Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var det med dämpare? Lite svårt att få ihop detDetta fick jag betala för min fs.Visa bilaga 503571
När, ingen dämpare. Fyllde i uppgifter till tullen om kostnad för ramen.Var det med dämpare? Lite svårt att få ihop det
Edit. Jag menar att det inte kan vara samma tull tariff som på min
Ok, jag fick inga frågor bara en Swish inbetalning.När, ingen dämpare. Fyllde i uppgifter till tullen om kostnad för ramen.
Ok. Märkligt. Hade Marino angett värdet i leveranshandlingarna tro?Ok, jag fick inga frågor bara en Swish inbetalning.
Han måste ju gjort detOk. Märkligt. Hade Marino angett värdet i leveranshandlingarna tro?
Hej,
Nu har jag kört en del med min Marino HT som jag byggde i vintras och "villhöver" en FS också?.
Ni som byggt FS - vilken bakdämpare har ni och vad skulle ni rekomendera?
Har en 160mm gaffel så siktar på liknande bak.
En del säger att man inte bör ha en dämp med stor luftkammare till det länkaget men har själv en Fox float evol och tycker att det funkar. Har inte kört så många timmar sen jag plockade ihop den så det kanske är lite tidigt att yttra sig egentligen.??Hej,
Nu har jag kört en del med min Marino HT som jag byggde i vintras och "villhöver" en FS också?.
Ni som byggt FS - vilken bakdämpare har ni och vad skulle ni rekomendera?
Har en 160mm gaffel så siktar på liknande bak.
Tack för tips, den verkar finnas med olika längd/fjäderväg?Med 160 slag bak kommer din single pivot förmodligen vara rätt regressive (pga av ingen plats för att luta dämparen i ramen). Nån luftdämpare kan funka med spacers. Eller så kör du på 140 bak med 160 gaffel ala Starling och får en närmast linjär kurva.
Jag hade både Fox dps och Manitou Mcleod på mina Marino fs. Det funkade bäst med Mcleod och jag skulle hålla mig till en relativt liten luftburk.
Någon som vet för/nackdelar med dom olika stålsorterna man kan välja på vid custombygge?
Värt pengarna? Vikt? Hållbarhet?
Chromoly 4130
Reynolds 725
Reynolds 520
Snyggt ??Så här blidde den förresten, glömde av att posta bild på färdig hoj.
Då tar nog jag oxå det så jag blir lika cool ??Antagligen märker man ingen skillnad. Jag tog Reynolds 520 för det kändes coolt och inte kostade så mkt extra.
Ca 5200 kr.Vad blev priset på ramen inkl frakt, tull o moms?
Det är verkligen helt ok, nästan löjligt billigt för en ram som ser så hardcore ut ??Ca 5200 kr.
Funderar på om man skulle bygga ihop något nytt, men har lite udda krav/önskemål...
Har det gjorts någon sammanställning av vikter i tråden? Beroende på rör m.m.?
Eller är Marino att glömma om man är lite viktmedveten? ?
Har för mig jag hade mailkontakt med Marino för sådär 7-8 år sen, men det blev inget då. Då snackades det också om custom aluramar från polen. Någon som känner igen det?
Nån som ens vet om de svarar på mail nu? Skrev till order@ adressen för 4 dagar sen och har inte hört något. Normalt eller?
Tanken har ju slagit mig :) off-topic, men har du erfarenhet?waltly skulle ha under 10 000 kr för en custom titanram inkl färdigtullad frakt, när jag frågade förra hösten. det kunde kanske vara ett alternativ? töntigt med titan iofs.
nej tyvärr.Tanken har ju slagit mig :) off-topic, men har du erfarenhet?
Hör av dig på instagram. Vi brukar snacka lite ett par ggr/månad där.Nån som ens vet om de svarar på mail nu? Skrev till order@ adressen för 4 dagar sen och har inte hört något. Normalt eller?
Trist. Vi får hoppas att Marinos omkostnader (skjulet o svetsen...) är så låga att de överlever pandemin.Frågade i oktober om lastcykelgafflar, fick svar att de väntar på material. Skrev idag igen och frågade hur det gick. Fick svar typ direkt att de inte förväntar sig leveranser på rätt rör förrän i mars :(
Säg till om den där ska säljas nån gång :)Jag har lovat när jag köpte min ram (av "surrogatpappan") att hålla liv i tråden.
Hur mår och går era Marinos? Min har gått en liten trevlig runda i solen idag.
Är det någon som har loggorna i hög upplösning? Jag börjar fundera på klibbor efter tre år...?
Visa bilaga 531523
Visa bilaga 531524
Du har första tjing!Säg till om den där ska säljas nån gång :)
Pratade med Marino i mellandagarna om en ny ram och ville jag ha den till vårkanten så var det läge att beställa den nu.Är det några som väntar på ramar nu och hur länge har ni fått vänta i så fall? Min fs-ram är inne på vecka 15 nu. Jag har ingen brådska direkt, men ha-begäret är ju inte litet. :)