Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Misstänker att dessa olympiska spel kan ha diskuterats i ngn annan tråd. Är du intresserad är det bara att börja de trådarkeologiska utgrävningarna!Tråden är 12 år gammal. Hände det ingen intressant på OS 2014 och 2018? ?
Allt skidskytte samt damernas längdåkning ligger i jobbkalendern så man inte ska råka boka in några möten samtidigt..Här är schemat för hela OS, skrolla ner på sidan så har ni datum och tider.
![]()
Vinter-OS 2022 · Hela schemat och tv-tider för 19 och 20 februari
OS 2022 i Peking går mot sitt slut men ännu återstår några svenska medaljchanser. Här är hela tävlingsprogrammet och allt du behöver veta om vinter-OS 2022.www.aftonbladet.se
Allt skidskytte samt damernas längdåkning ligger i jobbkalendern så man inte ska råka boka in några möten samtidigt..
Du har väl åtminstone fem veckors semester?Allt skidskytte samt damernas längdåkning ligger i jobbkalendern så man inte ska råka boka in några möten samtidigt..
Bedömningsgrenar är en styggelse.Curling är ju kul att kolla på, väldigt spännande ofta.
Konståkning not so much! ?
äsh då! Konståkarna tränar hårt som fn. De är roliga att titta på och det är ända så hårt styltat att det ändå blir ganska objektivt tycker jag. Åka bklänges på skidor och hoppa och ha sig likaså. Det är också kul att titta på.Bedömningsgrenar är en styggelse.
Betvivlar inte att de tränar hårt. Min åsikt är bara att ju mindre bedömningsmoment desto bättre och konståkning är i grunden en bedömningsgren.äsh då! Konståkarna tränar hårt som fn. De är roliga att titta på och det är ända så hårt styltat att det ändå blir ganska objektivt tycker jag. Åka bklänges på skidor och hoppa och ha sig likaså. Det är också kul att titta på.
Skidskytte är såklart bästa sporten annars men där finns ju en egen tråd
VASADU, HÄR?Skidskytte är såklart bästa sporten
De gjorde en reform 2004 så nu är bedömningsbiten väldigt liten. De kör ju i princip rader av trick som de får poäng för.Betvivlar inte att de tränar hårt. Min åsikt är bara att ju mindre bedömningsmoment desto bättre och konståkning är i grunden en bedömningsgren.
Att de styr upp det s.a. det blir någon form av samsyn och att risken för totalt galna bedömningar minskar är bra. Jag är dock tämligen övertygad om att om regelverket eliminerade det subjektiva tyckandet och det bara blev en automatisk poängsättning utifrån genomförda svårigheter skulle det bli ramaskri i konståkningsvärlden. Därmed har grenen i själ och hjärta en subjektiv komponent och det är i min värld en nackdel.
Jajamen! Vi kan bråka om det men skidskytte är bäst! Cylkling te-x är också kul men ligger på samma nivå som många av utförssporterna och curling. Lagidrotter är för fjantar.VASADU, HÄR?
Hm, om jag läser detta framstår det som det är en skaplig poängpott som hamnar utanför de tekniska poängen vilka jag antar är mindre subjektiva även om det väl knappast är rent objektivt där heller. Dessutom fattar jag inte poängen med att inte redovisa de individuella domarnas poängsättning. Känns snarast som man verkligen borde redovisa detta om man vill säkerställa att enskilda domare inte favoriserar vissa åkare.De gjorde en reform 2004 så nu är bedömningsbiten väldigt liten. De kör ju i princip rader av trick som de får poäng för.
Jag skulle nog hävda att "domarjävel-risken" är betydligt lägre i konståkning idag än i de flesta andra stora populara sporter. Tänker väl främst på fotboll där
Du och jag och 2 anda happysar mot en enda Öbergare i en stafett. Vi skulle fortfarande få strorstryk. Skidskytte är inte en lagsport. Du, jag och 9 andra mot en ensam Zlatan i fotboll? Jag tror vi vinner. Därför lagsport är fjantigtFast skidskyttestafett är ofjantigt...
Nja, den ensamma öbergaren tvingas ju bryta efter första sträckan (i överlägsen ledning) pga av att hon inte har nån att växla till. Det är mot reglerna att åka flera sträckor.Du och jag och 2 anda happysar mot en enda Öbergare i en stafett. Vi skulle fortfarande få strorstryk. Skidskytte är inte en lagsport. Du, jag och 9 andra mot en ensam Zlatan i fotboll? Jag tror vi vinner. Därför lagsport är fjantigt
Hm, genom att en åkare inte får åka flera sträckor måste Öberg därmed varva happylaget innan hon hunnit fram till växlingen. Borde väl alltså därmed räcka för happylaget att nå andra skyttet innan Öberg är vid varvningen.Du och jag och 2 anda happysar mot en enda Öbergare i en stafett. Vi skulle fortfarande få strorstryk. Skidskytte är inte en lagsport. Du, jag och 9 andra mot en ensam Zlatan i fotboll? Jag tror vi vinner. Därför lagsport är fjantigt
Du blir dock avplockad om du blir varvad så happylaget måste undvika det om de ens ska komma fram till första växlingen.Nja, den ensamma öbergaren tvingas ju bryta efter första sträckan (i överlägsen ledning) pga av att hon inte har nån att växla till. Det är mot reglerna att åka flera sträckor.
Stellan skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur lång Happy Ride måste man göra för att
> slippa hela OS?
Malmö-Istanbul-Malmö borde räcka. ;)
Tror bigmollos kommentar gällde vinter-OS i Vancouver så det var väl miss med närmare 12 år. Lite oklart hur det gick med happy-MIM-turen. Såg aldrig till ngn RR. Eller så räknade mollo fel och de har inte kommit tillbaka ännu.Missade jag starten igår?
Curling är väl ändå en lagidrott?Jajamen! Vi kan bråka om det men skidskytte är bäst! Cylkling te-x är också kul men ligger på samma nivå som många av utförssporterna och curling. Lagidrotter är för fjantar.
Ett guld √Puckelpist! Fattar ingenting!
Okejdå! Lagidrotter där en ensam utövare på elitnivå lätt skulle spöa happylaget är ofjantiga då.Curling är väl ändå en lagidrott?
Riktigt bra TV också. Bra kommentatorer, en gråtande Hans Fahlen, segerintervju med vinnarens pappa, som var på på toaletten!Ett guld √