Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Jäkla ältande om stämning på happy. Det är väl inte Amerika!;)
Dålig stämning ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jäkla ältande om stämning på happy. Det är väl inte Amerika!;)
Det lär du märka. Väldigt svårt att svara på...
Fråga; ingår axlar i ett ramkit där gaffel ingår?
Tackar för detta! Svinmålla är det med största sannolikhet. Den går ju t.o.m. att äta.?Ser ut att kunna vara svinmålla.
Bredare nav än klassiska Quick release. Står det bara boost brukar det vara 110 mm fram (100 mm tidigare) och 148 mm bak (135 mm tidigare). Men bak finns det (ofta tillverkarspecifika) undantag som 141, 142 mm. Sen finns också super boost för baknav som är ännu bredare.Vad innebär boost i hjul/hub/fälg/gaffel sammanhang? Ser även att det ofta följs av siffror, exempelvis boost141.
Fast 142 är non-boost-standarden (100/142).Bredare nav än klassiska Quick release. Står det bara boost brukar det vara 110 mm fram (100 mm tidigare) och 148 mm bak (135 mm tidigare). Men bak finns det (ofta tillverkarspecifika) undantag som 141, 142 mm. Sen finns också super boost för baknav som är ännu bredare.
Genomgående axel
100/142 non-boost
110/148 boost
157 bak superboost
Sen har du QR med och då är det 135mm eller QR boost som är 141mm - bak. Det är ingen höjdare och hittas väl bara på instegscyklar. Det funkar men svårare att hitta bättre hjul, vilket man kanske inte gör till en instegscykel ändå utan då byter man hela.
Ah, så det är en storleksgrej? Men vad är syftet? Att fler hjul ska passa på fler cyklar?Bredare nav än klassiska Quick release. Står det bara boost brukar det vara 110 mm fram (100 mm tidigare) och 148 mm bak (135 mm tidigare). Men bak finns det (ofta tillverkarspecifika) undantag som 141, 142 mm. Sen finns också super boost för baknav som är ännu bredare.
Vad gäller 141mm kan jag inte tänka mig annat än att det är prisdifferentiering som är syftet.Ah, så det är en storleksgrej? Men vad är syftet? Att fler hjul ska passa på fler cyklar?
'google lens' kan vara behjälplig vid dylika identifieringsfrågor. imponerande applikation.Så, från flora till fauna.
Det sved till lite lätt på handleden och där satt denna lilla insekt. (?)
Påminner om myrlejon men den är mer avlång. Någon som vet?
Visa bilaga 429765Visa bilaga 429766
Stort tack för tipset! Mycket bra app som gav svar på frågan. Det är en Chrysoperla carnea.'google lens' kan vara behjälplig vid dylika identifieringsfrågor. imponerande applikation.
Ah, så det är en storleksgrej? Men vad är syftet? Att fler hjul ska passa på fler cyklar?
Om man är trött på både luktet och slabbet från vanlig chain lube, vad finns det för vettiga alternativ då? Ja, jag vet, man ska droppa på försiktigt, vänta ett tag, torka av och styra osv men ibland skiter det sig att och jag måste slänga på en lite "on the go", och det blir så jävla grisigt! Och luktet sprider sig i hela lägenheten sen. :P
låter som att du snart är i squirtlubeträsket :) vi kan konvertera till vaxbaserat i min cykelverstad om du inte vill slabba med bensin i lägenheten.Om man är trött på både luktet och slabbet från vanlig chain lube, vad finns det för vettiga alternativ då? Ja, jag vet, man ska droppa på försiktigt, vänta ett tag, torka av och styra osv men ibland skiter det sig att och jag måste slänga på en lite "on the go", och det blir så jävla grisigt! Och luktet sprider sig i hela lägenheten sen. :P
Sadelköp, hur ska man tänka kring vilken storlek som är rätt om man mätt ca 13cm mellan sittbenen? Är det en 155mm sadel som är korrekt val då?
Antar att du avser ett hål för intern vajerdragning i fronten på ramen, så kanske #8 eller #9?Jag har skruvat bort framväxeln och vill nu sätta för hålet i ramen för vajern, Vad kallas dom där gummi sakerna man kan trycka ner i hålet
Hur ser man I fordonsregistret om ett fordon är personbil klass 1 eller 2?
Har blivit med husbil (plåtis) och där vi är just nu så är det en massa skyltar där husbilar (pb 2) får stå och där bara klass 1 får stå. Har inte registreringsbeviset med så försökte kolla vad vår bil är på fordonsregistret, men om det står där så fattar jag inte det. Och eftersom vi inte har en "vanlig" husbil så är det lite oklart.
Personbil klass II (husbil eller lastbil)
Personbil klass II är permanent försedd med ett karosseri som är inrättat som bostadsutrymme och utrustat med åtminstone:
En personbil klass II kallas ofta för husbil men en husbil kan också vara en lastbil. Om husbilen är registrerad som lastbil, finns det andra krav på förarens behörighet, fordonets utrustning samt skatter och avgifter.
- fast monterade sittplatser,
- fast monterade sovplatser som kan utgöras av sittplatser som kan omvandlas till sovplatser,
- fast monterad utrustning för matlagning och lagring och
- bord.
Det finns inga speciella hastighetsbegränsningar för personbil klass II utan man ska följa de hastighetsbegränsningar som finns.
Det är typ en VW-campingbuss. Annars hade saken varit biff. Den är byggd på en Citroen Jumper och har originalkarossen kvar, så att säga.Enligt https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsregler/Personbil/
Gissningsvis är er husbil PB klass 2 (om det inte är typ en WV-campingbuss)
Jo, säkert.Vet inte fordonsregistret det?
Hur ser man I fordonsregistret om ett fordon är personbil klass 1 eller 2?
Har blivit med husbil (plåtis) och där vi är just nu så är det en massa skyltar där husbilar (pb 2) får stå och där bara klass 1 får stå. Har inte registreringsbeviset med så försökte kolla vad vår bil är på fordonsregistret, men om det står där så fattar jag inte det. Och eftersom vi inte har en "vanlig" husbil så är det lite oklart.

Tack! Det fanns i appen, men inte där jag sökte på webben i mobilen. Det var II.Sök upp regnr under ”uppgifter om annat fordon” hos transportstyrelsen (web eller app).
där står det vilken den är under kategorin fordonsidentitet.
Visa bilaga 431217
låter som att du snart är i squirtlubeträsket :) vi kan konvertera till vaxbaserat i min cykelverstad om du inte vill slabba med bensin i lägenheten.
Vaxbaserad kedjesmörja med konsistens och utseende som, ja, namnet antyder...Förlåt! Missade helt att du svarat. Vax känns ju också som en jäkla procedur, du kör inte vax va? Vad är egentligen squirtlube? Sett det på flera ställen här på forumet den senaste tiden.
Någon som vet vilken Specialized MTB detta är? Bild tagen från ett avsnitt Seinfeld. George Constanzas lägenhet. Avsnittet sändes 1991.Visa bilaga 431468
Ungefär hur mycket mineralolja är det i en bakbroms (Formula Cura 2, men bör ju vara rätt lik en valfri Shimano 2-kolv t. ex.)? Har en helt tom (dvs både ok och handtag), och bara 100ml olja. Men det borde räcka ..väl?