Om man skulle ha en liten motorbåt (typ 5.5x2m) på trailer, antingen egen eller om man hyr en dag eller så...
är det någon som råkar veta var i sydvästra skåne det vore bra (bäst menar jag såklart) att sjösätta den (heter det så?) över dagen?
Jag var i Barsebäck hamn en sen eftermiddag, och där dök det upp en snubbe som skulle testa sin motorbåt (han var pratglad och berättade mycket om motorrenoveringen och annat...). Han sjösatte den i hamnen där, och ställde den lilla trailern på en ficka på parkeringen alldeles i närheten som var för liten för bilar.
Jag fick inte intrycket av att han var medlem där, eller att han betalade för den korta sjösättningen ens. Men det borde han antagligen va? Jag antar att man betalar i alla hamnar för att använda rampen?
Och om det är fint väder och en förmiddag, då kan det nog ändå vara klurigt att hitta en plats för sin lilla trailer i närheten i barsebäck skulle jag tro.
Så råkar någon ha tips på någon lämplig hamn eller så?
För det är nog bara att inse att jag inte kommer hinna/orka skaffa egen båt i år. Hela den här grejen med båt/båtplats är lite som hönan eller ägget.
Men jag kan iaf
1. ta kustskepparen
2. hyra en båt en dag eller två för att öht se om detta verkar vara något för mig (i verkligheten)