Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.dcrainmaker.com
Kassetten som medföljer är väl 11-delad så om man inte har 11-delad bakväxel har man väl ingen nytta av den?Perfekt med moterad kassett och adapters, bara koppla upp och köra??
Tack alla! Känns som om alla "smart" direktdrivna krånglar.... Kanske bäst att köpa en enkel dum trainer m magnetbromsad rulle, typ Elite Novo, eller????
Trots att du reklamerat 4-5 st?För mig är dum trainer med hjul mot direkdriven skillnaden mellan nåt som bara tar plats eller ett jättebra träningsredskap som används.
Sån jag har. Funkar. Osmart hamnar på vinden. Been thereHar en kickr snap (Wheel on) som funkat helt utan krångel i ett par år och ett antal hundra timmar.
Tänker ändå uppgradera till en neo 2t när hösten kommer. Tror det är skönt att slippa hjulet som snurrar.
Har en Elite Direto som gått snart 2 år utan problem.
Trots att du reklamerat 4-5 st?
Nja, osmart är den väl inte. Direktdriven nej, smart jaSån jag har. Funkar. Osmart hamnar på vinden. Been there
Varifrån köpte du den?Blev en Wahoo Kickr core....
Precis, men ts skrev osmart, vet inte om han menade wheel on. Det jag menar är att osmart går bort men wheel-on kan vara ok till rätt pris. Jag kör med trainer däck.Nja, osmart är den väl inte. Direktdriven nej, smart ja
Sportamore m dotterns mecenate-kort ;)Varifrån köpte du den?
Nääää, min Kickr Core har inte (peppar peppar) krånglat alls under de två vintrar jag har haft den. Jag hade en Kickr för bakhjul innan och den funkade lika bra den men jag totalruttnade på att den hela tiden gjorde att bakhjulet slirade lite i uppförsbackarna i Watopia när jag tryckte på med mina gigantiska watt. Så jag bytte till en direktdriven.Tack alla! Känns som om alla "smart" direktdrivna krånglar.... Kanske bäst att köpa en enkel dum trainer m magnetbromsad rulle, typ Elite Novo, eller????
Om det skall växla acceptabelt måste du givetvis ha en 12-delad kassett. Mig veterligen har inte Shimano några sådana för standard HG body. SRAM PG-1210 och PG-1230 funkar givet att din bakväxel klarar 50T största. Sunrace verkar också ha ett gäng liknande kassetter.Men som sagt ; vad ska jag köpa för kassett? Har en Spark RC 900 pro 2019 m 12-vxl XTR-kassett, 12x148 mm. Kan man ha denna https://www.bikester.se/shimano-deore-cs-m5100-cassette-11-speed-M872967.html?cgid=s51 eller denna ; https://www.bikester.se/shimano-slx-cs-m7000-kassett-11-stegs-M459120.html?cgid=37132
Enl Wahoos hemsida verkar 11 vara max , eller????Om det skall växla acceptabelt måste du givetvis ha en 12-delad kassett. Mig veterligen har inte Shimano några sådana för standard HG body. SRAM PG-1210 och PG-1230 funkar givet att din bakväxel klarar 50T största. Sunrace verkar också ha ett gäng liknande kassetter.
Enl Wahoos hemsida verkar 11 vara max , eller????
Som du kanske förstår är jag en smula novis i detta ämne....om jag sätter dit en SRAM PG-1210, fungerar det då med min Shimano-kedja, CN-M9100? Och vilken Sunrace-kassett är det och funkar den m min kedja?Om det skall växla acceptabelt måste du givetvis ha en 12-delad kassett. Mig veterligen har inte Shimano några sådana för standard HG body. SRAM PG-1210 och PG-1230 funkar givet att din bakväxel klarar 50T största. Sunrace verkar också ha ett gäng liknande kassetter.
Blir väl inte så mycket bättre deal än så här:Snart dags att handla. Urval finns i lager och t.o.m kampanjer.
Så är det fortfarande kickr core som gäller?
Core går att få för runt 8000 medan kickr 5 finns med större rabatt. Kanske går att få för drygt 10. Mindre skillnad än jag trodde. Är det något är fundera på?
Trodde inte det var någon skillnad utom Max watt och max lutning men det verkar som v5 auto calibrerar och simulerar nedförs?
Vad ska man satsa på för trainer?
Is i magen eller skynda innan det är slut?
Ja, det var den som satte igång tankeverksamheten. Jag hade haft enklare beslut om det vara samma rabatt på core...Blir väl inte så mycket bättre deal än så här:
Visa bilaga 512151
Pengar är till för att användas.Ja, det var den som satte igång tankeverksamheten. Jag hade haft enklare beslut om det vara samma rabatt på core...
Beställt. Den publikt hemliga yxkoden på 10% funkade ovanpå flashkampanjen och det kunde jag inte motstå.Pengar är till för att användas.
Som jag visade i min skärmavbild.Beställt. Den publikt hemliga yxkoden på 10% funkade ovanpå flashkampanjen och det kunde jag inte motstå.
Såg inte det, det var ju tur jag räknade ut det självSom jag visade i min skärmavbild.
Ja, det vore synd om man skulle läsa sönder innehållet på ett forum!Såg inte det, det var ju tur jag räknade ut det själv
Jag hann upp i 1400h med min och började tänka att den nog kommer att överleva mig. Det gjorde den inte. Effektmätningen/regleringen började hoppa vilt med kraftiga drop-outs. Tur att man har fler trainers. Ändå klart prisvärt sett till antalet timmar.+1 på det, mer än 200 pass
Bra jobbat!Jag hann upp i 1400h med min och började tänka att den nog kommer att överleva mig. Det gjorde den inte. Effektmätningen/regleringen började hoppa vilt med kraftiga drop-outs. Tur att man har fler trainers. Ändå klart prisvärt sett till antalet timmar.
Tack för tips och kod!Blir väl inte så mycket bättre deal än så här:
Visa bilaga 512151
Det var skönt att höra. Nätet tycker tex att Garmin förstört tacx support - vilket kanske iofs låter lite otippatMin Kickr v 5 hade ett fel som jag tror är känt och drabbade en batch förra året (missljud, fel på tensioner pulley). Jag skapade en ”support ticket” direkt hos Wahoo efter att ha börjat med att prata med åf. Reklamationsprocessen som följde var snabb och otroligt målinriktad från Wahoos sida och jag fick trainern utbytt utan problem. Support är viktigt och jag upplevde Wahoos support som mycket bra. Och trainern är jag också nöjd med ?