[OT] Discgolf

[OT] Discgolf
[OT] Discgolf
[OT] Discgolf
Ja, att det var i Skellefteå visste jag, jag menade mer att fabriken förmodligen ligger i närheten av Lat 64 så de kan samköra. Lat 64 hade ju lite kapacitetsproblem i våras så det finns nog lite hjälp att få här som tack för de senaste åren, osv.
Är nog inte omöjligt att dm tagit höjd rejält. Kanske skapar lite balans på marknaden med hysteriska priser på andrahandsmarknaden. Får se om de håller vad de lovar med P2orna. De skulle ju köra sådana till de inte sålde fler :)

[OT] Discgolf
Är nog inte omöjligt att dm tagit höjd rejält. Kanske skapar lite balans på marknaden med hysteriska priser på andrahandsmarknaden. Får se om de håller vad de lovar med P2orna. De skulle ju köra sådana till de inte sålde fler :)

Kanske ska ta och sälja sin okastade Sky God fort innan priserna vänder nedåt. ?

[OT] Discgolf
Mellan Jordbro och Västerhaninge har ni en okej golfbana, vad jag hört. I anslutning till elljusspåret vid Hanvedens IP (Sthlm) även kallat "Ängarna".
När jag gick i plugget i slutet av 70-talet och början av 80, så kom en äldre kille tillbaka från staterna och byggde en bana i skogen vid ett radhusområde i Tungelsta. Riktigt kul för många i vårt område.
På den tiden sa man frisbeegolf, så det fortsätter jag med ?

[OT] Discgolf
Mellan Jordbro och Västerhaninge har ni en okej golfbana, vad jag hört. I anslutning till elljusspåret vid Hanvedens IP (Sthlm) även kallat "Ängarna".
När jag gick i plugget i slutet av 70-talet och början av 80, så kom en äldre kille tillbaka från staterna och byggde en bana i skogen vid ett radhusområde i Tungelsta. Riktigt kul för många i vårt område.
På den tiden sa man frisbeegolf, så det fortsätter jag med ?
De skall köra SM där i höst, så jo - den är okej....

[OT] Discgolf
Fick hem ett paket med Kastaplast discar. Berg är lite spännande med sin annorlunda kant. Falk dyker verkligen som en falk när fade börjar ta över. Svea känns som en lovande midrange favorit!

[OT] Discgolf
Gick en midsommarrunda imorse på vallåsens 18hålare. Min närmsta bana, vilket jag är riktigt glad för. Sjukt fin.

20210624_122918.jpg
20210625_102219.jpg
20210625_102229.jpg
20210625_103614.jpg
received_508615090387956.jpeg
received_560161538484035.jpeg

[OT] Discgolf
Vi har kört en återkommande variant av detta. Allt sker givetvis under lättsamma former och "tävlingen" går under namnet SBDDGToS, Swedish Beer Drinking Disc Golf Tournament of Sweden.

Vi har ett regelverk som uppdaterats genom åren, men i grund och botten handlar det om att om man spelar dåligt får man inte dricka alls och spelar man för bra måste man dricka mer tills man spelar illa igen. Gör man t.ex. en birdie så måste man dricka en hel öl innan utkast på nästa bana och om man gör en bogey så får man inte dricka något förrän man gjort par på en bana igen, o.s.v.

Vi har även en "O.B.-flaska" som man måste ta en hutt ur om man hamnar Out och Bounds. Innehållet i denna har varierat genom åren, men tanken är att det ska vara någon starksprit som inte är allt för trevlig.

Om det behöver nämnas så är det är en självklarhet att man inte lämnar skräp efter sig, varken på golfbanan eller någon annanstans.
Nu går årets omgång av SBDDGToS av stapeln om ett par minuter. ESPN8 direktsänder omgången direkt efter Dodgeballfinalen.

D2C3133E-3986-40C6-A26D-570C4D992428.jpeg

[OT] Discgolf
Allt skräp hamnade såklart i sopkorgar längs vägen.
Vi spelade på Hästhagen i Örebro. En riktigt trevlig bana där det gick SM för några år sedan.
Hästhagen är ju kul! Vi hade planerat att vara i Örebro den här helgen men det kanske var bra att vi ombokade, jag hade fått alldeles för mycket OB-dricka i mig...

[OT] Discgolf
Och jag provade för första gången igår, gick 2 x 9 hål! Det var roligt, men svårt. Det verkar krävas mycket teknik, en gnutta styrka och rörlighet och ev nån slags ”disk-känsla” (jmfr bollkänsla). Jag saknar allt av det ovan, men jag behöll iaf humöret och hade roligt trots att insatsen var långt under vad som borde vara rimligt.

[OT] Discgolf
L64 Fuse. Den går alltid åt fel håll så ofta åt höger.

For real tho, det beror lite på hur hårt du kastar. Om du är ute efter en som går lätt höger med backhand för en som är ny och inte kastar superlångt så skulle jag kolla på midranges med negativ turn som t.ex. Fuse, Claymore, Innova Leopard 3.

Har du lite tryck i kastet kan du istället ta en mer neutral disc som t.ex. Mako3, Buzzz eller MD3 och ge den lite extra kräm och kanske lite anhyzervinkel vid kastet så kommer de hålla höger bättre. Och dessutom vara mer universellt användbara.

Om det är en fairway driver du är ute efter så finns det ingen bättre än Discmania S-line FD men den är lite knepig att få tag på... Diamond funkar säkert men är mycket mer opålitlig och blir snabbt en rollerdisc när du börjar få ordning på armen.

[OT] Discgolf
Discgolf ser roligt ut. Vilken disc ska man köpa? Vad ska man tänka på?

Jag är total nybörjare.
Köp mer än en. Vill du bara köpa en och leka hemma är putter roligast enligt mig.

Egenskaperna på olika diskar är rejält olika och kräver olika teknik (och fyller olika syften)

Ha kul! (Själv usel amatör som tycker att det är ett roligt tidsfördriv. Har aldrig och kommer aldrig att bli bra på detta, men kul ändå)

[OT] Discgolf
Köp mer än en. Vill du bara köpa en och leka hemma är putter roligast enligt mig.

Egenskaperna på olika diskar är rejält olika och kräver olika teknik (och fyller olika syften)

Ha kul! (Själv usel amatör som tycker att det är ett roligt tidsfördriv. Har aldrig och kommer aldrig att bli bra på detta, men kul ändå)

Bra med fler än en. Halva min uppsättning är fynddiscar från buskage ? Synd att ingen namnar dem. Midrange räcker gott, discgolf är kul i sällskap!

[OT] Discgolf
Kära Bullen, vad gör jag för fel? Jag får discarna ungefär i den riktningen jag siktar på och det är fler som flyger platt än som jagar måsar, men jag kommer lika långt med alla discar! Från distance driver till midrange kommer jag ca 60 m (stillastående, sats gillar inte gubbknäna), hur mycket jag än övar och nöter. Tips?

[OT] Discgolf
Kika på Slingshot Disc Golf på Youtube. Hans koncept är att sluta fokusera på armen och istället mentalt katapultera discen med kraft från kroppen. Funkade för mig.

Tillbaka
Topp