Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Från Ärna? Det stod en hel drös med Möpar där utanför igår, inkl jag själv en stund...
Gamla F4.... mmmmSer inget konstigt med att ta med sig jobbet hem
Men ändå, överflygning igår över huvudstaden av tre gripen. Formationen heter väl 3 kronor för det är så det ser ut.
Även om gripen låter fint så var det inget emot herr viggen.
Lite synd faktiskt. Jag blir glad varje gång jag ser försvarsmakten, speciellt flyget.Blev lite förvånad när 4 st gripen flög förbi Västerås för någon vecka sedan, är verkligen inte ofta man ser de.
Hoppas det!Det beror på vad man bor helt enkelt.
Det flygs väldigt mycket.
De behöver väl inte flyga på västkusten. Fienden åker väl inte runt?Hoppas det!
Här i Götet blir folk jetekrengkta om ett par 39:or åker förbi för det stör mitt i latten.
Hörde en rote i varberg i måndags iallafall.De behöver väl
De behöver väl inte flyga på västkusten. Fienden åker väl inte runt?
Körde väl vilse.... färg, riktning och ursprung på hotpilen är väl densamma som den var 1981....Hörde en rote i varberg i måndags iallafall.
Kompisen flyger nån tur runt södra Sverige som heter något, den har flugits många gånger på rutin för att bara behålla linjen.
Ja snudd flög in i Arlandas rum förut, det var inte populärt och jag blev ombedd att ringa ett nr efteråt(men ingen större fara)
Försökte flyga med papperskarta men det var helt omöjligt över det täta Stockholm och när man trodde man hittade vägarna E4 eller E18 så var det fel för man hade ofta passerat redan. Det gick såpass fort över kommunerna, ca 200km/h.
Vad är en flygbegravning?Var. Men tröttnade och ville inte vidareutbilda mig för större maskiner, trodde inte längre på branschen. Tre år av inget annat än bara flyg på schemat inkl. en flygbegravning fick räcka.
Var. Men tröttnade och ville inte vidareutbilda mig för större maskiner, trodde inte längre på branschen. Tre år av inget annat än bara flyg på schemat inkl. en flygbegravning fick räcka.
Vad är en flygbegravning?
En gång pilot. Alltid pilot. Vad flög du?
Den där ryssen…Idag återinvigs F16, Uppsala, efter 18 år i viloläge.
Mm... sorgligt e.g.Den där ryssen…
Där gjorde jag värnplikt. Det militära var inget för mig men jag vill ändå inte ha det ogjort. Blir glad varje gång jag ser en Gripen i luften.Idag återinvigs F16, Uppsala, efter 18 år i viloläge.
Jag med - 861. Som fotograf. Kanske hade varit något för Skogling.Där gjorde jag värnplikt. Det militära var inget för mig men jag vill ändå inte ha det ogjort. Blir glad varje gång jag ser en Gripen i luften.
Se upp! :pIdag återuppstår F16 - Upplands flygflottilj i Uppsala!
Gjorde du lumpen som fotograf??Jag med - 861. Som fotograf. Kanske hade varit något för Skogling.
Gjorde du lumpen som fotograf??
Japp. På något sätt hade de koll på att jag kunde fota (deklarerad inkomst från extrajobb kanske?) så direkt vid mönstringen blev jag placerad så. Vi var inte många. En per flygflottilj, två på värnpliktsnytt och en vid utbildningscentralen som även skulle filma. Flottan och armen hade bara civila om jag minns rätt.Gjorde du lumpen som fotograf??
Nä. Du hade nog bara tur. Gripar?Firas öppnandet av F16 med att flyga i full fart över södra Siljansområdet? Kom något stridsflyg på låg höjd i full fart här för en liten stund sedan.
Haha fantastiskt!Japp. På något sätt hade de koll på att jag kunde fota (deklarerad inkomst från extrajobb kanske?) så direkt vid mönstringen blev jag placerad så. Vi var inte många. En per flygflottilj, två på värnpliktsnytt och en vid utbildningscentralen som även skulle filma. Flottan och armen hade bara civila om jag minns rätt.
De få andra jag träffade hade liknande bakgrund. Så vi fick kortast möjliga grundutbildning och sedan gratisjobba som fotograf. Ingen utbildning i det, utan jag förväntades veta hur man både skötte kamera och mörkrum.
Förutom vanligt fotande ingick att framkalla pappersremsorna som användes i drakarnas automatkanoner för att registrera träffar vid luftstrid. Fast Viggen kom dit medan jag låg inne och de funkade på något modernare sätt.
Den något specielle och gravt alkoholiserade gubben som var chef kunde inte fota då han darrade för mycket, så jag fick sköta allt praktiskt. Det enda minnesvärda han åstadkom var att ta ur batterierna ur kamerorna och gömma ljusmätarna, för att ”en riktig fotograf behöver inte sånt skit” och i krig finns inga batterier?! Så jag fick komma ihåg att ta med egna batterier och stoppa i när han inte såg.
Hann aldrig se. Rundade huset och försvann nordost.Nä. Du hade nog bara tur. Gripar?
Putin skickade in en Mig.Hann aldrig se. Rundade huset och försvann nordost.
Ja, lite snabbsemester i Dalarna. Längre tid än så skall man inte ge Dalarna som turist.Putin skickade in en Mig.