Alphan, vet att det är skilda världar men Alphan skulle passa bäst för min vardag och Sparken har jag suktat efter sen hedenhös
Ni som har hunnit fått hem nya Alpha, är ni nöjda än så länge??
Oh ja! Fast har av olika anledningar inte blivit så många mil än. Tror dock jag hittat hem med stam och styre nu.Ni som har hunnit fått hem nya Alpha, är ni nöjda än så länge??
Tycker den är så jävla fin :DOh ja! Fast har av olika anledningar inte blivit så många mil än. Tror dock jag hittat hem med stam och styre nu.Visa bilaga 417697
Är det ingen som funderat om man kan beställa X01 AXS istället för XTR-gruppen? Känns skumt att bara ha droppern som remote när man kan få hela kittet...
Det är säkert bara ett mail bort.
XX1 AXS kitet har samma pris som X01 AXS kitet, så det är finns väl ingen anledning att fundera på X01 om du nu vill ha AXS.
Nä, då tar man ju XX1 :-)
Frågan är om man törs gå på en kolfiber, när jag ser hur skrapad kedjestagen/växeln är på min Jeffsy AL. Vill inte ändra min körning (källviken, lugnet, mm), och har helst bara en cykel.
Hur skýddar ni andra era kolfiberhojar på utsatta ställen?
Nä, då tar man ju XX1 :-)
Frågan är om man törs gå på en kolfiber, när jag ser hur skrapad kedjestagen/växeln är på min Jeffsy AL. Vill inte ändra min körning (källviken, lugnet, mm), och har helst bara en cykel.
Hur skýddar ni andra era kolfiberhojar på utsatta ställen?
Däcken passar mina behov bra, dock hade jag ju hellre sett Ray fram.Tycker det är lite konstigt att de har satt på Racing Ralph dock, de borde ha lite mer aggressiva däck. Det står inte vad det sitter för dropper på de heller.
Tack. Har inte hört talas om det märket men den är säkert bra. De säger själva att det är en trail cykel, så jag tycker de borde ha ett mer aggressivt däck åtminstone fram.Däcken passar mina behov bra, dock hade jag ju hellre sett Ray fram.
Droppern på min XT tror jag är en sån här, har dock inte orkat dra ur den för att kolla exakt: https://www.xlc-parts.com/en/mtb/bike-parts/seatposts/1851/telescopic-seatpost-sp-t11b?c=179
Tack. Har inte hört talas om det märket men den är säkert bra. De säger själva att det är en trail cykel, så jag tycker de borde ha ett mer aggressivt däck åtminstone fram.
Ja ibland hänger man upp sig på petitesser. Det går att cykla trail med ett xcdäck också, sen kanske det finns bättre däck för ändamålet.Det är väl bara att rycka av och sätta på annat efter eget tycke och smak, lägg det avplockade i reservdelshögen och sätt bak när det är dags för byte där.
Ja ibland hänger man upp sig på petitesser. Det går att cykla trail med ett xcdäck också, sen kanske det finns bättre däck för ändamålet.
Det är inte ett problem alls för mig, det är väl ändå ganska vanligt att man byter efter sin egen smak. Som man gör med en sadel, fast kanske inte till den graden. Jag tycker bara det är konstigt att de valde de däcken. Sen har jag själv också massa däck liggandes som jag inte orkat sälja av.Det är väl bara att rycka av och sätta på annat efter eget tycke och smak, lägg det avplockade i reservdelshögen och sätt bak när det är dags för byte där.
Sid var väl max 120?Går det att byta till 130 mm air shaft på Sid:en? Nån som "övergafflat" sin Alpha än?
Går det att byta till 130 mm air shaft på Sid:en? Nån som "övergafflat" sin Alpha än?
Är det 29+ däck?Testade sätta på mina fulhjul idag, 66mm breda över dobbarna men det blir för tight med endast 2-3mm till godo så de får jag väl använda till dubbdäcken istället kanske. Och undrar om den kanske inte blev snyggare utan skinwall också vilket öppnar upp för Ralph/Ray i 2.35... Hade ett par scary moments i dag med framhjulssläpp i det blöta som jag inbillar mig Ray hade klarat bättre?
Visa bilaga 418470
Visa bilaga 418471
Panaracer Fat B Nimble 29x3” på 30mm fälgar, men tre tum är en överdrift...Är det 29+ däck?
Det var mycket snyggare utan skinwall.Testade sätta på mina fulhjul idag, 66mm breda över dobbarna men det blir för tight med endast 2-3mm till godo så de får jag väl använda till dubbdäcken istället kanske. Och undrar om den kanske inte blev snyggare utan skinwall också vilket öppnar upp för Ralph/Ray i 2.35... Hade ett par scary moments i dag med framhjulssläpp i det blöta som jag inbillar mig Ray hade klarat bättre?
Visa bilaga 418470
Visa bilaga 418471
Jaså, tvärtemot mina erfarenheter alltså, det här är första paret av 9 som däcken inte ”sätter” sig på?Att däcken sitter kvar utan luft har jag bara upplevt på mina Ibis-fälgar med endurodäck, på de andra ~10 paren glider de ner i mitten.
Om inte vätskan tätar direkt så är det bacon+co2 eller slang.
Vad skulle hjälpa att pumpa hårdare? :)
bacon?Att däcken sitter kvar utan luft har jag bara upplevt på mina Ibis-fälgar med endurodäck, på de andra ~10 paren glider de ner i mitten.
Om inte vätskan tätar direkt så är det bacon+co2 eller slang.
Vad skulle hjälpa att pumpa hårdare? :)