Bream
Aktiv medlem
Visa din gravelbike
I hope so but with the new restrictions i think not ?Jag tolkade som att det var fotografen man var ute efter :)
Frågan är om det blir nåt på söndag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I hope so but with the new restrictions i think not ?Jag tolkade som att det var fotografen man var ute efter :)
Jag tolkade som att det var fotografen man var ute efter :)
Thanks for the nice photo ??På fråga A svarar jag: jag är fotografen :)
En Gen2 går fri med 0,5mm marginal, så jag kör med en liten extra distans vid vevaxeln, verkar funka fint.Vet någon i Carbonda gänget om en Stages vev går fri från kedjestagen? Eller har en 696a och kan tänka sig mäta mellan vev och kedjestag?
Lär ju fungera utmärkt den där.Kanzo A Adventure Bike (Apex 1 - 2021)
Köp Ridley Kanzo A Adventure-cykel (Apex 1, 2021) - Adventure-cyklar på wiggle.se. Vårt pris: . Gratis frakt över hela världen möjlig.www.wiggle.se
Kan denna vara något att ha?
Har beställt en i veckan, kommer med recension vid leverans.Kanzo A Adventure Bike (Apex 1 - 2021)
Köp Ridley Kanzo A Adventure-cykel (Apex 1, 2021) - Adventure-cyklar på wiggle.se. Vårt pris: . Gratis frakt över hela världen möjlig.www.wiggle.se
Ser ut att vara en fin deal. Apex 1x10 var nytt för mig.Har beställt en i veckan, kommer med recension vid leverans.
Fattar nada. 10-delat, mekaniska skivbromsar, aluminiumram (och gaffel!). 21000 rek. pris? Måste vara en fördjävla bra ram. Denna Triban har också 10-delat men med tubelessredo hjul och kolfibergaffel:Ser ut att vara en fin deal. Apex 1x10 var nytt för mig.
Vem är det ram?(Hittar inte den hos Allahbike)Får fortfarande inte cykla efter operationen så städar källaren och testar nya däck.
Ultrabite 622-50 satt som en smäck.
5mm högre diameter än 42:orna är bra mycket lägre än de andra 50mm varianterna jag testat.
Nästa projekt blir nog att plocka ner hela hojen, uppgradera lite och rengöra allt.
sen är den redo för lite vårcykling.
Visa bilaga 452312
Gamal variant av Gravel/CX de tog hem till Team Åkare.Vem är det ram?(Hittar inte den hos Allahbike)
Får fortfarande inte cykla efter operationen så städar källaren och testar nya däck.
Ultrabite 622-50 satt som en smäck.
5mm högre diameter än 42:orna är bra mycket lägre än de andra 50mm varianterna jag testat.
Nästa projekt blir nog att plocka ner hela hojen, uppgradera lite och rengöra allt.
sen är den redo för lite vårcykling.
Visa bilaga 452312
Nu är det bara reglage, bromsar och styrstam kvar som är original på Asperon (som är Apexmodellen). Köpt nya hjul (Zipp 303 S) och passade på att byta till Redvevar och Rivalbakväxel. Däcken är 38mm Gravelking SK. Väger 7.92 med pedalerna (eggbeaters) som dock inte var på när bilden togs. Cykelcity levererade.Visa bilaga 452830
Vad är det för hjul du har?Snygg!
Ligger på strax över 8 kg utan sadelväska och vattenflaskor, dock med Garmin fästen för gps och baklampa.
Är bara ramen som är kvar ifrån Apex utrustningen.
Visa bilaga 452849
Det är några lättare Ebay hjul.Vad är det för hjul du har?
Fick cykeln i fredags och har nu provkört den för första gången.Kanzo A Adventure Bike (Apex 1 - 2021)
Toppen. Klart mer cykel för pengarna. Snygg var den också!Fick cykeln i fredags och har nu provkört den för första gången.
Körde en tur på c:a 3 h 90% asfalt 10% gravel/stig. Cykeln kändes bra, avslappnad geometri, rent av komfortabel.
Förutom en ytterst amatörmässigt monterad styrlinda är jag väldigt nöjd med cykeln.
Gaffeln förefaller att vara tillverkad av kolfiber, inte aluminium, och givetvis är det 11 växlar.
Visa bilaga 453391Visa bilaga 453390Visa bilaga 453389
Måste fråga ni har ju massa olika gravel
Jag ska köpa en ny vill ha en mer aggressiv geometri
Väljer mellan
3t med force enkla Alu hjul
Ridley kanzo fast med rival enkla Alu hjul
Mb31 med kolfiber hjul eller elektroniska växlar
Eller cervelo aspero med grx
Har sådan sjuk beslutsångest
+1Sedan undrar jag lite vad du syftar på med aggressiv?
+1Om jag var säker på att jag verkligen ville ha en gravel och förvaring/stöldrisk inte var ett problem så skulle jag satsat på en finare ram som jag kunde uppgradera i framtiden.
-1Kolfiberhjul och elektroniska växlar tycker jag personligen känns onödigt lyxigt på en gravel.
Basso Palta då? :)
Släng in dom i Geo Geeks och ta den som är närmast?
Måste fråga ni har ju massa olika gravel
Jag ska köpa en ny vill ha en mer aggressiv geometri
Väljer mellan
3t med force enkla Alu hjul
Ridley kanzo fast med rival enkla Alu hjul
Mb31 med kolfiber hjul eller elektroniska växlar
Eller cervelo aspero med grx
Har sådan sjuk beslutsångest