YT Jeffsy - The tråd
Var tog han vägen ?Ingen som kan leta upp Sixtens gamla tabeller ? :D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var tog han vägen ?Ingen som kan leta upp Sixtens gamla tabeller ? :D
Tror att han blev avstängd för många gånger. Det blev många personangrepp mellan olika personer i många trådar. Tror att det var nån mer som fick sluta med happy men är inte säker.Var tog han vägen ?
Jag är i samma situation och undrar detsamma. Att beställa från YT borde väl va enkelt o bra. Men kan det bli mycket bättre att beställa från nån annanstans?Tänkte beställa nya lager till Jeffsy 2019, kör folk från YT hemsida eller tips på andra ställen för komplett kit?
Är det ACROS AZX-203 original så ska den vara rätt. Det var det på min snik-alu 2018 och till den passar den.Passar till Jeffsy 2019?
![]()
Cane Creek 40 Headset Tapered ZS44/28.6/H8 I ZS56/40 svart | bikester.se
Cane Creek 40 Headset Tapered ZS44/28.6/H8 I ZS56/40 svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Cane Creek Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Är de Är det ACROS AZX-203 original så ska den vara rätt. Det var det på min snik-alu 2018 och till den passar den.
Stämmer bra.Stämmer, orginal är "high cap" men det spelar väl ingen roll? Det blir en extra spacer bara?
Är det nån som har koll på hur deras beställningssystem fungerar på hemsidan? Jag försökte beställa växelöron men det händer ingenting, får ingen orderbekräftelse och ser inte någon order på mitt konto på deras hemsida. Är det bara att vänta ett par dagar och tro att de återkommer med en bekräftelse och betalningsinformation?
Är det nån som har koll på hur deras beställningssystem fungerar på hemsidan? Jag försökte beställa växelöron men det händer ingenting, får ingen orderbekräftelse och ser inte någon order på mitt konto på deras hemsida. Är det bara att vänta ett par dagar och tro att de återkommer med en bekräftelse och betalningsinformation?
Jag valde "Betala med kort". Men jag gör ett nytt försök med annan webbläsare. Tack Tubbe86 också, då vet jag vad jag ska förvänta mig.Vad tog du för betalnings alternativ. Jag valde en gång av misstag pay in advance då behöver du först föra över pengar till ett bank konto innan de skickar
Jag behöver era goda råd!
Behöver ny motionsform och det här med cykla i skogen verkar roligt.
Den är ju alltid med i striden av trailbike of the year bra grejer :)Det är absolut roligt på en Jeffsy :-) Min 2019 CF Comp klara av allt jag vågar! Isaberg (Alla leder) Vånga (Alla leder) Lokala stigar i NÖ Skåne och mycket annat.
Jag är 188 och kör XL.
Har egentlige bara bytt till Oval klinga fram, med fördel och kommer snart bytta bromsar från SRAM til Shimano. Inget annat behövs för mitt åkande.
YT släpper oftast årets modeller i Jan-Feb. Skulle jag välja annat i nuläget, tycker jag dom nya Nukeproof Reactor 2021 är ett bra alternativ i den prisklass du önskar!
Happy Riding när det kommer så långt :-D
Den är ju alltid med i striden av trailbike of the year bra grejer :)
Jag själv har den gamla modellen och jag kör stig och ibland bikepark men mest enduro, men skulle säga att den nya geon är än bättre :)
Det är absolut roligt på en Jeffsy :-) Min 2019 CF Comp klara av allt jag vågar! Isaberg (Alla leder) Vånga (Alla leder) Lokala stigar i NÖ Skåne och mycket annat.
Jag är 188 och kör XL.
Har egentlige bara bytt till Oval klinga fram, med fördel och kommer snart bytta bromsar från SRAM til Shimano. Inget annat behövs för mitt åkande.
YT släpper oftast årets modeller i Jan-Feb. Skulle jag välja annat i nuläget, tycker jag dom nya Nukeproof Reactor 2021 är ett bra alternativ i den prisklass du önskar!
Happy Riding när det kommer så långt :-D
Du får själv känna efter vad du personligen föredrar.Hur skall jag tänka kring hjulstorleken?
Det är väl dax för mig också att byta ut snart. Hur kan jag använda den här infon för att skaffa detta lagerkit?Här är lagerkittet för Jeffsy 2019/2020.
Frame Bearing Set JEFFSY MK2 CF/AL 500022.
Visa bilaga 463039
Höger till vänster.
2st JNK 3903RS
2st BOLU 3802VRD
4st TPT 6802VRS
Ta listan och gå till momentum eller liknande företag som säljer lager. Om du råkar jobba på ett stort industriföretag som köper mycket lager så skulle jag prova få företagsrabatt. Jag har fått 50-55% rabatt när jag berättat var jag jobbar även om jag betalar kontant.Det är väl dax för mig också att byta ut snart. Hur kan jag använda den här infon för att skaffa detta lagerkit?
Marzocchi Bomber CR
Har du en sådan på din jeffsy?
Nej. Men den jag kommer skaffa i vår, men jag kör en 2018 jeffsy.
jag är rätt ny mtb-cyklist. Cyklar stig och enklare enduro. Tycker det är kul vara i Åre och Järvsö samt den lokala bike parken men har då hyrt DH cykel. Funderar nu på köpa en cykel som kan klara allt (Blir såklart lite kompromisser). Är intresserad av Jeffsy comp 29. Ni som cyklar på en Jeffsy, hur tycker ni den funkar i bike parken och när det blir lite stökigare och brantare?
Bra pris så man blir onekligen sugen på en sådan.
Jag och bra reviews på den, passar mig "set&forgett" :)
Japp, passar mig med. Vilken sida har du hittat med bäst pris?
Tack för snabbt svar, ska invänta Jeffsy 2021, borde släppas snart. Får man se om de gjort några justeringar på den. Känns som den närmat sig Capran senaste åren.Den tror jag funkar fint har själv kört liftburet med min gamla jeffsy -18. Dock skulle jag överväga en Capra om det är mestadels nedförs som du ägnar dig åt :)
Senast jag kollade var den slut i den storlek jag behövde, men hitta den på bike24.com
Som jag förstått det är Blaze begränsad upplaga. Så ”vanliga” Jeffsy för 2021 borde släppas inom en snar framtid. Sen om det bara är färg som är uppdaterade eller mer kanske någon annan här har information eller rykten om?Alltså jag hoppas inte Blaze var allt dom hade att komma med 2021?
Jag hoppas det är som du säger. Många kommentarer dock får en att tro att den begänsade upplagan är just för det är vad dom kunde skrapa fram pga svårigheterna i underleverantörs-ledet.Som jag förstått det är Blaze begränsad upplaga. Så ”vanliga” Jeffsy för 2021 borde släppas inom en snar framtid. Sen om det bara är färg som är uppdaterade eller mer kanske någon annan här har information eller rykten om?
Använd denna länk :)Okay, har du koll på vilken fjäder du ska köpa med?
www.tftuned.com
De har släppt mer än så! De delar upp sitt sortiment i Core och Uncaged, där Core har ambitionen att finnas mer tillgänglig med de senaste komponenterna - vad marknaden precis släppt och är i linje med vad hojen har för ambition enligt YT.Nu har de släppt 2021 modellen. Men leverans 21 juli står det. Seg väntan om man slår till :/
De beror på vilken färg, storlek. Core 4 såg jag med leverans senast april på vissa storlekar.Nu har de släppt 2021 modellen. Men leverans 21 juli står det. Seg väntan om man slår till :/