Earlslick
Aktiv medlem
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...
Det fixar Dan Eliasson, han behöver ju nytt jobb och postiljonerna behöver styras upp. Två flugor på smällen. ?Snart kommer sopbilen mer ofta än posten.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det fixar Dan Eliasson, han behöver ju nytt jobb och postiljonerna behöver styras upp. Två flugor på smällen. ?Snart kommer sopbilen mer ofta än posten.
Det finns 316 ”myndigheter med flera” i Sverige, så det ska nog gå att hitta nåt...Funderade i dagarna över vad Dan Eliassons nästa statliga institution att förstöra blir. Kunde inte komma på nån som inte redan var förstörd. Ulf Dahlsten förstörde posten redan på 90-talet. Får nog ändå bli posten för Dan i brist på annat. Nåt finns kanske kvar av posten som fortfarande fungerar, oklart vad.
Ja det får vi verkligen hoppas att pn reder ut.Efter som pn sköter tullklareringen så är det deras sak att rätta till felet och inte kunden.
I går lunchtid beställde jag lite skräp på nätet nånstans från Härryda. Under natten plingar det till i Postnordappen att paketet redan finns på Toftanäs och att jag beräknas kunna hämta ut det idag, lördag, hos utlämningsstället i Lomma.
Vad är det som händer, har Postnord börjat arbeta på lördagar?
Börjar dom känna av konkurrensen från andra paketförmedlare?
Postnords utlämning här (Stockholmsförort) har nog haft lördagsöppet så länge jag minns.
Ah, det är jag inte säker på händer här. Då är jag med.Jo det är öppet både lördag och söndag hos dom flesta utlämningsställe, men själva paketen brukar inte röra på sig från terminalerna när fredagen är slut och fram till söndags natt.
Jag har också ett som är påväg till ombud idag lördag.Jo det är öppet både lördag och söndag hos dom flesta utlämningsställe, men själva paketen brukar inte röra på sig från terminalerna när fredagen är slut och fram till söndags natt.
Du hade otur.Jag beställde en bok på bokbörsen 6 januari. Igår 8 januari ringde det på dörren. Där stod Postnord-killen och levererade till dörren (istället för att ta tillbaka den) eftersom brevet var för stort för brevlådan (bor i villa).
Så glad och överraskad jag blev! Plötsligt händer det!
De har lördagsutkörning till ombuden i de tre största städerna sedan ett bra tag, men jag vet inte hur långt ut från stadskärnorna det gäller.Jo det är öppet både lördag och söndag hos dom flesta utlämningsställe, men själva paketen brukar inte röra på sig från terminalerna när fredagen är slut och fram till söndags natt.
Bring? De skickade i alla fall mina grejer som skulle från Trelleborg till Malmö med den smidiga omvägen via Göteborg. 99% säker på att de kör med lastbil och då är det svårt att missa Malmö på vägen till GöteborgEn konkurrent till Postnord lyckas med detta (beställde i måndags och paketet ska till Skellefteå):
Visa bilaga 464447
Det tar alltså en dag från Sundsvall till Gävle. Ännu en dag till Jönköping. Och paketet ska åt andra hållet. I vanliga fall hade jag inte varit stressad men jag vill verkligen ha paketet innan helgen.
Troligtvis har de bara ett fåtal sorteringsterminaler dit allt privatgods måste fraktas, jag tror det är samma sak med Schenker.Bring? De skickade i alla fall mina grejer som skulle från Trelleborg till Malmö med den smidiga omvägen via Göteborg. 99% säker på att de kör med lastbil och då är det svårt att missa Malmö på vägen till Göteborg
Jepp, det är Bring. Jag är ingen stjärna på geografi men det låter definitivt som en omväg via Göteborg.Bring? De skickade i alla fall mina grejer som skulle från Trelleborg till Malmö med den smidiga omvägen via Göteborg. 99% säker på att de kör med lastbil och då är det svårt att missa Malmö på vägen till Göteborg
Jag hade kunna acceptera att mitt paket lastades om i Gävle (även om det är åt fel håll), men att köra åt fel håll, lasta om det och köra ytterligare 50 (?) mil söderut för att lasta om paketet igen? Ska mitt paket också förbi Göteborg?Troligtvis har de bara ett fåtal sorteringsterminaler dit allt privatgods måste fraktas, jag tror det är samma sak med Schenker.
Det står ju att Gävle är en inlämningsterminal, troligtvis har de ingen sorteringsanläggning utan allt samlas ihop och skickas vidare till Jönköping.Det verkar ju som att de lastat om i Gävle först. Då känns det ologiskt/onödigt att köra till Jönköping för att lasta om IGEN.
Inhämtats i Sundsvall, inlämnats i Gävle. Det är väl så det är.Det står ju att Gävle är en inlämningsterminal, troligtvis har de ingen sorteringsanläggning utan allt samlas ihop och skickas vidare till Jönköping.
Gissar att det var Citymail som levererade ett paket från Bokus. De är inte en del av Bring sedan några år, men de har fortfarande en del loggor kvar på uniformer och liknande.Får du tracking från Bring? Min tracking när jag beställde någon bok var "hämtat paketet", sedan var det tyst i ett par dagar, sedan låg det i brevlådan och efter några timmar sa trackingen "levererat".
Det kan vara så att försändelser blir felsorterade, dom läggs i fel paketbur eller ställs på fel ruta på terminalen. Lätt hänt med den "mänskliga faktorn".En konkurrent till Postnord lyckas med detta (beställde i måndags och paketet ska till Skellefteå):
Visa bilaga 464447
Det tar alltså en dag från Sundsvall till Gävle. Ännu en dag till Jönköping. Och paketet ska åt andra hållet. I vanliga fall hade jag inte varit stressad men jag vill verkligen ha paketet innan helgen.
Man får det man betalar för. Och frakten var gratis...Det kan vara så att försändelser blir felsorterade, dom läggs i fel paketbur eller ställs på fel ruta på terminalen. Lätt hänt med den "mänskliga faktorn".
Ingen speditör skickar något från Malmö-området över Göteborg eller Sundsvall över Jönköping,då är det garanterat något som blivit fel-sorterat/lastat/märkt.
Däremot går brings Norgegods på järnväg till Jönköping, evt kanske även från Danmark?
Tänk på att köpa frakt (med lastbil) idag är billigare än Taxi, Makedonierna måste också ha jobb.
Hur vet du att brevet inte landade i Frankrike först?????Jag är inte imponerad av era exempel av försändelser på avvägar.
Redan 1991 råkade jag ut för att ett brev som skickades från sverige till frankrike kom fram flera veckor för sent. När brevet till slut kom fram var det försett med japanska poststämplar.
Man glömmer lätt hur det var förr.Jag är inte imponerad av era exempel av försändelser på avvägar.
Redan 1991 råkade jag ut för att ett brev som skickades från sverige till frankrike kom fram flera veckor för sent. När brevet till slut kom fram var det försett med japanska poststämplar.
Nu är äntligen fälgarna hos ägaren?Vilka jävla klåpare.
Nyss leveransstatus , levererad till kundens postlåda(eller liknande) i appen.
Nu: omöjligt att leverera, körs till utlämningsstålle(typ)
Vem faan kör en kartong med 2 fälgar för att lägga i adressats brevlåda?
M
Det här blir nog en klassiker...
Väntar på en försändelse från Yokozuna/Soma som är beställd i november. 30 december meddelar PostNord att de hanterar ett paket som tulldeklareras, jag får uppgifter på SMS att det ska betalas. Loggar in i portalen med försändelsenummer och min postadress, betalar beloppet som stämmer ganska bra med 25% moms och så vidare.
Följer försändelsen i appen, och den skickas vidare mot Stenungssund istället för Solna. Pratar med någon på mitt Postnord-ombud som säger att det händer hela tiden, det ska korrigeras automatiskt när de ser att det kommit fel.
I morse hämtades paketet ut hos ombudet. Vad i helvete?! Mina bromsar!?
Jag går in på Postnords hemsida och söker på olika försändelsenummer som jag fått för paketet, och tydligen har Postnord skickat mig fel tulldeklaration. Jag har betalat 1215 kr för någon annans paket och någon glad medmänniska har hämtat ut sitt paket utan att behöva betala tullkostnader. Mitt paket, som jag till slut hittar med original-försändelsenumret, sitter och väntar på tullavgifter på 1263 kr sedan 30 december.
Pratar med Postnords kundtjänst på telefon, och de bekräftar detta och säger att jag får försöka göra en överklagan hos Tullverket för att få tillbaka pengarna. Hon är lite förvirrad och ber mig hänga kvar i luren medans hon diskuterar med kollegor. Efter en stund meddelar hon att en annan kollega ska kolla med Tullverket och återkoppla senare om det går att kreditera beloppet. Blir intressant att se vad som händer.
Lycka till att chauffören ringer. Den gång jag satte en stor skylt nere i porten att de skulle ringa, så sket de förstås i det. Jag ringde kundtjänst och fick svaret att ”avisering inte ingår”...Märkligt att det ska behöva vara så här 2021....sitter nu och väntar på två hemleveranser, en levereras av Budbee och en av Postnord. Gissa vilken leverans jag är orolig för att den inte utförs som utlovat eller stöter på problem...
Visa bilaga 465263Visa bilaga 465264
Budbee har redan skickat mig en preliminär leveranstid medan Postnord tycker det är OMÖJLIGT att säga mer än 17-22.